ویزای تحصیلی ترکیه | راهنمای 0 تا 100 سال 2023

ویزای تحصیلی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه یکی از فرصت هایی است که می توانید با استفاده از آن، در دانشگاه های مطرح دنیا از جمله سابانجی، فنی خاورمیانه یا Koc تحصیل کنید. این کشور با داشتن بیش از 180 هزار دانشجوی بین الملل، با توجه به موقعیت جغرافیایی نزدیک و فرهنگ مشابه، گزینه خوبی برای تحصیل خواهد بود. در ادامه با ما باشید تا به بررسی کامل و صفر تا صد شرایط ویزای تحصیلی ترکیه بپردازیم.

ویزای تحصیلی ترکیه و شرایط عمومی

اخذ ویزای تحصیلی ترکیه یکی از روش هایی است که می توانید برای مهاجرت به Türkiye با آن اقدام کنید. ترکیه، یکی از همسایگان (شمال غربی) بزرگ ایران است که به عنوان یک کشور فراقاره‌ای، با جمعیتی در حدود 84.68 میلیون نفر شناخته می‌شود. این سرزمین هرچند یک کشور با نظام سکولار و بدون مذهب رسمی است، اما در حدود 82 درصد از مردم آن به دین اسلام پایبند می‌باشند (براساس نظرسنجی سال 2016). از دیگر مشخصاتی که می‌توان به صورت خلاصه راجع به این کشور بیان کرد، عبارتند از:

مشخصهتوضیحات
نام کشورترکیه = Türkiye‎
واحد پولیلیر
زبان رسمیترکی
زبان‌های غیر رسمیکردی (کورمانجی)، عربی و چرکسی، لازی
پایتخت و شهر‌های مهمآنکارا | استانبول، آنتالیا و ازمیر
بافت جمعیتیترک (70 – 80 درصد)،
کرد (12 – 25 درصد)،
آلبانیایی‌ ها، عرب ها، آشوری ها و غیره.
رئیس جمهوررجب طیب اردوغان
گستره جغرافیایی783356 کیلومتر مربع
ویزاهای مهمویزای تحصیلی ترکیه،
ویزای گردشگری، ویزای کاری، سرمایه گذاری

کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که به تازگی صنعتی شده است، اقتصادی با درآمد متوسط (رو به بالا) دارد. این کشور رتبه 20امین سرزمین با بالاترین میزان تولید ناخالص اسمی را دارد. خدمات با 60 درصد، بیشترین سهم را در اقتصاد داشته و مهم ترین صنایع اقتصادی آن شامل توریسم، صنعت خودرو، تولید لوازم الکترونیکی مصرفی و خانگی، محصولات کشاورزی، منسوجات، مصالح ساختمانی می باشند.

اگر قصد ورود به ترکیه را دارید، اخذ ویزای تحصیلی ترکیه بهترین روش برای انجام این کار است. البته با توجه به آخرین تغییرات، اقامت تا حداکثر 90 روز در این کشور نیازی به ویزا برای ایرانیان ندارد. اما لازم است برای تحصیل، کار و سایر مقاصد ویزای مربوطه اخذ شود.

بنر ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه در مدارس

یکی از متدهای متداول برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت نام در مدارس این کشور می باشد. در این رابطه باید به صورت خلاصه گفت سیستم آموزشی ترکیه به دو مدل رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود. دوره های تحصیلی در نظر گرفته شده در این نظام آموزشی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • آموزش پایه: این دوره از سن 6 الی 14 سال طول کشیده و در حدود 8 سال زمان نیاز دارد.
  • آموزش متوسطه: این دوره از سن 14 – 18 سال طول کشیده و در حدود 4 سال زمان نیاز دارد.
  • متوسطه عمومی: این دوره برای بازه سنی 14 – 17 سال بوده و حدود 3 سال برای آمادگی دانش آموزان جهت تحصیلات عالی طول می کشد.
  • متوسط فنی: این دوره برای افراد 14 – 18 ساله بوده و 4 سال به طول می انجامد.
  • متوسطه حرفه ای: این دوره از سن 14 – 17 سال طول کشیده و 3 سال زمان نیاز دارد.

یکی از پیش نیازهای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه از طریق تحصیل در مدارس، آزمون ورودی آن است. این آزمون، تعیین کننده میزان تسلط دانش آموز خارجی بر زبان ترکی در مدارس می‌باشد. از شرایط دیگری که برای تحصیل اتباع خارجی در کشور ترکیه درنظر گرفته شده است، می توان گفت:

  • کسانی که اقامت این کشور را ندارند، نمی توانند برای ثبت نام مدارس آن اقدام کنند.
  • افراد متقاضی می بایست زیر 18 سال سن داشته باشند.

بهتر است بخوانید : تمام جزئیات مهاجرت به ترکیه

پیشنهاد ما برای کسانی که می خواهند از طریق ویزای تحصیلی ترکیه در مدارس این کشور تحصیل کنند، ثبت نام در مدارس خصوصی است. این موسسات سطح بالایی از تحصیل را برمبنای برنامه درسی ملی ترکیه ارائه می‌کنند و زبان تدریس آن ترکی یا انگلیسی می‌باشد. متوسط شهریه درنظر گرفته شده برای این مدارس، در حدود 15 هزار لیر (سالیانه) است.

ویزای تحصیلی ترکیه در مدارس

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

بخش عمده ای از افرادی که برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام می کنند، این کار را از طریق ثبت نام در مقطع کارشناسی انجام می دهند. برخی از دانشگاه های مطرح این کشور شامل دانشگاه Koc با رتبه 511، دانشگاه سابانجی با تربه 541، دانشگاه فنی خاورمیانه با رتبه 551 می باشند. روش های مختلفی برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه وجود دارند. به عنوان مثال می توان به ثبت نام آزاد، ترکیه بورسلاری و غیره اشاره کرد. شما می توانید برای مقطع کارشناسی، دوره های 4 ساله را در رشته های مختلف شرکت کنید. از جمله شرایط درنظر گرفته شده در این دوره می توان گفت:

  • زبان رسمی دانشگاه های این کشور در این مقطع (به جزو موارد خاص)، ترکی است.
  • در صورت پذیرش با زبان انگلیسی، لازم است آیلتس با نمره 5.5 – 6 را ارائه دهید.
  • ارائه مدرک زبان و دیپلم 12 ساله، 2 پیش نیاز مهم دیگر در پذیرش این مقطع است.

برای ورود به دانشگاه های ترکیه، آزمون های مختلفی درنظر گرفته شده است که عبارتند از:

نام آزمونتوضیحات
آزمون YÖSاین آزمون مخصوص دانشجویان خارجی است که می توانید با کسب نمره قبولی در آن، در انواع رشته ها پذیرش داشته باشید.
آزمون SATاین آزمون به منظور پذیرش در دانشگاه ها و کالج های خارج از ترکیه است. به طور کلی 2 مدل از این امتحان به صورت جنرال یا موضوعی وجود دارد.
آزمون ALESاین آزمون برای توزیع دانشجویان در تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری انجام می شود.
آزمون TOMERاین آزمون پیش نیاز ثبت نام در دانشگاه های کشور ترکیه است. تومر، آزمونی برای کسب مدرک معتبر در زبان ترکی می باشد.

توجه کنید پیش از اخذ ویزای دانشجویی ترکیه، لازم است از مورد تایید بودن دانشگاه‌های کشور مقصد توسط وزارت علوم و بهداشت اطمینان حاصل نمایید. این موضوع به ویژه برای داوطلبان رشته های پزشکی بسیار مهم خواهد بود.

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

برای کسانی که می خواهند اقدام به شرکت در دوره های تحصیلات عالی دانشگاه های تاپ ترکیه نمایند، اخذ ویزای تحصیلی ترکیه فرصت بسیار جذابی خواهد بود. تحصیل در مقطع ارشد ترکیه، طی 2 سال زمان انجام شده و بسته به رشته ای که انتخاب می کنید، هزینه های متفاوتی دارد. اگر رزومه خوبی دارید، می توانید با شرکت در رویداد ترکیه بورسلاری، شانس خود برای اخذ بورسیه در دانشگاه های این کشور در مقاطع کارشناسی تا دکتری امتحان کنید.

اگر بخواهیم یک رقم تخمینی از میزان شهریه دانشگاه ها در دوره ارشد را ارائه دهیم، می توان به هزینه 120 – 750 یورویی آن در سال برای دانشجویان بین الملل (دانشگاه های دولتی) اشاره کرد. این میزان مبلغ در دانشگاه های خصوصی بیشتر خواهد بود. همانطور که گفته شد، برخی از آزمون ها برای ورود به دانشگاه های این کشور درنظر گرفته شده اند که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم. همچنین برای کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، امکان تحصیل به این زبان با حداقل نمره آیلتس 6 امکان پذیر می باشد. برای آنکه بتوانید در این مقطع ثبت نام کنید، می بایست مدرک معتبری از دوره کارشناسی خود ارائه دهید.

برای پذیرش ویزای تحصیلی ترکیه، داشتن معدل بالا، کسب نمرات عالی در آزمون ها، تسلط کامل بر زبان ترکی، ارائه توصیه نامه و مواردی از این قبیل، شانس شما برای پذیرش را افزایش خواهند داد. برخی از دانشگاه های مطرح این کشور برای تحصیل در مقطع ارشد عبارتند از سابانجی، استانبول، بوغاز ایچی و کوچ. همچنین از رشته‌ های پرطرفدار برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توان گفت:

  • مهندسی نرم افزار و سخت افزار،
  • کارشناس فناوری اطلاعات،
  • مهندسی صنایع،
  • مهندسی معدن،
  • مهندسی فیزیک،
  • مهندسی شیمی.
ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

فرصت دیگری که برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه وجود دارد، ثبت نام در مقاطع دکتری می باشد. در این حالت می توانید رزومه و پروپوزال خود را برای اساتید دانشگاهی که در دانشگاه های مطرح این کشور مستقر هستند، ارسال نموده و به صورت مستقیم اخذ پذیرش با فاند و کمک تحصیلی کسب کنید. همچنین ترکیه بورسلاری در مقطع دکتری نیز می تواند دانشجویان برای تحصیل در این دوره را ثبت نام کرده و به آنها کمک هزینه اعطا کند.

در این رابطه نکته ای که می بایست به آن توجه شود، قوی بودن رزومه افرادی است که برای دکتری اقدام می کنند. فاکتورهایی که می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید پذیرش سریع تری داشته باشید عبارتند از:

  • داشتن مقالات معتبر،
  • تالیف و ترجمه کتاب ها،
  • داشتن معدل بالا در مقطع قبلی،
  • دریافت توصیه نامه و مواردی از این قبیل.

لازم به ذکر است کسانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، می بایست مدرک زبان تافل با حداقل نمره 79 و یا آیلتس با نمره 6.5 را اخذ کنند. کسانی که به عنوان دانشجو در مقطع دکتری اقدام می کنند، می توانند ویزای همراهی خانواده را داشته باشند. در این حالت در مدت تحصیل، امکان اقامت فرزند و همسر نیز وجود دارد. (توجه کنید که این شرط تنها برای فرزندان زیر 18 سال صدق می کند) شما می توانید پس از تحصیل در ترکیه، در صورت یافتن یک شغل، ویزای کاری گرفته و نیز پس از چند سال شهروندی آن جا را بدست آورید. تمامی این موضوعات در ادامه این مقاله با توضیح بیشتر راجع به ویزای تحصیلی ترکیه بیان خواهند شد.

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

ویزای تحصیلی ترکیه به همراه بورسیه تحصیلی

همانطور که بارها در طول متن ذکر کردیم، ویزای تحصیلی ترکیه از طریق بورسیه های مختلف قابل دستیابی است. مهم ترین نوع بورسیه ای که برای تمامی متقاضیان از سراسر دنیا ارائه می شود، بورسیه تحصیلی ترکیه (ترکیه بورسلاری) نام دارد. این برنامه که به صورت سالیانه با پشتوانه دولت ترکیه انجام می شود، تمامی مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری را دربر می گیرد. قدمت این بورسیه به سال 1992 بازگشته و با هدف بهبود درک متقابل بین کشورها برگزار می گردد.

اگر بخواهیم انواع مختلف بورسیه های ترکیه نام ببریم، می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • برنامه بورسیه برای کشورهای ترک زبان،
  • برنامه بورسیه برای بالکان،
  • برنامه بورسیه تحصیلی دریای سیاه،
  • برنامه بورسیه تحصیلی حران،
  • برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه و آفریقا،
  • برنامه بورس تحصیلی بسفر،
  • برنامه های بورسیه تحصیلات تکمیلی.

همچنین شما می توانید به صورت کوتاه مدت نیز از برخی فرصت‌ ها برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه استفاده کنید. از جمله این موارد می توان به برنامه های زبان ترکی برای مقامات دولتی و دانشگاهیان، برنامه موفقیت بورسیه، بورسیه های تحقیقاتی و نیز بورسیه های اختصاصی اشاره کرد.

نکته: توجه کنید که میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه، 8 – 12 هزار دلار است. ممکن است اثبات تمکن مالی با اخذ برخی بورسیه ها، دیگر ضروری نباشد. در صورتی که بتوانید در این فرصت های تحصیلی پذیرش شوید، می توان به مزایای زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • معافیت از شهریه: شما می توانید به صورت رایگان از امکانات آموزشی و بدون پرداخت شهریه استفاده کنید.
  • اسکان خوابگاه رایگان: شما می توانید از خوابگاه رایگان استفاده کنید. همچنین ممکن است به جای این آیتم، هزینه ای کمکی برای تامین خوابگاه به شما داده شود.
  • بیمه درمانی: هزینه بیمه درمانی شما در طول دوره تحصیل رایگان خواهد بود.
  • بلیط رایگان هواپیما: در برخی از برنامه های بورسیه، امکان پرداخت مبلغ بلیط هواپیما برای ورود و خروج نیز وجود دارد.
ویزای تحصیلی ترکیه به همراه بورسیه تحصیلی

ویزای تحصیلی ترکیه و هزینه های تحصیل و زندگی

گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه برای ایرانی ها از جذابیت های بسیار بالایی برخوردار است. ترکیه به جهت نزدیک بودن به ایران، فرهنگ مشابه و هزینه های به نسبت پایین تر، مقصد مناسبی خواهد بود. اما هزینه های تحصیل در این کشور چگونه است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت نوع دانشگاه، شهر محل اقامت، سبک زندگی و تحولات منطقه نقش مهمی در تعیین مخارج زندگی دارند. اگر بخواهیم هزینه های زندگی در این کشور پس از اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را بیان کنیم، می توان گفت:

  • شهریه دانشگاهی: اگر بورسیه نشده باشید، می بایست شهریه دانشگاهی بپردازید. بسته به اینکه به صورت دولتی یا خصوصی ثبت نام کرده باشید، شهریه ها متفاوت هستند. در این حالت باید گفت شهریه مقطع کارشناسی از 450 – 1500 دلار، شهریه مقطع ارشد از 600 – 900 دلار (به زبان ترکی) است.
  • هزینه زندگی: با توجه به نوع زندگی، تفریحات و برنامه هایی که دارید، می تواند رقم مختلفی برای این بخش ذکر کرد. با این حال بازه تخمینی هزینه های زندگی در ترکیه، 350 – 500 دلار می باشد.
  • هزینه جانبی: اگر بخواهیم برخی از هزینه های جانبی مانند کتاب، اینترنت و موارد دیگر را نیز درنظر بگیریم، می توان خرج آنها را سالیانه در حدود 100 – 175 دلار دانست.
  • هزینه های مسکن: با توجه به جنگ اوکراین، بسیاری از سرمایه داران کشورهای روسیه و اوکراین اقدام به مهاجرت به این کشور نموده اند. این واقعه سبب شده است تا قیمت مسکن در شهر های بزرگ 2 برابر شود. به طور کلی هزینه های مسکن در کمترین حالت از 800 لیر شروع شده و 3-6 هزار لیر (متوسط) می باشند.

نرخ برخی از مواد غذایی در این کشور عبارتند از:

مواد غذاییقیمت (لیر)مواد غذاییقیمت (لیر)
نان (500 گرم)2.71تخم مرغ 12 تایی9.37 لیر
مرغ (1 کیلو)22.51 لیربرنج (1 کیلو)8.41 لیر
آب بطری1.72 لیرسیب زمینی (1 کیلو)3.48 لیر
ویزای تحصیلی ترکیه و هزینه های تحصیل و زندگی

ویزای تحصیلی ترکیه و کار دانشجویی

علاوه بر اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال، مزیت دیگری که اخذ ویزای تحصیلی ترکیه دارد، امکان کار در حین تحصیل است. به این نکته توجه کنید که این قانون شامل دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی نمی شود. همچنین آنها نمی توانند در دوره دانشجویی در ادارات دولتی یا خصوصی کار کنند. بلکه کسانی که در دوره های تحصیلات عالی هستند، می توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار دانشجویی کنند.

با این حال این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد که همراه وی، با اطلاع سازمان کار ترکیه و اخذ مجوز کار، به صورت تمام یا نیمه وقت، مشغول به کار گردد. همچنین کسانی که بورسیه تحصیلی دارند، قادر هستند تا فعالیت های دانشگاهی را انجام دهند. به عنوان مثال، می توان به شرکت در پروژه های علمی اشاره کرد که معمولا در دانشگاه هایی مانند بغازیچی استانبول، فنی خاورمیانه، سابانجی، بیلگی، کوچ و بیلکنت استخدام دانشجویان خارجی نیز انجام می شود.

فرصت دیگری که می توان برای دانشجویان جهت اخذ شغل های پاره وقت درنظر گرفت، تدریس زبان انگلیسی و یا برگزاری کورس هایی با این زبان است. شما می توانید در صورت تسلط بر زبان های آلمانی و فرانسه نیز در موسسات آموزشی استخدام شوید.

ویزای تحصیلی ترکیه و بررسی ویزای همراه

دانشجویان با داشتن ویزای تحصیلی ترکیه قادر هستند تا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور انتقال دهند. ایرانیان نیز تا 3 ماه می توانند بدون ویزا در ترکیه حضور داشته باشند. حداکثر مدت اقامت صادر شده برای این نوع ویزا 2 ساله است اما معمولا با توجه به همان مدت زمان اقامت ترکیه دانشجو، برای خانواده او نیز اقامت صادر می شود.

ویزای تحصیلی ترکیه و معرفی دانشگاه های برتر

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، امکان تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور وجود دارد. در این رابطه می توان به لیست 10 دانشگاه برتر ترکیه در جدول زیر اشاره کرد که عبارتند از:

NO.نام دانشگاهمحل دانشگاهرتبه جهانی
1دانشگاه کوچ | Koc Uniاستانبول، ترکیه511 – 520
2دانشگاه سابانجی | Sabanci Uniاستانبول، ترکیه541 – 550
3دانشگاه فنی خاورمیانه | Middle East Technical Uniآنکارا، ترکیه551 – 560
4دانشگاه بیکنت | Bikent Uniآنکارا، ترکیه591 – 600
5دانشگاه بنغازی | Bogazici Uniاستانبول، ترکیه701 – 750
6دانشگاه فنی استانبول | Istanbul Technical Uniماسلاک استانبول، ترکیه701 – 750
7دانشگاه آنکارا | Ankara Uniآنکارا، ترکیه801 – 1000
8دانشگاه حاجت تپه | Hacettepe Uniآنکارا، ترکیه801 – 1000
9دانشگاه استانبول | Istanbul Uniاستانبول، ترکیه801 – 1000
10دانشگاه آنادولو | Anadolu Uniاسکی شهیر، ترکیه1001 – 1200

نکته: منبع استفاده شده در تعیین رتبه های دانشگاه های این کشور، وب سایت topuniversities بوده و این آمار برای سال 2022 میلادی می باشد.

ویزای تحصیلی ترکیه و معرفی دانشگاه های برتر

ویزای تحصیلی ترکیه و مدارک مورد نیاز

حال برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، می بایست اسناد موردنیاز برای این نوع ویزا را ارائه کنید که در این حالت باید گفت:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی پر شده،
  • مدارک از جمله پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 1 سال اعتبار،
  • عکس های بیومتریک با ابعاد پاسپورت (4 عدد)،
  • نامه پذیرش از موسسه و دانشگاه آموزشی ترکیه،
  • مدرک بیمه سلامت،
  • مدارک تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی. این مدارک می توانند با ارائه نامه بورسیه، صورتحساب گردش مالی بانک و یا یک نامه از طرف حامی مالی شما ارائه گردند،
  • هزینه پردازش ویزا که بسته به ملیت متفاوت بوده و غیر قابل بازگشت است،
  • گواهی عدم سو پیشینه،
  • مدرک معتبر مبنی بر پرداخت هزینه دوره در صورت وجود،
  • کپی ریز نمرات، مدارک و گواهینامه های مقطع قبلی،
  • اثبات محل اسکان (هتل، خوابگاه، دعوت نامه از دوستان یا قرارداد اجاره خانه)،
  • مدارک رزرو پرواز مانند بلیط هواپیما،
  • گواهی پزشکی،

توجه کنید که ویزای تحصیلی، قبل از ورود دانشجویان باید اخذ شود. پس از ورود، 1 ماه فرصت اخذ اقامت سالیانه دانشجویی خواهید داشت که باید از طریق اداره مهاجرت استانی دریافت شود. همچنین ممکن است برخی از کشورها نیاز به ارائه مدرک بیشتری داشته باشند که می بایست از طریق سفارت ترکیه در آن کشور سوال شود.

مدارک ویزای دانشجویی و اقامت ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه و موقعیت کار پس از تحصیل

دانشجویان با طی کردنمراحل گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، می بایست پس از اتمام تحصیل برای تمدید اقامت خود اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند. در این صورت، لازم است مجوز کار (Calisma Izni) از وزارت کار این کشور اخذ شود. این نوع ویزاها، به صورت یکساله، سه ساله و شش ساله ارائه می شوند. قابل ذکر است در صورتی که دارای هشت سال اقامت در این کشور باشید، می توانید مجوز کار دائمی را اخذ نمایید.

با این حال لازم است به این نکته توجه کنید نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالا است و دانشجویان ممکن است در یافتن شغل دچار مشکل شوند. میزان بیکاری در سه ماهه دوم سال 2022 با کاهش 0.4 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 10.6 درصد است. همچنین تعداد افراد بیکار در این کشور در حدود 3.654 میلیون نفر تخمین زده می شود.

سوالات متداول ویزای تحصیلی ترکیه

شرایط ویزای تحصیلی ترکیه چگونه است؟

شما می توانید براساس برنامه هایی همچون ویزای کارآموزی، کارآموزی ERASMUS یا AISEC، شرکت در دوره زبان ترکی، مهاجرت با اهداف تحصیلی در کورس ها یا در مراکز علمی و یا تحصیل در جمهوری ترک قبرس شمالی، امکان دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را داشته باشید.

چگونه ویزای تحصیلی ترکیه بگیریم؟

برای اخذ ویزا، لازم است از طریق ثبت نام در بورسیه، ثبت نام در دانشگاه و مراکز علمی خصوصی، شرکت در رویدادهای کوتاه علمی، ثبت نام در دانشگاه دولتی با آزمون های ورودی آن اقدام کنید.




در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (2 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *