معرفی ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی صحبت کنیم. ترکیه یک کشور بسیار پرطرفدار در زمینه مهاجرت می باشد. افراد بسیار زیادی تمایل دارند که به این کشور زیبا و خوش آب و هوا سفر کرده و زندگی خود را در آنجا شروع کنند. ایرانیان بسیار زیادی خواهان مهاجرت به کشور ترکیه می باشند. به دلیل نزدیکی که ترکیه به کشور ایران دارد جزو یکی از مقصد های گردشگری و مهاجرتی پرطرفدار در بین ایرانیان می‌ باشد. افراد زیادی خواهان داشتن اطلاعات بسیار مفید در رابطه با ترکیه می باشند تا بتوانند در صورت لزوم از این اطلاعات استفاده کرده و کارهای مهاجرت خود را انجام دهند. یکی از نکته های بسیار مهم برای مهاجرت دانستن اطلاعات مفید در رابطه با این کشور می باشد.

به عنوان مثال افراد با داشتن اطلاعات در رابطه با  شهرهای ارزان ترکیه برای زندگی می‌ توانند یک شهر بسیار ارزان و مناسب را انتخاب کرده و مهاجرت و زندگی خود را در آن شهر ارزان شروع نمایند. پس اگر می خواهید در رابطه با ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. زیرا می خواهیم اطلاعات بسیار عالی در زمینه معرفی این شهر را به شما ارائه دهیم.

بررسی ارزانترین شهرهای ترکیه برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارد

یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی و مهاجرت شهر ارزروم می باشد. ارزروم سومین شهر موجود در کشور ترکیه است که بیشترین جمعیت آن را ایرانیان تشکیل داده اند. درون این شهر دانشگاه های بسیار مهم و خوبی وجود دارند. به عنوان مثال دانشگاه آتاتورک جزو دانشگاه برتر کشور ترکیه می باشد که در این شهر قرار دارد. این دانشگاه هر سال دانشجویان زیادی را از کشور ترکیه و ایران را جذب می‌ کند و افراد بسیار زیادی برای ادامه تحصیل به این شهر و این دانشگاه مراجعه می‌ کنند. هزینه زندگی در شهر ارزروم بسیار پایین می باشد.

شهریه دانشگاه موجود در این شهر نیز بسیار پایین است. می‌ توان گفت دانشگاه های موجود در شهر ارزروم ارزان ترین شهریه را در بین دانشگاه‌ های کشور ترکیه دارد‌. به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی در این شهر دانشجویان بسیار زیادی تمایل دارند که به شهر ارزروم مهاجرت کرده و زندگی تحصیل خود را در آنجا ادامه دهند. شهر دیگری که بسیار مورد علاقه دانش آموزان و دانشجویان ایرانی می باشد شهر اسکی شهیر است.

 این شهر جزو یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی می باشد.

ارزانترین شهرهای ترکیه

همچنین با داشتن حالت مدرنیته نیز جزو یکی از شهر های بسیار زیبا به حساب می آید. دانشگاه قاضی عثمان پاشا و دانشگاه آناتولی نیز در شهر اسکی شهیر واقع هستند. به علت وجود دانشجویان بسیار زیاد در این شهر خوابگاه و پانسیون دانشجویی بسیار زیادی نیز در آن وجود دارند که افراد می‌ توانند با قیمت های بسیار مناسب این خوابگاه و پانسیون ها را اجاره کرده و در آنجا اقامت گزینند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید هزینه رجیستری موبایل در کشور ترکیه بسیار بالا است. اما این شهر نسبت به سایر شهرهای ترکیه از هزینه‌ های بسیار پایین تری در رابطه با خرید موبایل و وسایل الکترونیکی برخوردار می باشد.

وجود ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی یک امکان عالی برای افراد مهاجر

در مطالب بالا در رابطه با دو مورد از ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی صحبت کردیم. حال می خواهیم به بررسی شهر های بیشتری بپردازیم. افراد بسیار زیادی که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند به دنبال خرید خانه در این کشور می باشند تا از این طریق بتوانند اقامت خود را به صورت کوتاه مدت و بلندمدت دریافت کنند. بسیاری از افراد به دنبال خرید خانه برای دریافت اقامت کوتاه مدت هستند. قیمت های شهر های بزرگ بسیار بالا می باشد. اما یک سری از  شهرها به دلیل پایین بودن قیمت مسکن در آن ها جزو گزینه های بسیار مناسب برای خرید ملک و یا سرمایه گذاری و گرفتن اقامت می باشند. البته بهتر است بدانید که بسیاری از شهرهای ترکیه هنوز دارای آداب و رسوم قدیمی و سنتی خود هستند و بافت های قدیمی خود را حفظ کردند.

این شهر ها جزو ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی می باشند. به عنوان مثال شهر قونیه یک شهر تاریخی و سنتی به حساب می‌ آید و جزو یکی از شهرهای ارزان کشور ترکیه است. آرامگاه مولانا در شهر قونیه قرار دارد. آداب و رسوم مردم این شهر نیز بسیار به مردم ایران نزدیک است. به همین دلیل ایرانیان بسیار زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب می‌ کنند. شهر های دیگری نیز برای خرید ملک جزو شهر های ارزان و قیمت مناسب می باشند. شهر هایی مانند بورسا، آدانا، مرسین، قاضیان تپه، ترابزون جزو شهر های ارزان برای خرید ملک می باشند. ایرانیان می توانند با قیمت های بسیار مناسب در این شهر ها ملک خریده و اقامت یک ساله خود را در  کشور ترکیه دریافت نمایند.

هزینه های زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی شهرهایی می باشند که افراد بتوانند زبان و هزینه های بسیار کمتری برای زندگی خود بپردازند. تمامی هزینه ها شامل خرید خانه، هزینه‌ های مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه پوشاک و تحصیل و … می باشند. افرادی که به کشور ترکیه سفر می کنند در ابتدا نمی توانند به سرعت مشغول به کار شوند. زیرا برای انجام کار باید مجوز کار را از دولت ترکیه دریافت کنند. دریافت مجوز نیازمند داشتن شرایط می باشد و در درازمدت افراد موفق به دریافت آن می شوند.  تا فرد بتواند کار مناسب خود را پیدا کند باید از اندوخته های قبلی خود مصرف کند. به عنوان مثال هزینه مسکن هزینه خورد و خوراک جزو هزینه های اولیه و اصول زندگی هر فرد می ‌باشد. پس انتخاب شهری که هزینه ها در آن بسیار ارزان باشد می‌ تواند در ابتدای مهاجرت به افراد کمک بسیار زیادی کند.

ادامه در رابطه با ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

در نظر داشته باشید که کشور ترکیه جزو کشورهای بسیار گران در زمینه سوخت و حمل و نقل می باشد. بهتر است شهری را انتخاب کنید که درون آن وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو بسیار زیاد باشد. پوشاک نیز جزو هزینه های اولیه زندگی هر فرد می باشد. شهر وان یک شهر مرزی و بسیار ارزان در زمینه پوشاک است. ایرانیان بسیار زیادی به این شهر مهاجرت کرده و در آنجا زندگی می کنند. زیرا علاوه بر اینکه شهر وان جزو شهر های ارزان کشور ترکیه می باشد، درصد بالایی از ایرانیان نیز در آنجا ساکن هستند. شما در این شهر می توانید پوشاک خود را با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری نمایید. در چند سال قبل در ترکیه خبری از تحریم و گرانی و تورم نبوده است. اما امروزه این کشور نیز درگیر موضوعی‌‌ به نام تورم شده است و هزینه های زندگی در آن افزایش پیدا کرده است.

یک شهر ارزان و قدیمی در کشور ترکیه

 شهرهایی مانند آنکارا، استانبول، ازمیر و یا آنتالیا جزو شهر های بسیار زیبا و پر رونق می باشند که افراد به این شهر می توانند سفر کرد‌ه و کار مناسب خود را در سریعترین زمان ممکن پیدا کنند. همچنین ملک های بسیار خاص و رویایی خریداری نمایند. اما این کار منوط به داشتن تمکن مالی بالا می باشد. به عنوان مثال افراد می توانند به شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا رفته و خانه های بسیار لوکس خریداری کنند. اما همه افرادی که قصد مهاجرت دارند بودجه ای به این اندازه ندارند و نمی‌ توانند زندگی خود را در ابتدای مهاجرت در شهرهای بزرگ آغاز کنند. پس بهتر است با یک انتخاب درست و اصولی شهری ارزان را انتخاب کنند تا بتوانند در چند سال اول مهاجرت خود هزینه های جانبی شان را کاهش دهند. همچنین بتوانند کم کم و با گذشت زمان سطح زندگی خود را بالاتر برده و زندگی بسیار با کیفیت داشته باشند.

یک شهر ارزان و قدیمی در کشور ترکیه

جزیره آوازا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای موجود در کشور ترکیه می باشد. این شهر به دلیل جاذبه زیادی که دارد توریست های بسیار زیادی در فصل تابستان به آنجا سفر می‌‌ کنند تا بتوانند از امکانات بسیار خاصی مانند ساحل جذاب و زیبای آن استفاده کنند. جزیره آوازا را می توان جزو یکی از شهر های ارزان کشور ترکیه به حساب آورد. جمعیت این جزیره کلاً ۲۰۰۰ نفر می باشد. شما می‌ توانید هزینه‌ های جانبی خود را در این جزیره بسیار کاهش داده و با هزینه بسیار کم زندگی خود را در این جزیره شروع نمایید. همچنین می توانید از مزایای آن مانند تجربه غذا های محلی و دریای، دیدن ساحل و منظره بسیار زیبا، تفریحات ساحلی و دریایی، جاذبه‌ های تاریخی مانند صومعه سن جرج استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید افراد زیادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند همواره سودای زندگی در شهرهای بزرگ مانند استانبول را در سر می‌پروراند. اما این کار برای همه افراد مقدور نیست و تمام افراد نمی‌ توانند در این شهر های بزرگ به زندگی بپردازند. پس بهتر است با یک انتخاب هوشمندانه و دقیق یک شهر ارزان را برای زندگی خود انتخاب کنند تا بتوانید در سال‌ های اولیه مهاجرت شرایط زندگی راحت را برای خود فراهم سازد.

ارزانترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت

دیدیم یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی می باشد. دیدیم کشور ترکیه یک شهر کوچک در غرب این کشور می‌ باشد. این شهر زیبا در کنار سواحل زیبای مدیترانه قرار گرفته است و می‌ توان آن را بهشت گردشگری کشور ترکیه نامید. دیدیم یک شهر بسیار اقتصادی و به صرفه است. افرادی که می‌ خواهند زندگی خود را در کشور ترکیه آغاز کنند می‌ توانند این شهر را جزو یکی از گزینه‌ های بسیار عالی برای زندگی انتخاب نمایند. هزینه های پایین زندگی در این شهر سبب شده است که مهاجرین بسیار زیادی تمایل داشته باشند که در آنجا زندگی کنند. این شهر در فاصله بسیار کمی از شهر های بدروم و ازمیر قرار گرفته است.

 به همین دلیل دسترسی آن به مراکز گردشگری و شهرهای صنعتی و مهم ترکیه بسیار راحت می باشد. افراد می توانند با نصف هزینه خرید خانه در استانبول در این شهر صاحب خانه شوند. تا حدود زیادی فرهنگ این شهر با فرهنگ ما ایرانیان تفاوت دارد و اگر شما می خواهید یک شهر ارزان انتخاب کرده و با فرهنگ جدید مردمان آن ارتباط برقرار کنید دیدیم یک انتخاب بسیار عالی برای شما می باشد.

جمع بندی در رابطه با ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

در مطالب بالا سعی کردیم تا به بررسی ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی و مهاجرت بپردازیم. شما می توانید هر کدام از شهرهایی که نام برده شده است را برای تحصیل، کار و مهاجرت انتخاب کنید. ترکیه دارای شهرهای کوچک بسیار زیادی می باشد که در کنار سواحل مدیترانه قرار گرفته اند. این شهرها با داشتن فرهنگ بسیار غنی توانسته اند میزبان میلیون‌‌ ها گردشگر باشند. ترکیه جزو یکی از کشورهای ارزان اروپایی به حساب می‌‌آید که افراد می‌‌ توانند با بودجه بسیار مناسب و کمتر از کشورهای اروپایی به آنجا سفر کرده و زندگی کنند. شما می‌ توانید با قیمت بسیار مناسب و ارزان در ترکیه  صاحب خانه شوید و اقامت خود را از دولت ترکیه دریافت کنید. از طریق خرید خانه می توانید اقامت خود را هر سال تمدید کرده و درون کشور زیبا و اروپایی ترکیه به زندگی و تحصیل و کار بپردازید.

ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی

 شما می توانید در شرکت های مهاجرتی مانند atiyedar.com که در این زمینه تجربه کافی دارند نیز کمک بگیرید و سوالات و ابهامات خود را از آن ها بپرسید. به این صورت می توانید در کنار خود همواره یک مشاور و کارشناس  کاربلد را داشته باشید تا بتوانید در صورت به وجود آوردن اتفاقی از آن ها مشورت های لازم را دریافت نمایید.

امید است با این مطالب توانسته باشید در رابطه با ارزانترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت اطلاعات مفیدی به دست آورده و در صورت لزوم تصمیم درست و آگاهانه ای بگیرید. مهاجرت به کشور های خارجی مانند کشور ترکیه می تواند افق‌ های روشنی را در پیش روی افراد باز کند. شما می توانید با این مهاجرت آینده زندگی خود و همسر و فرزندان را تامین کرده و یک آینده بسیار درخشان برای عزیزانتان رقم بزنید. شما با یک تحقیق درست و داشتن اطلاعات مناسب می توانید یک شهر ارزان و مطابق با خواسته و نیاز خود را انتخاب نمایید.

امتیازاین مطلب

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
امتیازاین مطلب

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *