ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که پس از سبک و سنگین کردن های فراوان تصمیم گرفته اید با اخذ ویزای کار کانادا به رویای چندین و چند ساله تان رنگ حقیقت بخشیده و عازم کانادا شوید. اما در این میان سوال های کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارند که ذهنتان را درگیر کرده اند. مثلا این که چگونه می توان پس از دریافت ویزای کار کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟ چگونه می توان شغلی مناسب در کانادا یافت و درآمد قابل توجهی به جیب زد؟ آیا برای دریافت اقامت کاری کانادا در دست داشتن دعوتنامه کارفرمای کانادایی الزامی است؟

سوالات فوق الذکر تنها نمونه هایی از سوالات ریز و درشتی هستند که در ذهن علاقه مندان به اخذ این نوع ویزا نقش می بندند. شک نداریم که شما هم از این قاعده مستثنی نبوده و در به در به دنبال مطلبی جامع برای یافتن پاسخ این سوالات می­گردید. اگر چنین است، باید بگوییم که این جا بهشت شما است. پاسخ تمام سوالاتتان را از ما بخواهید!

ویزای کار کانادا؛ تحقق رویای شیرین مهاجرت به کانادا!

کانادا یکی از محبوب ترین کشورهایی است که از شانس خوب علاقه مندان به مهاجرت به این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است. از همین رو دولت کانادا بر آن شده است که بخش قابل توجهی از نیروی کار مورد نیاز خود را از میان مهاجران تامین نماید. همین موضوع سبب شده است که موج سعظیمی از متقاضیان کار در کانادا به سوی این کشور روانه شوند.

بنر-مشاوره

گفتنی است که دولت کانادا برنامه ای سه ساله برای پذیرش مهاجران تدارک دیده است. بر اساس برنامه مذکور این کشور قصد دارد در بازه زمانی 2021 تا 2023 تعداد 1.332.000 مهاجر را پذیرش نماید. جالب است بدانید که شصت درصد این مهاجران از طریق ویزای کار کانادا به این کشور راه پیدا خواهند کرد. پس به احتمال زیاد شما هم یکی از کسانی هستید که به این کشور راه می یابید. البته در صورت برخورداری از یک سری شرایط خاص!

بهتر است بخوانید : شرایط مهاجرت استانی کانادا

می پرسید چه شرایطی؟! در ادامه مطلب خدمتتان عرض خواهیم کرد. بگذارید ابتدا بازار کار کشور کانادا را به صورت خیلی مختصر، اما مفید مورد بررسی قرار دهیم. بدین ترتیب متوجه خواهید شد که اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت کاری به این کشور برای شما مناسب است یا باید چاره دیگری بیندیشید. پس از آن، انواع روش های اخذ ویزای کار کانادا را بررسی می کنیم تا شما بتوانید مناسب ترین روش را از میان روش های موجود انتخاب کنید. تیتر آخر را هم به شرایط اخذ ویزای کار کانادا اختصاص داده ایم.

بازار کار کانادا؛ مشاغل مورد نیاز در این کشور کدامند؟

فرقی نمی کند شغلتان چیست و در چه زمینه ای تخصص دارید. به هر حال کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که می توانید شغل مناسب خود را در آن پیدا کنید. گفتنی است که این کشور به طور گسترده ای نیازمند نیروی کار است. پس احتمال این که شما بتوانید در کانادا صاحب یک کار مناسب شده و یک منبع درآمد خوب داشته باشید، بسیار بالا است. دوست دارید با پر رونق ترین حوزه های کاری کانادا در سال 2022 آشنا شوید؟! اگر پاسختان به این سوال مثبت است، جدول زیر مختص شما است!

پر رونق ترین حوزه های شغلی کانادا در سال 2022
مشاغل پزشکی و سلامتفناوری اطلاعات (IT)
مشاغل مهندسیمشاغل مالی و حسابداری
مشاغل فنی و تدارکاتیمشاغل تولیدی
مشاغل فروش و بازاریابیمشاغل ارتباط با مشتری
مشاغل اداریحقوق و وکالت

اگر نام شغل و تخصص شما در جدول فوق الذکر نیست، بد به دلتان راه ندهید. چرا که این لیست تنها شامل مهم ترین مشاغل مورد نیاز کانادا است، نه همه آن ها. پس اگر شغل و تخصصتان مربوط به حوزه هایی است که در بالا نامشان را ذکر کرده ایم، به شما تبریک می گوییم. چرا که شانس اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور برای شما بسیار بالاتر از چیزی است که تصورش را می کنید!

شما برای دریافت ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور روش های گوناگونی پیش رو دارید. در ادامه هر یک از این روش ها را معرفی نموده و مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ویزای کار کانادا

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه فدرال

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه فدرال یکی از متداول ترین روش های اخذ ویزای کار کانادا است. متقاضیان علاقه مند به اشتغال در این کشور می توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری و به یکی از روش های زیر اقدام به دریافت ویزای کار کانادا نمایند:

بنر-مشاوره

اسکیل ورکر (Skilled Worker)

این روش مخصوص کارگران و نیروهای متخصصی است که قصد دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اخذ ویزای کاری را دارند. از جمله مهم ترین شرایط این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخورداری از حداقل یک سال سابقه کاری

برخورداری از مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره CLB7 به بالا

وجود شغل و تخصص متقاضی در لیست ناک کانادا و یا مشاغل سطح A و B

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از لیست ناک چیست؟

این کشور محبوب مشاغل موجود در بازار کار خود را طبقه بندی کرده و آن ها را در لیستی تحت عنوان لیست ناک کانادا ارائه نموده است. اگر شغل و تخصص شما در میان مشاغل موجود در این لیست است، می­توانید به اخذ ویزای کار کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری و روش اسکیل ورکر امیدوار باشید!

اسکیل ترید (Skilled Trade)

روش اسکیل ترید مخصوص نیروهای متخصص و فنی گروه شغلی B است. این دسته از افراد برای اخذ ویزا از طریق این روش باید علاوه بر سابقه کاری، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره CLB 4/5 داشته باشند.

جاب آفر کانادا

جاب آفر یکی از محبوب ترین روش های اخذ ویزا و مهاجرت کاری به این کشور است. در این روش فرد متقاضی با در دست داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی مورد تایید اداره مهاجرت این کشور، نسبت به اخذ ویزا اقدام می نماید. در اختیار داشتن دعوتنامه کاری کانادا و ثبت آن در سیستم اکسپرس انتری امتیاز شما را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

ویزای کار استانی کانادا

ویزای کار استانی کانادا یکی دیگر از روش های دریافت ویزای کاری کانادا و مهاجرت به این کشور است. دولت کانادا به استان های مختلف این اختیار را داده است که با توجه به نیازهای شغلی، سرمایه گذاری، تحصیلی و… مهاجر بپذیرند. لازم به ذکر است که این برنامه نیز دارای یک سیستم امتیازدهی بوده و تنها افرادی که موفق به اخذ امتیازات لازم شوند، امکان مهاجرت از این طریق را دارند.

ویزای خود اشتغالی کانادا

ویزای خود اشتغالی کانادا بهترین گزینه برای مهاجرت کاری افرادی است که در حوزه های هنری، ورزشی و فرهنگی فعالیت می کنند. در جدول زیر کلیه تخصص های مورد تایید دولت کانادا برای اخذ این ویزا آورده شده است:

تخصص های ورزشیتخصص های فرهنگی و هنری
داور ورزشیعکاس
مربی ورزشینوازنده
ورزشکارطراح
راهنما و مربی برنامه های ورزشینویسنده
نقاش

لازم به ذکر است که اخذ ویزای کار کانادا از طریق برنامه خود اشتغالی شرایط مختلفی دارد. از جمله مهم ترین این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از دو سال سابقه کار حرفه ای
  • تمکن مالی کسب حداقل امتیاز 35 از 100 در سیستم امتیاز بندی

بهتر است بخوانید : صفر تا صد ویزای خود اشتغالی کانادا 2022

ویزای کار بعد از تحصیل کانادا

ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا یکی از پر طرفدارترین روش های اخذ ویزای کاری این کشور است. دانشجویانی که مقطع تحصیلی بالاتر از دیپلم را در کشور کانادا گذرانده اند، پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند به مدت 6 ماه در این کشور به دنبال کار بگردند. این افراد در صورتی که موفق به پیدا کردن کار مناسب خود شوند، نسبت به اخذ ویزای کار پس از تحصیل کانادا اقدام می­کنند. لازم به ذکر است که ویزای تخصیص یافته به این دسته از دانشجویان حداکثر سه سال اعتبار دارد. این افراد می­توانند در طول این سه سال در کانادا کار کرده و بدین ترتیب امتیاز سابقه کاری در این کشور را به رزومه خود بیفزایند. آن گروه از دانشجویانی که سابقه کار در این کشور را دارند، از شانس اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه تجربه کار کانادایی یا سایر روش های موجود برخوردار خواهند بود.

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا که از آن تحت عنوان ICT یاد می شود، یکی از پر متقاضی ترین روش های مهاجرت کاری موقت به این کشور است. گفتنی است که امکان تبدیل این موقعیت موقت به اقامت دائم و اخذ پاسپورت کانادا برای متقاضیان میسر می باشد.

جالب است بدانید که برای اخذ ویزای کار کانادا از روش ICT نیازی به مدرک زبان و مدرک تحصیلی ندارید. خیالتان از بابت محدودیت سنی هم راحت باشد! تنها کافی است کسب و کارتان را به این کشور انتقال دهید.

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

وجود برخی شرایط عمومی برای اخذ ویزای کار کانادا الزامی است. مهم ترین شرایط لازم برای اخذ ویزا را در جدول زیر ذکر نموده ایم:

شرایط عمومی اخذ ویزای کار کانادا
حداقل مدرک تحصیلیلیسانس
حداقل سابقه کاریک سال
حداکثر سن40 سال (به غیر از روش ICT)
مدرک زبان مورد نیازآیلتس 5/5 معادل CLB 8
حداقل امتیاز67 امتیاز در مرحله اول (مرحله دوم نامشخص)

شرایط عمومی اخذ ویزای کار کانادا را در جدول بالا به صورت موردی برایتان شرح دادیم. با این حال لازم می دانیم که در ادامه این موارد را به اختصار مورد بررسی قرار داده و ابهامات شکل گرفته در ذهن شما را رفع کنیم. آماده اید؟!

شرایط سنی اخذ ویزای کار کانادا

اگرچه در جدول فوق الذکر حداکثر سن متقاضیِ دریافت این نوع ویزا را 40 سال عنوان کردیم، اما لازم است بدانید که در سیستم امتیاز بندی مهاجرت به این کشور متقاضیانی که سنشان در بازه 25 تا 35 سال است، بیشترین امتیاز را کسب می نمایند. البته متقاضیان 44 ساله هم موفق به کسب امتیاز می شوند، اما با شانس کمتر!

حتما می پرسید پس تکلیف متقاضیانی که سن آن ها بیشتر از 44 سال است، چه می شود؟!

این دسته از متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا در صورتی که بتوانند امتیاز خود را در سایر بخش ها ارتقا دهند، موفق به اخذ ویزا خواهند شد. همان طور که پیش تر گفتیم، اخذ ویزای کاری کانادا و مهاجرت کاری به این کشور از روش های مختلفی امکان پذیر است. برخی از این روش ها همچون روش کار پس از تحصیل، خود اشتغالی و ویزای جاب آفر فاقد محدودیت سنی هستند. 

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا

جالب و در عین حال لازم است بدانید که هیچ محدودیتی در رابطه با حداقل مدرک تحصیلی لازم به منظور شرکت در سیستم امتیازبندی کانادا برای اخذ ویزای کار وجود ندارد. اما اگر حداقل مدرک تحصیلی شما لیسانس باشد، امتیاز بیشتری در این بخش به شما تعلق خواهد گرفت.

بهتر است بخوانید : مشاغل مورد نیاز کانادا

حداقل سابقه کاری برای اخذ ویزای کار کانادا

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید، حداقل سابقه کاری برای اخذ این ویزا یک سال است. مسلما هر چه سابقه کاری شما بیشتر باشد، امتیاز دریافتی تان در این بخش بالاتر و در نتیجه شانس مهاجرتتان به کانادا بیشتر خواهد بود!

مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که از جانب علاقه مندان به مهاجرت کاری به کانادا مطرح می شود، این است که آیا امکان اخذ ویزای کاری این کشور بدون داشتن مدرک زبان میسر است؟

متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد. شما برای این که بتوانید ویزای کاری کشور کانادا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید، باید دانش زبانی خود را اثبات نمایید. مدارک زبان مورد تایید کانادا عبارتند از:

  • آیلتس (انگلیسی)
  • سلپیپ (انگلیسی)
  • تف (فرانسوی)

البته در صورتی که روش ICT را برای مهاجرت کاری به کانادا انتخاب کنید، نیازی به اثبات دانش زبانی نخواهید داشت. فراموش نکنید که فقط همین یک روش!

حداقل امتیاز کسب شده برای اخذ ویزای کار کانادا

حداقل امتیازی که فرد متقاضی باید در مرحله اول دریافت کند تا بتواند به مرحله دوم راه یابد، امتیاز 67 از 100 می باشد. لازم به ذکر است که حداقل امتیاز مورد نیاز برای قبولی در مرحله دوم مشخص نیست.  

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (8 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *