بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

کانادا یکی از نام آشنا ترین کشور های دارای اقتصادی امن در جهان به شمار می رود که مهاجرت به آن برای افرادی که به دنبال پیدا کردن فرصت‌های شغلی مناسب هستند، یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین فرآیندهای مهاجرتی شناخته می شود. از آنجایی که سالانه تعداد افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند افزایش می یابد، یکی از سوالاتی که اغلب از ما پرسیده می شود این است که مهمترین مشاغل پر تقاضای کانادا برای ویزای کاری کانادا پچه شغل هایی هستند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، به جواب این سوال برسید.

مهاجرت به کانادا برای افرادی که به دنبال پیدا کردن فرصت‌های شغلی مناسب هستند، یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین فرآیندهای مهاجرتی شناخته می شود.

 

مهمترین مشاغل مورد نیاز کشور کانادا عبارت اند از:

توسعه دهنده‌ی وب (Web Developer)

اولین مورد از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، شغل توسعه‌ی وب است. توسعه دهندگان وب شغلشان ایجاد و نگهداری سایت ها است. آنها همچنین مسئول جنبه های فنی سایت، مانند ظرفیت و عملکرد آن، که معیارهایی از سرعت و ترافیک وب سایت است، می باشند.

توسعه دهندگان وب می‌توانند در سازمان‌های مختلفی از جمله مشاغل کوچک و متوسط یا شرکت ها و سازمان های دولتی بزرگ کانادایی کار کنند. با یک جدول زمانی پردازش دو هفته ای مخصوص Stream استعدادهای جهانی یا global talent، افراد می توانند با نشان دادن توانایی های خود در این شغل، مسیری محکم را برای دریافت مجوز کار کشور کانادا بردارند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 69305 دلار
کد NOC 2175
مشاغل مرتبط طراحی وب، مدیریت وب سایت، متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

مدیریت منابع انسانی (Human Resources)

مدیریت منابع انسانی یکی دیگر از مشاغل پرتقاضا در کانادا به شمار می آید. افراد مشغول به این شغل مسئولیت جذب استعدادهای مناسب در بازار کار فشرده‌ی این کشور را بر عهده دارند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 89003 دلار
کد NOC 0112

مهندس برق (Electrical Engineer)

مهندسان برق نقشی مهم در اقتصاد مدرن کشور کانادا ایفا میکنند. این افراد سیستم ها و اجزای الکتریکی پروژه ها را طراحی، تجزیه و تحلیل، ساخت و آزمایش می کنند. همچنین مسئولیت به اجرا رساندن ایمن آنها را نیز بر عهده دارند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 91832 دلار
کد NOC 2133
مشاغل مرتبط مهندسی برق و الکترونیک
مهندس برق، یکی از شغل های پر تقاضا در کشور کانادا.

دامپزشکی (veterinary)

کانادایی‌ها عاشق حیوانات خانگی می باشند و بسیاری از آنها نیز صاحب انواع حیوانات خانگی مثل گربه، سگ و یا سایر حیوانات اهلی هستند. با این وجود، تعداد دامپزشکان در کانادا کم است و این موضوع دامپزشکی را به یکی از پر تقاضا ترین مشاغل در این کشور تبدیل کرده است.

دامپزشکانی که قصد دارند در کانادا طبابت کنند، باید مدرکی از یک دانشکده‌ی دامپزشکی معتبر و دارای تاییدیه مناسب باشند. همچنین دامپزشکی که سعی در ایجاد مسیر شغلی مناسبی در کانادا است، باید مجوزی از نهاد نظارتی مربوطه این کشور در استان یا منطقه‌ی مورد سکونت خود داشته باشد، زیرا دامپزشکی در کانادا یک شغل تحت نظارت استانی (provincially regulated occupation) است.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 95804 دلار
کد NOC 3114

افسر استخدام (Recruitment Officer)

کسب‌ وکارها در حال رشد هستند و به این ترتیب، افزایشی نسبی از تقاضای افراد برای موقعیت‌های خالی ایجاد شده وجود دارد. افسران استخدام نقش مهمی را برای رسیدگی به تقاضا‌های بی پایان نامزدها برای پر کردن فرصت های شغلی موجود بازی می کنند.

استخدام کننده ای که سعی در ایجاد مسیر شغلی مناسب خود در کانادا دارد، باید مدرک لیسانس خود را در زمینه ای مثل روابط انسانی گرفته باشد. علاوه بر این یک استخدام‌کننده می‌تواند با ثبت‌نام با عضویت در انجمن استخدام‌کنندگان حرفه‌ای کانادا (APRC)، شانس خود را برای رسیدن به شغل مورد نظر خود افزایش دهد.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 65292 دلار
کد NOC 1223
مشاغل مرتبط منابع انسانی.

مشاور مالی (Financial Advisor)

فردی که دارای شغل مشاور مالی، یکی دیگر از موارد لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، می باشد، وظیفه اش کمک و توصیه به افراد و خانواده ها در مورد نحوه‌ی مدیریت پول خود است. مشاوران مالی همچنین می توانند در یک بانک کار کنند و یا محصولات و خدمات موسسات مالی را تبلیغ کنند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 62971 دلار
کد NOC 0111 ، 1114
مشاغل مرتبط مدیریت مالی، نماینده‌ی فروش مالی.
مشاور مالی
مشاور مالی یکی از شغل های پر تقاضا در کانادا است که فرد متخصص در آن وظیفه‌ی کمک و توصیه به افراد و خانواده ها در مورد نحوه‌ی مدیریت پول را دارد.

داروسازی (Pharmacology)

داروسازی هفتمین مورد از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است. داروسازان می توانند با برنامه ها و خدماتی در کشور کانادا همکاری داشته باشند که برای ارتقا دادن سلامتی و رفاه افراد طراحی شده اند. یک داروساز به طور مثال، می تواند با کار کردن در داروخانه یا بیمارستان، مسیر شغلی و یا داروخانه‌ی خود را راه اندازی کند.

  • داروسازان نیز مثل دامپزشکان تحت نظارت استانی می باشند. همچنین شرط لازم برای شناخته شدن یک فرد به عنوان داروساز در این کشور، داشتن مدرک داروسازی و قبولی در آزمونی است که توسط هیات بررسی داروسازی کانادا (PEBC) برگزار می شود.
  • داروسازی یکی از پردرآمدترین مشاغل مورد نیاز کانادا به شمار می رود. داروسازان به طور متوسط در این کشور، ​​45 دلار در ساعت حقوق دریافت می کنند و اگر یک داروساز به مدت یک سال، ​​12 ساعت در روز به طور متوسط کار کند، می تواند ​​سالانه درآمدی به میزان 129600 دلار داشته باشد.
  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 89314 دلار
کد NOC 3131

جوشکاری

جوشکاری شغل بعدی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است. یکی از مزایای کار کردن به عنوان جوشکار این است که شما لزوماً نیازی به مدارک دانشگاهی و یا کالج ندارید اما باز هم دستمزد خوبی دریافت خواهید کرد. جوشکاری که دائماً جزو مشاغل پر تقاضای کانادا بوده، مهارتی است که نیاز به تجربه‌ بالا دارد. این شغل اکنون در میان 15 شغل برتر با تقاضای بالا قرار دارد و این موضوع را می توان در کاهش تعداد کارگران حرفه ای ماهر مشاهده کرد.

شما می توانید برای بهبود پتانسیل خود در فرآیند استخدام شدن به عنوان جوشکار، مهارت جوشکاری در زیر آب به دست آورید.

توجه کنید این مهارت مستلزم آن است که شناگر خوبی باشید و همچنین هراسی از آب نداشته باشید.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 73504 دلار
کد NOC 7327
مشاغل مرتبط اپراتور ماشین آلات.
جوشکاری

می توان برای بهبود پتانسیل خود در فرآیند استخدام شدن به عنوان جوشکار، یکی از شغل های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، مهارت جوشکاری در زیر آب به دست آورد.

کارگر عمومی (General Labourer)

کارگران عمومی مشاغل سخت فیزیکی ای مثل انجام فعالیت های حفاری، متراکم کردن مصالح، جابجایی مواد و تجهیزات و همچنین آماده و تمیز کردن محل های ساخت و ساز را بر عهده دارند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 47678 دلار
کد NOC 7611

مهندسی هوافضا (Aerospace Engineer)

مهندسی هوافضا به عنوان یکی دیگر از موارد لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، شغل طراحی، آزمایش، توسعه و نظارت بر نگهداری و ساخت وسایل نقلیه و سیستم های هوافضایی است. به طور مثال وسایلی مثل پهپاد‌ها، هواپیماهای تجاری و نظامی، فضاپیماها و….

شانس استخدام شدن به عنوان مهندس هوافضا در کشور کانادا بسیار زیاد است، زیرا تعداد زیادی از مهندسان مسن هر ساله در این زمینه بازنشسته می شوند و فضا را برای تازه کارها خالی می کنند. علاوه بر این، همیشه رشدی قابل توجه در این صنعت وجود دارد که آن را در حال حاضر به یکی از مشاغل پردرآمد و پر تقاضا تبدیل کرده است.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 98347 دلار
کد NOC 2146
مشاغل مرتبط مهندسی هواپیما، مهندسی هوانوردی، مهندسی طراحی فضاپیما.

معاونت اداری (Administrative Assistant)

افرادی که در شغل معاونت اداری کار می کنند از همکاران خود در زمینه هایی مثل حسابداری و یا سایر وظایف دفتری پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید معاونان اداری ای که در زمینه‌ی حسابداری تخصص دارند، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در این شغل برای مهاجرت به کانادا را دارند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 45927 دلار
کد NOC 1241
معاونت اداری
معاونت اداری، یکی دیگر از شغل های پر تقاضا در کشور کانادا.

بازارپردازی

بازارپردازی شغل دوازدهم لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است. بازارپرداز معمولاً برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی (مانند Walmart، Canadian Tire، Real Canadian Superstore) کار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام محصول جدید باید موجود شود و چگونه در قفسه‌های فروشگاه نمایش داده شود.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 48610 دلار
کد NOC 6222
مشاغل مرتبط خریداران خرده فروشی و عمده فروشی

رانندگی

به طور کلی دسته های مختلفی از رانندگان وجود دارد، از رانندگان تحویل گرفته تا رانندگان کامیون، رانندگان لیفتراک و رانندگان مخصوص مسافت های طولانی. اگر که قادر به رانندگی با وسایل نقلیه‌ی تجاری هستید، شانس زیادی برای یافتن شغل در کشور کانادا می باشید.

یکی از نکات مورد توجه در ارتباط با این شغل این است که بازار کار رانندگی بسیار گسترده می باشد و از آنجایی که مردم نیاز مبرم به جابه‌جایی کالاها و محصولات خود دارند، درخواست برای استخدام راننده نیز زیاد است.

مدرک مورد نیاز برای کار کردن در این شغل، گواهینامه‌ی رانندگی وسیله نقلیه‌ی تجاری و یا گواهینامه‎ی اپراتور لیفتراک (forklift operator certification) است. تا زمانی که مجوزهای لازم در این زمینه را داشته باشید، باید انتظار پیدا کردن به راحتی شغل را نیز در کشور کانادا داشته باشید.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 44836 دلار
کد NOC 7511، 7521، 7452

مسئول پذیرش یا منشی (Receptionist)

در یک شرکت یا سازمان، اولین فردی که مجموعه ای را نمایندگی می کند، مسئول پذیرش یا منشی است. این فرد نقش بزرگی را در برداشتی که مشتریان فعلی یا بالقوه ای که مایل به مشارکت با مجموعه هستند در ذهنشان به وجود می آید، ایفا می کند.

شما برای پذیرش در این شغل نیاز دارید که از مهارت های خوبی در زمینه‌ی خدمات مشتری و ارتباط با مشتری برخوردار باشد که دیدی حرفه ای از اشکال کلامی و غیرکلامی ارتباط را در بر می گیرد. این شغل همچنین به عنوان یکی دیگر از موارد لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، مستلزم بهره بردن از دانش خوبی در مورد کار با رایانه است.

علاوه بر این بهره بردن از مهارت چندوظیفگی یا به اصطلاح multitasking نیز یک مزیت اضافی است، زیرا باعث می‌شود حتی در هنگام داشتن تعامل رو در رو با مشتریان، کار بیشتری جلو برود.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 31304 دلار
کد NOC 1414
لیست مشاغل مورد نیاز کانادا
برای پذیرش در شغل منشی نیاز است که از مهارت های خوبی در زمینه‌ی خدمات مشتری و ارتباط با مشتری برخوردار بود.

مدیریت پروژه (Project Manager)

چندین سال متوالی است که مدیریت پروژه بودن یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا به شمار می رود. افرادی که در این زمینه‌ تجربه‌ی کار دارند، می توانند در بخش های مختلفی اعم از بازاریابی، فروش، مهندسی و غیره‌ی مورد نیاز باشند. ماهیت شغل این افراد ایجاب می کند که انعطاف پذیر باشند و از توانایی هایی در دست بردن در زمینه های مختلف تخصصی ای مثل مدیریت افراد یا بودجه برخوردار باشند.

توجه کنید برای بهبود پتانسیل استخدام خود به عنوان مدیر پروژه، به یک گواهینامه‌ی مدیریت پروژه حرفه ای (PMP) نیاز دارید.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 91425 دلار
کد NOC 0211، 0213، 0711، 1221

مدیریت حساب (Account Manager)

مدیریت حساب مورد بعدی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است. افرادی که در این زمینه شغلی دارای شغلی هستند، معمولاً باید در ایجاد رابطه با مشتری، چه مشتریان فعلی وچه مشتریان آینده‌ی مجموعه، تخصص داشته باشند.

کارفرمایان کانادایی همیشه به دنبال مدیران حسابی هستند که در نرم افزار فروش و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تخصص و تجربه‌ی بیشتری دارند. همچنین اکثر مدیران حساب در کشور کانادا حقوق پایه به علاوه‌ی پورسانت دریافت می کنند.

به طور کلی تقاضای زیادی برای تصاحب شغل مدیریت حساب در صنایع مختلفی از جمله بازاریابی، بانکداری، فروش، فناوری اطلاعات و… وجود دارد. توانایی ایجاد رابطه و پیوندهای قوی با مشتریان، کلید تبدیل شدن به یک مدیر حساب موفق است.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 86104 دلار
کد NOC 4163

مدیریت توسعه‌ی کسب و کار (Business Development Manager)

مدیریت توسعه‌ی کسب و کار شغلی است که نقشی حیاتی در جستجوی مشتریان دارند و همچنین به کارکنان فروش کمک خواهد کرد معاملات خود را بهتر انجام دهند.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 84003 دلار
کد NOC 4163
مشاغل مرتبط افسران توسعه تجارت و محققان و مشاوران بازاریابی
لیست مشاغل مورد نیاز کانادا
مدیریت توسعه‌ی کسب و کار، به عنوان یکی دیگر از شغل‌های مورد نیاز در کانادا، شغلی است که نقشی حیاتی در جستجوی مشتریان دارند.

حسابداری (Accounting)

آخرین مورد لیست مشاغل مورد نیاز کانادا شغل حسابداری است. اکثر اوقات، وقتی نام شغل حسابداری را می شنویم، بلافاصله به فکر ثبت ارزش مالی می افتیم. در واقع، حسابداران افرادی می باشند که علاوه بر این وظیفه، مسئول نظارت بر بودجه، درآمد و هزینه های یک مجموعه هستند.

حسابداری می تواند به رشته های تخصصی مختلفی از جمله حسابرسی، مالیات، حقوق و دستمزد و غیره تبدیل شود. توجه کنید برای برجسته شدن به عنوان یک حسابدار در کشور کانادا، دریافت گواهینامه CPA یک ضرورت است که هر حسابداری باید از آن برخوردار باشد.

  • اطلاعات مورد نیاز:
میانگین حقوق در سال (salary) 59100 دلار
کد NOC 0111،1111

جراحان بالاترین میانگین حقوق را در کشور کانادا، به میزان 340000 دلار در سال دارند.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا پرداختیم. شما می توانید در صورت داشتن تجربه و مهارت های لازم، برای گرفتن اقامت کشور کانادا به وسیله‌ی شغل مورد نظر خود و یا با استفاده از هر روش دیگری، با کارشناسان و وکلای موسسه مهاجرتی آتیه دار در ارتباط باشید.

  • تلفن : ۹۱۶۹۰۵۵۵-۰۲۱ / ۰۹۱۲۹۳۰۱۳۷۵

ایمیل : info@atiyedar.com / atiyedar@gmail.com

سوالات متداول

مثل خیلی دیگر از کشور های جهان، مشاغل مربوط به رشته‌ی پزشکی بالاترین دستمزد را در کانادا دارند. متخصصانی مانند دندانپزشکان، جراحان و سایر پزشکان در صدر فهرست پردرآمدترین متخصصان کانادایی می باشند. پس از آن مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات و کسب و کار در رتبه‌ی بعدی قرار دارند.

  • جراحان بالاترین میانگین حقوق را در کشور کانادا، به میزان ۳۴۰۰۰۰ دلار در سال دارند.

بر اساس پیش بینی های کارشناسان، به نظر می رسد مشاغل زیر در سال های آینده بیشترین تقاضا را در کشور کانادا داشته باشند:

  • کارگران پشتیبانی شخصی (PSA).
  • رانندگان کامیون.
  • پرستاران.
  • نمایندگان خدمات مشتری.
  • دستیاران اداری.
  • متخصصین امنیت سایبری.
  • مدیران شبکه و پشتیبانی IT.

مهارت هایی که در کانادا بیشتر از بقیه مورد تقاضا می باشند، به ترتیب عبارت اند از:

  • خدمات مشتری.
  • مدیریت پروژه.
  • مدیریت روابط.
  • تمیزکاری
  • کنترل کیفیت.
  • حسابداری.
  • بودجه بندی.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (11 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *