ویزای توریستی کانادا؛ راه وصال شما به کشور رویاهایتان!

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که از آن تحت عنوان ویزای گردشگری نیز یاد می شود، یکی از پر طرفدارترین انواع ویزای کانادا است. آیا اطلاعات مفیدی درباره این ویزا دارید؟ آیا می دانید چه شرایطی لازم است تا شما بتوانید از طریق این ویزا راهی کانادا شوید؟ اصلا می دانید برای اخذ این ویزا چه اسناد و مدارکی لازم است؟ در مطلب ” ویزای توریستی کانادا؛ راه وصال شما به کشور رویاهایتان” به تمام این سوالات و سوالات مشابه پاسخ خواهیم داد. تا پایان با ما همراه باشید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای کانادا؛ مجوز ورود شما به کشور کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای است که از طبیعت بکری و جذابی برخوردار بوده و جاذبه های توریستی بی نظیری دارد. همین موضوع سبب شده است که گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا بی قرار حضور در این سرزمین رویایی باشند. میلیون ها توریست سالانه از آن سر دنیا بلند شده راهی کانادا می شوند تا به تفریح در طبیعت دیدنی این کشور بپردازند. هدف برخی ها از این سفر دیدار افراد خانواده، دوستان و یا آشنایان­شان است. گفتنی است که چنین امری تنها در سایه اخذ ویزای توریستی کانادا امکان پذیر است و لاغیر! پس اگر فکر گشت و گذار در کانادا و دیدن اقوام را در سر می پرورانید، ویزای توریستی کانادا به عنوان مجوز ورود به این کشور برایتان الزامی است.

بهتر است بخوانید: اخذ ویزای تحصیلی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

جالب و در عین حال لازم است بدانید که ویزای توریستی کانادا در سه نوع شامل ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزا صادر می گردد. در ادامه هر یک از انواع ویزای توریستی این کشور را معرفی و به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم.

ویزای سینگل کانادا

ویزای سینگل کانادا یکی از پر طرفدارترین انواع ویزا توریستی کانادا است. این ویزا فرصتی را برای شما فراهم می سازد که تنها یک بار آن هم در زمان تعیین شده به کشور کانادا وارد شوید. هنگامی که اعتبار این ویزا به پایان برسد، شما مجبور هستید خاک کشور کانادا را ترک کنید.  

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا که از آن تحت عنوان ویزای مالتی کانادا یا ویزای چند بار ورود نیز یاد می شود، یکی از محبوب ترین ویزاهای توریستی این کشور است. ویزای مذکور 5 ساله می باشد. با وجود این ویزا ضمن این که می توانید به دفعات نامحدود به کانادا سفر کنید، پس از هر بار ورود به کانادا امکان اقامت موقت 6 ماهه در این کشور را خواهید داشت. به محض این که مدت زمان اعتبار پاسپورت تان به پایان برسد، این ویزا اعتبار خود را از دست می دهد.

لازم به ذکر است که اخذ ویزای مالتی کانادا نیازمند در دست داشتن دعوتنامه از کشور کانادا می باشد.

 

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا با نام ویزای والدین نیز شناخته می شود. این ویزا گزینه ای مناسب برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ فردی است که سن او بیش از 18 سال بوده و از اقامت دائم کانادا برخوردار می باشد. گفتنی است که ورود این افراد به کشور کانادا، نیازمند در اختیار داشتن دعوتنامه از سوی فرزند یا نوه آن ها است که ساکن کانادا می باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که ویزای توریستی کانادا چند وقت اعتبار دارد؟

باید خدمتتان عارض شویم که مدت زمان اعتبار این ویزا تابع نوع ویزایی است که در اختیار دارید. ویزای سینگل که پیش تر به معرفی آن پرداختیم، تا 6 ماه معتبر است. با وجود این ویزا شما می توانید برای مدت زمان 6 ماه در خاک کشور کانادا بمانید. اما پیش از اتمام مدت زمان 6 ماهه باید حتما از این کشور خارج شوید.

حال ممکن است با خودتان بگویید شاید من نخواهم 6 ماه در این کشور بمانم. آن وقت تکلیف اعتبار ویزای کانادای من چیست؟

اگر مدت زمان حضورتان در این کشور کمتر از 6 ماه باشد، یعنی حتی اگر یک روز در کشور کانادا مانده و سپس خاک این کشور را ترک نمایید، ویزای شما اعتبار خود را از دست داده و برای ورود مجدد نیازمند دریافت ویزای جدید هستید.

حالا می رویم سراغ ویزای مالتی کانادا. مدت زمان اعتبار این ویزاها 5 سال است. یعنی اگر شما امروز ویزای توریستی مالتی کانادا را دریافت کردید، این ویزا تا 5 سال دیگر همین روز اعتبار دارد. مگر این که اعتبار پاسپورتتان در این میان به پایان برسد. در این صورت به محض پایان اعتبار پاسپورت، اعتبار ویزا نیز تمام خواهد شد! 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دارندگان ویزای توریستی کانادا از نوع مالتی می توانند به طور موقت در این کشور اقامت بگزینند. البته لازم است هر 6 ماه یک بار کانادا را ترک کنند. این یک قانون است!

مدت زمان اعتبار سوپر ویزای توریستی کانادا که مختص مادر و پدرها و مادربزرگ ها و پدربزرگ هایی است که فرزند یا نوه آن ها مقیم کشور کانادا است، 2 سال می باشد.  

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

حالا می رویم سراغ ویزای مالتی کانادا. مدت زمان اعتبار این ویزاها 5 سال است. یعنی اگر شما امروز این ویزا را دریافت کردید، این ویزا تا 5 سال دیگر همین روز اعتبار دارد. مگر این که اعتبار پاسپورتتان در این میان به پایان برسد. در این صورت به محض پایان اعتبار پاسپورت، اعتبار ویزا نیز تمام خواهد شد! 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دارندگان ویزای توریستی کانادا از نوع مالتی می توانند به طور موقت در این کشور اقامت بگزینند. البته لازم است هر 6 ماه یک بار کانادا را ترک کنند. این یک قانون است!

مدت زمان اعتبار سوپر ویزای توریستی کانادا که مختص مادر و پدرها و مادربزرگ ها و پدربزرگ هایی است که فرزند یا نوه آن ها مقیم کشور کانادا است، 2 سال می باشد.  

باید خدمتتان عارض شویم که مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا تابع نوع ویزایی است که در اختیار دارید. ویزای سینگل که پیش تر به معرفی آن پرداختیم، تا 6 ماه معتبر است. با وجود این ویزا شما می توانید برای مدت زمان 6 ماه در خاک کشور کانادا بمانید. اما پیش از اتمام مدت زمان 6 ماهه باید حتما از این کشور خارج شوید.

اگر مدت زمان حضورتان در این کشور کمتر از 6 ماه باشد، یعنی حتی اگر یک روز در کشور کانادا مانده و سپس خاک این کشور را ترک نمایید، ویزای شما اعتبار خود را از دست داده و برای ورود مجدد نیازمند دریافت ویزای جدید هستید.

 

 

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

همان طور که قبل تر نیز گفتیم، کانادا یکی از زیباترین کشورهایی است که جاذبه های دیدنی بسیاری را به آغوش کشیده و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند. همین موضوع سبب شده که تعداد علاقه مندان به سفر به این کشور روز به روز در حال افزایش باشد. مسلما ورود همه علاقه مندان به این کشور محبوب میسر نیست. تنها کسانی می توانند راهی کانادا شده و از دیدن طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی آن لذت ببرند که شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا را دارا باشند. می پرسید چه شرایطی؟ خدمتتان عارض خواهیم شد.

از جمله مهم ترین شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره مندی از پاسپورت معتبر
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی
  • نداشتن سوء پیشینه
  • بهره مندی از تمکن مالی
  • ارائه برنامه ای دقیق برای بازدید از کانادا
  • ارائه تعهد مبنی بر بازگشت به کشور خود
  • رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به سفر به کشور کانادا در طول سفر به این کشور بی نظیر

در صورتی که تمام شرایط فوق الذکر را ندارید، باید بگوییم که متاسفانه واجدالشرایط سفر به کانادا نیستید و نمی توانید از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد آن دیدن کنید. اما اگر این شرایط را دارید، می توانید راهی کانادا شده و از گردش در این کشور شگفت انگیز لذت ببرید!

ویزای گردشگری کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که آرزوی سفر به کانادا و گشت و گذار در این کشور یا دیدار اقوام و آشنایان یکی از آرزوهای دیرینه تان است. نخستین گام برای تحقق رویای شیرین تان اخذ ویزای توریستی کانادا است. در ادامه به معرفی و بررسی مختصر مراحل اخذ این ویزای پر طرفدار خواهیم پرداخت.

گام نخست: تعیین نحوه تسلیم درخواست دریافت ویزای توریستی کانادا

شما به دو روش می توانید درخواست خود مبنی بر اخذ ویزای توریستی کانادا را تنظیم نموده و ارائه دهید. یا بر روی کاغذ یا به صورت آنلاین و اینترنتی.

اگر روش اول را برای ارائه درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا انتخاب کردید، لازم است کلیه مدارک درخواستی را به علاوه هزینه اخذ این ویزا به یکی از دفاتر وک واقع در کشورهای همسایه برده و تحویل دهید. امور عکسبرداری و انگشت نگاری نیز در حین تحویل مدارک انجام می شود.

گاهی برخی از متقاضیان دریافت ویزای توریستی کانادا، یا بهتر بگوییم اکثر آن ها ترجیح می دهند که این کار را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند. در این صورت وجود یک کارت اعتباری و یک اسکنر یا دوربین به منظور کپی های الکترونیکی از اسناد ضروری می باشد. از این طریق می توانید مدارک و درخواست خود را به صورت آنلاین برای سفارت این کشور ارسال نمایید.

گام دوم: ایجاد حساب کاربری و بارگذاری مدارک ویزای توریستی کانادا

برای انجام این مرحله کافی است وارد سایت سفارت کانادا به آدرس Canada.ca شده و نسبت به ایجاد یک حساب کاربری اقدام کنید. پس از ساخت این حساب می توانید اقدام به ارسال مدارک مورد نیاز نمایید.

گام سوم: پرداخت هزینه ها

پس از این که مدارک مورد نیاز را در حساب کاربری ساخته شده بارگذاری نمودید، لازم است نسبت به پرداخت هزینه های انگشت نگاری و بررسی مدارک اقدام کنید.

گام چهارم: مراجعه به مراکز درخواست ویزا

بعد از این که هزینه ها لازم برای انجام اموری نظیر انگشت نگاری، عکسبرداری و بررسی مدارک را پرداخت نمودید، باید در یک بازه زمانی سی روزه به یکی از دفاتر انگشت نگاری کانادا مراجعه نمایید.

گام پنجم: پیکاپ پاسپورت

در این مرحله در صورت صدور ویزای توریستی کانادا برای شما باید سریعا با در دست داشتن پاسپورت به یکی از دفاتر وک مراجعه کرده و پاسپورت خود را به آن دفتر پیکاپ کنید. الصاق ویزای شما در پاسپورتتان حدود 3 الی 5 روز به طول خواهد انجامید.

ویزای توریستی

مدارک مورد نیاز

اگر قصد ارائه درخواست برای اخذ ویزای توریستی کانادا دارید، در دست داشتن مدارک زیر برایتان الزامی است:

  • برخورداری از پاسپورتی معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس پاسپورتی
  • در اختیار داشتن دعوتنامه ای از سوی یک فرد یا یک سازمان در کشور کانادا و یا برنامه دقیق بازدید از این کشور
  • ارائه مدارک معتبر مبنی بر تمکن مالی
  • طی کردن مراحل انگشت نگاری در سفارت کانادا در کشورهایی همچون ترکیه
  • پرداخت هزینه های مربوط
  • ارائه مدارکی معتبر دال بر وابستگی متقاضی به کشورش

گفتنی است که این مدارک تنها مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا هستند و ممکن است با در نظر گرفتن نوع ویزای توریستی مورد نظر متغیر باشند.  

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (6 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *