ویزای خود اشتغالی کانادا

دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

به منظور دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا لازم است واجد شرایط خاصی باشید تا بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. این ویزا را برای مهاجرت و کار در کشور کانادا ارائه می‌کنند و شامل افرادی می‌شود که به هیچ سازمان دولتی یا خصوصی وابسته نیستند و کسب و کار آن‌ها کاملا مستقل است.

به این ترتیب هنرمندان، ورزشکاران، فریلنسرها و افرادی که در زمینه هنری و فرهنگی دارای سوابق مرتبط و قوی هستند، می‌توانند ویزای کانادا که از نوع خود اشتغالی است را دریافت کنند. این افراد می‌توانند با دسترسی به این ویزا، نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

بنابراین اگر تمایل دارید این ویزا را دریافت کنید، با ما همراه باشید تا به جوانب بیشتری از این موضوع بپردازیم.

ویزای خود اشتغالی چیست؟

ابتدا به منظور پرداختن به جوانب گوناگونی از این مبحث، بهتر است تعریفی راجع به ویزای خود اشتغالی کانادا ارائه دهیم. خود اشتغالی یا Self employed یکی از راه‌های مهاجرت به کشور دیگر و دریافت اقامت آن است. افرادی که درصدد اخذ ویزای کانادا بوده و در حرفه خود به صورت مستقل مشغول فعالیت هستند، می‌توانند از طریق خود اشتغالی اقدام کنند.

این افراد برای ویزای کانادا باید بتوانند افسر مهاجرت را قانع کنند که از توانایی و مهارت‌های کافی برای فعالیت در کشور دیگر برخوردار هستند. در حقیقت یکی از اصول مهمی که برای دریافت این ویزا اهمیت دارد، برخورداری از سابقه کار لازم و حرفه‌ای است.

در صورتی که فرد سابقه و تخصص زیادی در کار خود داشته باشد، می‌تواند یک بیزینس شخصی و موفق پس از دریافت ویزای کانادا در این کشور راه‌اندازی کند. از این رو دولت کشور کانادا این قوانین را وضع کرده تا بتواند افراد متخصص و حرفه‌ای را جذب کند و به آن‌ها ویزا و اقامت ارائه دهد.

دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

چه کسانی می‌توانند ویزای خود اشتغالی کانادا دریافت کنند؟

افرادی که قصد مهاجرت دارند، از طریق ویزای خود اشتغالی کانادا می‌توانند اقدام کنند. اغلب هنرمندان، فریلنسرها، ورزشکاران حرفه‌ای، کشاورزان و مزرعه‌داران که واجد شرایط لازم برای دریافت ویزا هستند، می‌توانند از این طریق مهاجرت کنند.

به این ترتیب افراد متخصص و ماهر در زمینه خاص که استخدام نیستند و تجربه کافی در کار خود دارند، می‌توانند جهت دریافت ویزای کانادا اقدام کنند. در حقیقت سوابق کاری فرد باید بیانگر این باشد که در دو سال اخیر وی مشغول به فعالیت حرفه‌ای در این زمینه بوده است.

به این ترتیب داشتن رزومه کاری قوی باعث می‌شود امتیاز فرد بالا برود و شانس او برای دریافت ویزای کانادا بیشتر شود. این امر کمک می‌کند بین متقاضیان رقابت ایجاد شود و در نتیجه افرادی که امتیاز بیشتری می‌گیرند، ویزا دریافت می‌کنند.

به طور کلی لازم است فرد دارای یکی از سه شروط زیر باشد:

  • برخورداری از 2 سال سابقه کاری به شکل مستقل و خود اشتغالی
  • داشتن 2 سال سابقه کاری در سطوح بین‌المللی
  • برخورداری از 1 سال سابقه کاری مستقل به همراه 1 سال فعالیت در سطوح جهانی

مراحل دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

برای اینکه متقاضیان بتوانند نسبت به دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا اقدام کنند، باید از طریق آنلاین انجام دهند. مراحل مهم و اساسی آن به صورت زیر است:

  • تکمیل فرم
  • احراز هویت
  • دریافت ویزا
شرایط ویزای خود اشتغالی کانادا

بررسی وضعیت و تطبیق با شرایط دریافت ویزا

برای اینکه اقدامات ابتدایی دریافت ویزای کانادا را انجام دهید، لازم است شرایط خود را بررسی کنید و با معیارهایی که برای دریافت ویزا تعیین کرده‌اند، مطابقت دهید. این معیارها را می‌توان از وکلا یا منابع معتبر جستجو کرد.

بهتر است بخوانید : آخرین شرایط دریافت ویزای اسپانسرشیپ

در صورتی که این معیارها را دارا بودید، می‌توانید به سازمان مهاجرتی کانادا ایمیل بزنید و شرایط خود را بازگو کنید. چنانچه کلیه شرایط شما با معیارهای تعیین شده مطابقت داشت، سازمان مهاجرتی فرم‌های موردنیاز را در اختیار شما قرار داده و اطلاعات تکمیلی را برای شما ارسال می‌کند.

کامل کردن فرم‌های مربوطه

پس از اینکه فرم‌ها و مدارک لازم را کامل کردید، آن را به صورت آنلاین به ایمیل اداره مهاجرت ارسال کنید تا امور دریافت ویزا روال رسمی خود را طی کند.

احراز هویت حضوری

متقاضیانی که مایل به دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا هستند، در سنین 14 تا 79 سالگی قرار دارند. در این مرحله باید به صورت حضوری به سفارت کانادا مراجعه ‌کنید و در حین بررسی مدارک، احراز هویت شوید.

در صورتی که در پرونده و مدارک شما مشکلی نباشد، یک ایمیل به منظور دعوت به احراز هویت دریافت می‌کنید. احراز هویت فرآیند گرفتن عکس از شما و ثبت اثر انگشت است که به بایومتریک نیز شناخته می‌شود.

اخذ ویزا

پس از اینکه تمام مراحل بالا طی شد و سفارت کانادا موافقت کرد، می‌توانید ویزای خود اشتغالی دریافت کنید. پس از اینکه به کانادا سفر کردید، کلیه مدارک شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس مدارک مربوط به تکفل مالی در یک سال ابتدایی اقامت در این کشور بازنگری می‌شود.

چنانچه هر گونه مغایرتی بین مدارک ارسالی با پاسخ‌های شما به سوالاتی که توسط افسر مهاجرت پرسیده می‌شود، وجود داشته باشد، از ورود شما به کشور کانادا ممانعت می‌شود.

شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

به منظور دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا لازم است ابتدا از تمکن مالی برخوردار باشید و ثابت کنید توانایی کار در مشاغل مهم و تخصصی را دارید. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی از قرار زیر است:

  • برخورداری از حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط طی 5 سال اخیر
  • تکمیل کردن و ارائه مستندات و مدارک موردنیاز
  • اخذ حداقل 35 امتیاز بر اساس معیارهای مختلف سن، زبان، تحصیلات و غیره
  • مطابقت دادن مهارت و شغل متقاضی با مشاغل درخواست شده برای خود اشتغالی

ممکن است در فرآیند مهاجرت از طریق خود اشتغالی، اداره مهاجرت کانادا با متقاضی مصاحبه‌ای انجام دهد. در این مصاحبه یک افسر درباره ابهامات مدارک یا رزومه از متقاضی سوالاتی می‌پرسد. چنانچه بین پاسخ‌های متقاضی و مدارک موجود تناقض وجود داشته باشد، اداره مهاجرت ممکن است برای پذیرش تصمیمات دیگری اخذ کند.

مراحل ویزای خود اشتغالی کانادا

مدارک لازم جهت دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

همانگونه که اشاره کردیم، جهت دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا فرم‌ها و مدارک متقاضی به صورت آنلاین به اداره مهاجرت ارسال می‌شوند. این مدارک از قرار زیر هستند:

  • ارائه کلیه مدارک شناسایی به شکل ترجمه شده، از قبیل پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه، کارت هوشمند ملی، گواهی تولد و غیره
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی معیار انطباق‌پذیری
  • دادن عکس پرسنلی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • کارنامه آزمون زبان خارجی متقاضی
  • اسناد و مدارکی مبنی بر تمکن مالی
  • مدارک و اجاره‌نامه‌های محل سکونت در سالیان اخیر
  • اسناد مربوط به سوابق شغلی
  • گواهی تست و بررسی سلامت فرد
  • ارائه Cover Letter که شامل کلیه توانایی‌ها و مهارت‌ها به همراه سوابق کاری است
  • ارائه دعوتنامه
  • سند ازدواج و طلاق در صورت وجود داشتن
  • گواهی فوت همسر متقاضی در صورت وجود داشتن
  • ارائه مدارک شناسایی مربوط به فرزند یا حضانت فرزند خوانده
  • در صورت اقدام برای دریافت ویزای کبک، باید گواهی “certificat de sélection du québec (CSQ)”  ارائه شود.

سیستم امتیازدهی به پرونده‌های مهاجرتی خود اشتغالی کانادا

پرونده‌های مهاجرتی متقاضیان ویزای خود اشتغالی کانادا بر اساس 5 فاکتور و تا 100 امتیاز با توجه به معیارهای زیر امتیازدهی می‌شوند. متقاضی باید حداقل 35 نمره از 100 نمره را کسب کند تا بتواند مهاجرت کند. معیارها از قرار زیر هستند:

سوابق کاری فرد متقاضی

متقاضی باید حداقل در حوزه کاری که درخواست داده، 2 سال سابقه کاری داشته باشد. حداکثر امتیازی که برای این معیار داده می‌شود، 35 امتیاز و برای 5 سال است.

سطح تحصیلات فرد متقاضی: در صورتی که متقاضی تحصیلات عالی داشته و بیش از 17 سال مشغول به تحصیل باشد، می‌تواند حداکثر نمره 25 را کسب کند.

سن فرد متقاضی: در این معیار بیشترین امتیاز مربوط به بازه سنی 21 تا 49 سال است که 10 امتیاز دارد.

مهارت زبان خارجه متقاضی: برای اینکه متقاضی اقامت دائم در کشور کانادا بگیرد، باید به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط بوده و در آزمون‌های مربوطه شرکت کرده باشد. در این بخش حداکثر 24 امتیاز به متقاضی داده می‌شود.

هزینه ویزای خود اشتغالی کانادا

هزینه دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

در مراحل اولیه به همراه مدارک و فرم‌های ارائه شده، لازم است بابت هزینه‌های دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا نیز پرداختی داشته باشید.

این هزینه‌ها به صورت واضح و کامل در فرم‌های ارسال شده توسط اداره مهاجرت اشاره شده است. چنانچه فردی از اقدام به دریافت ویزا منصرف شود، هیچ یک از هزینه‌ها عودت داده نمی‌شود. در ادامه این بخش به بررسی هزینه‌های ذکر شده می‌پردازیم:

  • هزینه بررسی و چک کردن اطلاعات و مدارک متقاضی و همراهان او
  • هزینه اجرای فرآیند بیومتریک و احراز هویت فرد متقاضی
  • هزینه‌ شخص ثالت که شامل گواهی سوء پیشینه، مدارک زبان خارجی، گواهی ارزیابی سلامت و غیره است.
  • هزینه حق اقامت دائم در کانادا

ویزای خود اشتغالی کانادا برای هنرمندان

هنرمندان می‌توانند با فعالیت در کارهای هنری و فرهنگی سوابق درخشانی برای خود ثبت کرده و از این طریق برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا و مهاجرت به این کشور اقدام کنند. شرایطی که برای دریافت ویزای کانادا برای هنرمندان تعیین کرده‌اند، همانند دیگر مشاغل است.

بهتر است بخوانید : سوالات متداول و کلیدی مهاجرت به کانادا

 به این ترتیب هنرمندان باید بتوانند در معیارهای تحصیلات، زبان خارجی، سن و غیره امتیازات لازم را کسب کنند. اما شرایط اختصاصی وجود دارد که هنرمندان از این طریق می‌توانند به کشور کانادا مهاجرت کنند. این شرایط از قرار زیر هستند:

  • برخورداری از تجربه 2 ساله در حوزه فعالیت‌های فرهنگی
  • تصمیم و توانایی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری
امتیاز ویزای خود اشتغالی کانادا

ویزای خود اشتغالی کانادا برای ورزشکاران

ویزای خود اشتغالی کانادا برای ورزشکاران بسیار راحت هست. البته ورزشکاران باید سابقه ورزشکاری بسیار خوبی داشته باشند.

داشتن مدال جهانی مهم ترین رکن محسوب می شود. در کنار این مسائل باید فرد ورزشکار معیارهایی مانند سن، زبان و غیره را نیز در نظر بگیرید. با دریافت این ویزا می توانید در کانادا فعالیت کرده و به ورزش خود نیز بپردازید. 

ویزای خود اشتغالی کانادا برای فریلنسرها

بازار کار فریلنسری در اغلب کشورها در حال توسعه است و برخی از فریلنسرها به دنبال دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا هستند. از آنجا که فریلنسرها آزادکار هستند و به هیچ سازمان خصوصی و دولتی وابستگی ندارند، می‌توانند به راحتی برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی اقدام کنند.

کشور کانادا یکی از کشورهایی است که درصد قابل توجهی از مردم آن به فریلنسری روی آورده‌اند. به همین منظور این کشور نیز نیروهای کارآفرین و فریلنسر را پذیرش می‌کند. اغلب مشاغل فریلنسری کانادا شامل حوزه‌های فناوری اطلاعات، نویسندگی، مترجمی، طراحی و معماری، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، مشاوره حقوقی و غیره می‌شوند.

همچنین در بخش‌های هنری مشاغلی مربوط به گرافیک، انیمیشن‌سازی، طراحی لوگو و غیره نیز می‌توانند به عنوان فریلنسر فعالیت خود را ادامه دهند. علاوه بر این افرادی که در زمینه کارآفرینی نیز فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت ویزای خود اشتغالی اقدام کنند.

جمع‌بندی

برای افرادی که شغل مستقلی دارند و قصد پیشرفت در حوزه کاری خود دارند، دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا و مهاجرت به این کشور اهمیت زیادی پیدا می‌کند. چنانچه شغل موفقی دارید و می‌توانید آن را توسعه دهید، مهاجرت به کانادا روش کارسازی است. در این مبحث به تمام شرایط، مدارک و جزئیات مربوط به دریافت ویزای کانادا از طریق خود اشتغالی اشاره کردیم.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (5 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *