مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

با رکود اقتصادی و ایجاد شرایط خاص در کشور عزیز ما یعنی ایران، تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا هم افزایش چشم گیری داشته است. جالب است بدانید که کشور کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های دنیا به حساب می آید که با داشتن آب و هوایی سرد، شرایطی نسبتا آسان و وضعیت اقتصادی مناسب توانسته نظر اکثر مردم را نسبت به خود مثبت کند. جالب است بدانید که در جهت مهاجرت به کانادا، شما باید با شرایط، هزینه ها و روش های اصلی این پروسه آشنا باشید. داشتن آشنایی با این موارد به شما کمک خواهد کرد تا در سریع ترین زمان ممکن پروسه خود را به اتمام برسانید. امروز ما قصد داریم تا در مورد مهاجرت به کانادا با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی کشور کانادا

قبل از بررسی راه های موجود برای مهاجرت به کانادا، بیایید تا نگاهی به مهم ترین اطلاعات موجود در مورد این کشور بیندازیم. کانادا یکی از توسعه یافته ترین و مدرن ترین کشور های دنیا به حساب می آید که با داشتن آب و هوایی خنک و سرد، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این کشور که در قاره آمریکا و در مجاورت ایالات متحده قرار گرفته است، سالانه تعداد زیادی مهاجر را به خود جذب می کند. این کشور از سه قلمرو و ده استان تشکیل شده است. مساحت کلی این کشور 99740000 کیلومتر می باشد.

پتانسیل های اقلیمی

از نظر مساحت، کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ و پهناور دنیا شناخته شده است. جالب است بدانید که این کشور مرز های مشترک زیادی با ایالات متحده دارد. پایتخت کانادا شهر اتاوا است و تورنتو نیز به عنوان بزرگترین شهر این کشور شناخته شده است. جالب است بدانید که قسمت های شمالی این کشور که به قطب شمال نزدیک تر هستند، جمعیت زیادی ندارند. چرا که آب و هوای مناطق شمالی کانادا به شدت سرد می باشد. ملکه الیزابت دوم پادشاه فعلی این کشور بوده و حکومت کانادا نیز یک پادشاهی مشروطه همراه با دموکراسی پارلمانی می باشد. کشور کانادا از نظر منابع طبیعی در دسته کشور های غنی قرار گرفته است.

بنر-مشاوره

جالب است بدانید که شهر های جنوبی کانادا همچون ونکوور آب و هوای معتدلی داشته و برای مهاجران از این نظر مشکلی ایجاد نمی کنند. خانه نخست وزیر و مجلس پارلمانی کانادا در شهر اتاوا یعنی پایتخت این کشور قرار گرفته است. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسوی می باشد. اگر شما با زبان انگلیسی آشنایی خوبی ندارید، می توانید با استفاده از فرانسوی هم به آن وارد شود. لازم به ذکر است که جمعیت این کشور در سال 2020 چیزی در حدود 39 میلیون نفر برآورد شده است.

شرایط مهاجرت به کانادا

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، در سال 2020 و 2021 شرایط مهاجرت به کانادا کمی تغییر پیدا کرد. جالب است بدانید که تعداد ویزا های صادر شده در این دو سال 150 هزار واحد کمتر از واحد های برنامه ریزی شده بودند. به صورت کلی برای بررسی شرایط مهاجرت به کانادا، شما در ابتدا باید روش مهاجرتی خود را انتخاب کنید.

مسلما مهاجرت به این کشور بدون انتخاب یک روش خوب، بازدهی خاصی را به همراه ندارد. افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق کار هستند، شرایط متفاوت تری در مقایسه با افرادی که به دنبال مهاجرت با استفاده از سرمایه گذاری هستند دارند. پس، شما باید در ابتدا روش مهاجرتی خود را انتخاب کنید. ولی به صورت کلی داشتن مدارک زبان همچون تافل یا آیلتس، مدارک دانشگاهی، سابقه کاری، داشتن تمکن مالی و سرمایه اولیه به عنوان مهم ترین شرایط ورود به کانادا شناخته شده اند .

بهتر است بخوانید : اخذ ویزای کار کانادا در کمترین زمان

برای مهاجرت به کانادا شما باید به شرایط استان مورد نظر خود هم توجه داشته باشید. همه استان های موجود در کشور کانادا شرایط یکسانی ندارند. استان های شمالی این کشور که جمعیت کمتری دارند، بیشتر از سایر مراکز مهاجر می پذیرند ولی استان های جنوبی که جمعیت بیشتری دارند، موقعیت های کاری و دستمزد های بالا تری را نیز در اختیار افراد قرار می دهند.

در هر صورت برای مهاجرت به این کشور مهم ترین مسئله ای که شما باید به آن توجه داشته باشید استان و نحوه اقدام است. کسی که سرمایه زیادی را به همراه ندارد، نمی تواند از طریق خرید بیزینس یا ثبت شرکت یا سرمایه گذاری به کانادا وارد شود.

البته، شما می توانید از خدمات تیم های وکالتی فعال در این زمینه هم استفاده کنید تا برای مهاجرت به این کشور با مشکل خاصی مواجه نشوید.

مراحل اقدام برای مهاجرت به این کشور کدام اند؟

خیلی از افراد برای شناسایی مسیر و مراحل مهاجرت به کانادا دچار سردرگمی می شوند. با اینکه متغیر های فوق العاده زیادی بر سر راه افراد قرار گرفته است، باز هم یک مسیر واحد برای مهاجرت وجود دارد. با استفاده از همین مسیر واحد شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید وارد کانادا شوید.

فقط، بهتر است که از یک تیم وکالتی و مشاوره ای خوب استفاده کنید. سابقه کاری و تجربه تیمی که شما از آن استفاده می کنید در این زمنیه حرف اول را می زند.

در ابتدا برای مهاجرت به کانادا شما باید راه مهاجرتی خود را انتخاب کنید. از جمله راه های محبوب می توان به تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره اشاره کرد. در مرحله بعد شما باید با مهم ترین پیش نیاز های هر روش آشنا شوید. مثلا برای مهاجرت تحصیلی شما باید مدارک تحصیلی معتبری را به همراه داشته باشید.

در مرحله سوم شما باید از خدمات یک تیم وکالتی و مهاجرتی استفاده کنید. تیم های وکالتی می توانند تجربیات خود را در ازای مبلغی مشخص در اختیار شما قرار دهند. مرحله بعد جمع آوری مدارک و اطلاعات است. بدون داشتن مدارک کافی شما نمی توانید پروسه مهاجرت را طی کنید.

در این پروسه شما باید زبان خود را تقویت کنید و سابقه کاری مرتبط خوبی را نیز کسب کنید. شما باید استان مورد نظر خود را انتخاب کنید و بسته به روش مهاجرتی، وقت سفارت دریافت نمایید. در نهایت با کسب ویزا شما می توانید وارد این کشور شوید و از امکاناتش استفاده کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله اشاره کردیم، مهاجرت به کانادا می تواند شامل متغیر های زیادی باشد. بررسی و کسب اطلاعات کافی در مورد این متغیر ها به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر پروسه مد نظرتان را به اتمام برسانید.

اولین هزینه ای که شما باید به آن توجه داشته باشید هزینه وکیل مهاجرتی، هزینه انگشت نگاری و هزینه دریافت زمان برای سفارت است. فرقی ندارد که شما از چه روشی استفاده می کنید. در هر صورت باید به این سه متغیر توجه داشته باشید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

بنر-مشاوره

تمکن مالی برای ورود به کانادا دیگر مسئله مهمی است که شما باید به آن بپردازید. هزینه تمکن مالی با توجه به هر فرد متغیر است. برخی از افراد برای خرید یک کسب و کار باید تمکن مالی زیادی را در اختیار دولت کانادا قرار دهند ولی افرادی که به دنبال مهاجرت کاری یا سایر روش های مهاجرتی هستند، نیاز به ثبت تمکن مالی خیلی سنگین ندارند.

در نهایت، آخرین هزینه هایی که شما باید آنها را پرداخت کنید هزینه دریافت دلار کانادا و پرواز می باشد. از آنجایی که قیمت ارز در ایران ثابت نیست، مشخص کردن قیمت روز این موارد غیر ممکن است. حداقل هزینه ای که شما به آن نیاز دارید 13 هزار دلار کانادا می باشد.

راه های مهاجرت به کشور کانادا

راه های مهاجرت به کانادا می توانند مسیری که شما باید آن را طی کنید مشخص کنند. برخی از راه ها وقت گیر بوده و به مدت زمان زیادی نیاز دارند در حالی که برخی از این راه ها سریع بوده و در عرض شش ماه شما را به کانادا وارد می کنند.

انتخاب راه مهاجرتی خوب و مناسب به شما اجازه می دهد تا نیاز های خود را به صورت کامل و بدون مشکل رفع کنید. بهتر است که برای انتخاب بهترین راه مهاجرتی مناسب خود، با یک وکیل متخصص مشورت داشته باشید ولی به صورت کلی، لیست زیر حاوی اصلی ترین و مهم ترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد.

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت خود اشتغالی
  • مهاجرت اکسپرس انتری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • پناهندگی

توجه داشته باشید که غیر از روش آخر یعنی پناهندگی، سایر روش های موجود در جهت مهاجرت به این کشور مزایای زیادی را برای افراد به همراه خواهند داشت. پناهندگی پروسه ای دشوار، پر خطر و نا امن را به همراه دارد. در جهت مهاجرت با این روش شما باید برای هر چیزی آماده باشید.

از خطرات بین راه گرفته تا رد شدن درخواست و ارسال به کمپ های پناهندگی از جمله مهم ترین خطرات قرار گرفته بر سر راه متقاضیان به حساب می آیند. در نتیجه، شما باید آمادگی همه چیز را داشته باشید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.  در سایر روش ها هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. شما خیلی راحت با ورود به سفارت می توانید پروسه مهاجرت را طی کنید و اقامت خود را دریافت نمایید.

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ این سوال از جمله رایج ترین سوالاتی به حساب می آید که کاربران قبل از اقدام برای مهاجرت با آن مواجه شده اند. راه هایی همچون خرید ملک، سرمایه گذاری، راه اندازی استارت آپ و غیره به سرمایه زیادی نیاز دارند. پس ما نمی توانیم این راه ها را به عنوان ارزان ترین روش ورود به کانادا علامت گذاری کنیم. از آنجایی که ارزش دلار کانادا کمتر از دلار آمریکا است، هزینه ای که شما باید برای ورود به این کشور پرداخت کنید کمی کمتر از سایر کشور ها می باشد.

دو راه مهاجرتی اصلی یعنی تحصیلی و کاری به عنوان ارزان ترین راه های ورود به کانادا شناخته شده اند. اگر شما یک مدرک تحصیلی معتبر و قوی دارید، می توانید با دریافت بورسیه یا پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادایی، به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. ولی اگر شما مدرک قوی ندارید در عوض یک مهارت کاری خوب دارید، می توانید با استفاده از راه های کاری همچون اکسپرس انتری به کانادا وارد شوید. توجه داشته باشید که این مسئله هم بسته به شرایط شما متغیر است. اگر شما نتوانید بورسیه تحصیلی مناسبی را دریافت کنید، شاید هزینه پرداختی تان تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. چرا که دانشجویان در کانادا اجازه داشتن کار تمام وقت را نداشته و برای کار باید با مجوز به صورت پاره وقت اقدام کنند. به صورت کلی ارزان ترین راه موجود برای مهاجرت به این کشور اقدام از طریق ازدواج، پناهندگی و مهاجرت کاری می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به کانادا با استفاده از سرمایه گذاری، شما می توانید موارد مختلفی را مد نظر خود قرار دهید. خرید ملک، خرید بیزینس، راه اندازی کسب و کار، خود اشتغالی و خرید سهام از جمله راه های موجود برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به حساب می آیند. شما می توانید بسته به بودجه و شرایط خود یک ملک یا کسب و کار را انتخاب نمایید و آن را به صورت کامل بخرید. با استفاده از این پروسه شما به راحتی همه نیاز های خود را رفع خواهید کرد. البته، برخی از کسب و کار های خاص و برخی از سرمایه گذاری ها به یک سری مجوز های خاص نیاز دارند. شما حتی می توانید یک استارت آپ را در کانادا راه اندازی کنید. برای راه اندازی استارت آپ شما باید به دولت کانادا ثابت کنید که طرحی فوق العاده و ایده های تجاری جذابی را به همراه خود دارید.

ثبت شرکت دیگر روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا به حساب می آید. شما می توانید شرکت مشارکتی، شرکت سهامی، شرکت تعاونی و شرکت خصوصی در کانادا راه اندازی کنید. در جهت ثبت شرکت هم دو راه اصلی در جلوی پای شما قرار گرفته است: ثبت شرکت به صورت فدرال یا ثبت شرکت به صورت استانی. هر کدام از این راه ها یک سری مزایای خاص دارند.  به صورت کلی شما حداقل به صد هزار دلار کانادا سرمایه برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت.

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا کشوری بزرگ با جمعیتی کم به حساب می آید. از آنجایی که نیروی کاری در کانادا کم است، این کشور همواره به دنبال جذب نیروی کار متخصص می باشد. دریافت اقامت دائم یکی از مهم ترین مزایای مهاجرت کاری به کانادا به حساب می آید. اگر شما هم به دنبال یک راه تضمین شده، کم خرج و همراه با اقامت دائم هستید، این روش مهاجرتی نتایج مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. شما می توانید از روش هایی همچون جاب آفر، خود اشتغالی یا اسکیل ورکر برای دریافت اقامت دائم کانادا استفاده کنید. برای ورود از این طریق در ابتدا شما باید لیست شغل های موجود در کانادا را مورد بررسی قرار دهید و سپس برای یک شاخه شغلی که در آن سابقه کاری دارید اپلای نمایید. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری را مشاهده کنید.

  • ·        جاب آفر
  • ·        مدرک آیلتس یا تافل
  • ·        مدرک دانشگاهی مرتبط
  • ·        سابقه کاری مرتبط
  • ·        تمکن مالی

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا می تواند گزینه های زیادی را بر سر راه شما قرار دهد. با مهاجرت تحصیلی شما نه تنها می توانید مدارک معتبری را از دانشگاه های کانادایی دریافت کنید؛ بلکه می توانید پس از اتمام دوره تحصیلی به صورت مستقیم وارد بازار کار شوید. از آنجایی که همه متقاضیان نمی توانند بورسیه های قوی را از دولت کانادا دریافت کنند، گاهی اوقات هزینه ای که شما باید برای مهاجرت تحصیلی پرداخت کنید کمی افزایش پیدا می کند. شما باید توانایی تهیه خانه یا خوابگاه و پرداخت شهریه را داشته باشید تا در این زمینه هم با مشکلی مواجه نشوید. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین شرایط مهاجرت تحصیلی را مشاهده کنید.

  • داشتن سن زیر 45 سال
  • داشتن تمکن مالی برای اجاره خانه و پرداخت شهریه
  •  نداشتن گپ تحصیلی بدون توجیح
  • پذیرش نامه از یک کالج یا دانشگاه
  •           حداقل مدرک زبان تعیین شده توسط دانشگاه

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (4 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *