بررسی دلایل ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با دلایل ریجکتی ویزای کانادا صحبت کنیم. اکثر افراد رویای سفر به کانادا را در سر می پرورانند. کانادا کشور رویاها می باشد. به علت موقعیت های زیادی که برای افراد ایجاد می‌ کند یکی از کشورهای بسیار پر تقاضا است. بیشتر افراد دوست دارند به این کشور سفر کنند یا به آن مهاجرت نمایند. برای سفر یا مهاجرت به کانادا باید ویزای آن را دریافت کرد. ویزا مدرک ورود به این کشور می باشد و افراد به وسیله ویزا می توانند وارد خاک کشور کانادا شوند.

ویزا ها انواع و مدل های مختلفی دارند که افراد با توجه به شرایط خود می توانند برای یکی از آن ها اقدام نمایند. در بعضی مواقع ممکن است ویزای افراد ریجکت شود. ما در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با  مهم ترین دلایل ریجکت ویزای کانادا صحبت کنیم. پس اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید یا می خواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

به چه دلیل ویزای کانادا ریجکت می شود؟

دلایل ریجکتی ویزای کانادا بسیار متفاوت و متنوع می باشد. کشور کانادا یک کشور بسیار مهاجر پذیر است. برای مهاجرین خود امکانات بسیار عالی مهیا کرده است .به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند تا به این کشور سفر کنند و ویزای آن را دریافت نمایند. از نظر موقعیت جغرافیایی کشور کانادا در شمال آمریکای شمالی قرار دارد و به طور کلی دارای ۱۰ استان می باشد. کانادا را می توان دومین کشور دنیا از نظر وسعت به حساب آورد. بسیاری از افرادی که تمایل دارند به این کشور سفر کنند و یا قصد مهاجرت به آن را دارند ممکن است مدارک لازم را به سفارت تسلیم نکنند. یا در مدارک خود دچار مشکل و نقص باشند. این دلیل یکی از چند دلایل ریجکت ویزای کشور کانادا می باشد.

علت ریجکت ویزای تحصیلی

همانطور که قبلا عنوان کردیم دلایل ریجکتی ویزای کانادا بسیار متنوع و متفاوت است. ویزا ها انواع و اقسام گوناگونی دارند. یکی از این ویزاها ویزای تحصیلی می باشد که اکثر افراد تمایل دارند به واسطه این ویزا به کشور کانادا سفر کرده و مهاجرت نمایند. به واسطه این ویزا افراد می توانند مدت زمان طولانی در این کشور زندگی کنند و به کار و تحصیل همزمان بپردازند. بهتر است برای اینکه شانس خود را برای دریافت ویزای کانادا افزایش دهید ابتدا از کالج و دانشگاه مورد نظر خود پذیرش دریافت کنید. سپس به واسطه مدارکی مانند زبان انگلیسی، رزومه کاری و رزومه تحصیلی قوی، ترجمه مدارک تحصیلی و… برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید.

افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند و به واسطه ویزای تحصیلی وارد خاک کانادا شوند باید به موضوع گپ تحصیلی بسیار اهمیت دهند. فاصله تحصیلی همان گپ تحصیلی می باشد که از دلایل مهم جهت ریجکتی ویزای تحصیلی است.

علت ریجکت ویزای تحصیلی

یکی از شرایط  تاثیرگذار بر روی دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سن می باشد که نباید بالاتر از ۳۲ سال باشد. همچنین نباید زمانی بیشتر از ۴ الی ۵ سال بین مقاطع تحصیلی فاصله افتاده باشد. یک نکته بسیار مهم جهت اخذ ویزای تحصیلی این است که افراد مدارکی که به آفیسر ارائه می‌ دهند باید مدارک قانع‌ کننده ‌ای باشند.

به‌ گونه‌ای که آفیسر باید مطمئن شود که فرد پس از پایان تحصیل قصد برگشت به کشور خود را دارد و نمی خواهد مدت زمان طولانی در خاک کانادا بماند. به عنوان مثال فردی درخواست ویزای تحصیلی می‌ کند و مدارکی که ارائه می دهد مدارک کاملی است. اما به دلیل کافی نبودن موجودی حسابش آفیسر مطمئن می شود که فرد قصد دارد پس از پایان تحصیل درخواست ویزای بلند مدت کشور کانادا را کند.

از دلایل مهم ریجکت شدن ویزای تحصیلی

دلایل زیادی وجود دارد که سبب ریجکت ویزای تحصیلی می باشد. این دلایل برای ریجکت ویزای تحصیلی شامل: نداشتن پیوند خانوادگی قوی در کشور خود فرد، اطمینان نداشتن آفیسر به حرف ها و دلایل فرد، کامل نشان ندادن مدارک تحصیلی، نداشتن بودجه کافی و یا نداشتن مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی و …. می باشند.

بهتر است بخوانید : مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

این دلیل ها سبب می شود که آفیسر مدارک شما را کافی و لازم نداند و ویزای تحصیلی شما را ریجکت کند. برای جلوگیری از این اتفاق فرد باید به آفیسر این اطمینان را بدهد که در طول مدت زمان تحصیل از طرف منبعی قوی ساپورت مالی می شود و پس از اتمام درسش قصد بازگشت به کشور خود را دارد.

از دلایل ریجکت شدن ویزای سرمایه گذاری

در مطالب بالا راجع به دلایل ریجکتی ویزای کانادا از نوع تحصیلی صحبت کردیم. از ویزا هایی که فرد می تواند به واسطه آن وارد خاک کانادا شود ویزای سرمایه گذاری می باشد. افراد می توانند از طریق های مختلفی سرمایه گذاری را در کشور کانادا انجام دهند.

سرمایه گذاری در کشور کانادا شامل اهدای پول، کارآفرینی و … می باشد. البته ناگفته نماند که سرمایه‌ گذاری در کشور کانادا در هر ایالت و استان متفاوت است و هر استان قوانین و قانون های مختص به خود را دارد. البته موسسه های مالی بسیار زیادی در کشور کانادا وجود دارند که به افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند کمک های زیادی می کنند.

دلایل ریجکتی ویزای سرمایه گذاری

شما با انجام بررسی‌ های لازم و تحقیق‌ های کافی در این زمینه می‌ توانید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و آن را به سفارت تسلیم نمایید. با ارائه مدارک درست و کافی می توانید شانس خود را جهت دریافت ویزای سرمایه کانادا افزایش دهید. اما اگر نقصی در تمام مدارک وجود داشته باشد و یا در هنگام تسلیم آن تعللی کنید شانس خود را برای دریافت ویزای سرمایه گذاری از بین برده اید.

دلایل مهمی برای ریجکت ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود دارند که شامل: نداشتن پیش نیازهای لازم و شرایط، نداشتن مدارک کافی و داشتن نقص در مدارک لازمه، ثابت نکردن تمکن مالی برای سرمایه گذاری، عدم اثبات و نشان ندادن مدارک لازم و … می باشند.

تمام این موارد سبب می‌ شوند که شما شانس زیادی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کشور کانادا نداشته باشید. این موارد نمونه هایی از دلایل ریجکت ویزای کانادا از نوع سرمایه گذاری می باشد.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا از نوع توریستی

دلایل ریجکتی ویزای کانادا متعدد می باشند. بسیاری از افراد دوست دارند که از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر و مهاجرت کنند. ویزای توریستی در بیشتر مواقع به مدت زمان ۱۰ سال اعتبار دارد. اما در بعضی از کشورها مانند کشور خودمان ایران مدت زمان پاسپورت پنج ساله می باشد و بعد از این مدت افراد برای گرفتن ویزا باید مجددا اقدام نمایند. یکی از ویژگی هایی که افراد زیادی تمایل دارند از آن بهره مند شوند ویزای مولتی و یا همان ویزای ۵ ساله می باشد. البته برای دریافت این ویزا نیز ضوابطی وجود دارد. یک سری از عوامل وجود دارند که سبب رد شدن ویزای توریستی کانادا می شوند.

 این دلایل شامل:  تشخیص آفیسر در رابطه با اطلاعات غلط فرد متقاضی، هدف فرد متقاضی برای سفر به این کشور قانع‌ کننده نباشد، نداشتن شغل ایده آل و مناسب فرد در کشور مادری اش، نداشتن تمکن مالی، داشتن پرونده های قضایی، نداشتن هیچ گونه وابستگی در کشور مادری اش و داشتن وابستگی های زیاد در کشور کانادا و … می باشند.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا بسیار متنوع زیاد است. در بعضی از مواقع زمانی که فرد برای دریافت این ویزا اقدام می‌ کند با هدف او تطابق ندارد. همین عدم تطابق سبب ریجکت شدن ویزای فرد می شود. برای دریافت ویزای توریستی فرد باید توسط کسی که ساکن کشور کانادا است دعوت نامه دریافت کند‌. در بعضی از مواقع این دعوت‌ کننده وجود خارجی ندارد و این موضوع یکی از دلایل ریجکت افراد می باشد.

                                                                          

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

بررسی علت های ریجکت شدن ویزای کار

دلایل ریجکتی ویزای کانادا از نوع کار بحثی بسیار تخصصی می باشد. این ویزا را دولت کانادا از طریق قالب های سیستم اکسپرس اینتری یا اسکیل ورکر به افرادی که واجد شرایط هستند می دهد. این ویزا دارای شرایطی مانند سن مناسب، مدرک زبان معتبر داشتن، فکری باز و مبتکرانه، تحصیلات و یا تخصص خاص و … می باشد. برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا یکسری شرایط و پیش‌ فرض‌ هایی وجود دارند و اگر افراد این شرایط را نداشته باشند ممکن است ویزای آن ها با شکست مواجه شود. یکی از دلایل مهم ریجکت شدن ویزای کاری افراد نداشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی و یا فرانسه می باشد.

اگر این مدرک را ندارید وقت خود را بیهوده هدر ندهید. مدرک زبان اولین مدرکی می باشد که در سفارت آن را بررسی می‌ کنند و اگر آن را نداشته باشید سراغ مدارک دیگر نمی روند و در مرحله اول شما را ریجکت می کنند. سوء پیشینه و داشتن سابقه کیفری یک عامل بسیار مهم دیگر در ریجکت شدن ویزای کانادا از نوع کاری می باشد. اگر دارای بیماری واگیردار هستید پس می توانید یک عامل بسیار خطرناک و یک تهدید جدی برای ساکنین کانادا باشید. در این صورت ویزای کاری به شما تعلق نمی گیرد. برای اطلاع از این موضوع سفارت از شما برگه آزمایش کامل می خواهد تا از سلامت جسمی شما اطمینان کسب نمایند.

اگر شما نمی توانید مدارک کافی و لازم برای داشتن تمکن مالی ارائه دهید شانس زیادی برای گرفتن ویزای کاری کانادا نخواهید داشت. داشتن تمکن مالی و ارائه اسناد و مدارک مرتبط با آن بسیار نکته مهمی می باشند. اگر شما قصد کار کردن در کانادا را ندارید و تنها به قصد دریافت ویزا می خواهید در این زمینه سفارت را فریب دهید می توان گفت آفیسر فردی بسیار باهوش است که سریع از قصد و نیت شما اطلاع پیدا می کند‌. این عاملی مهم در ریجکت شدن ویزای کاری شما می باشد.

                                                                              

بررسی علت های ریجکت شدن ویزای کار

دلایل ریجکت شدن ویزای ازدواج کانادا

ویزای ازدواج از آن دست چیزهایی می باشد که بسیار پرطرفدار است. افراد زیادی به هوای سفر و اقامت به این کشور از طریق ویزای ازدواج اقدام می‌ کنند. اگر همسر شما تابعیت کانادایی دارد و ساکن این کشور است شما می‌ توانید به راحتی بر اساس قوانین و مقررات موجود بعد از ازدواج اقامت خود را از طریق ویزای ازدواج کانادا دریافت کنید و به این کشور مهاجرت نمایید.

اما این موضوع منوط به این است که دولت کانادا از صحت و سقم مدارکی که شما به سفارت ارائه  داده اید آگاهی پیدا کند. دولت کانادا به طور دقیق و ریزبینانه نوع رابطه شما و همسرتان را زیر ذره‌بین قرار می دهد و آن را بررسی می کند. برای اثبات این موضوع نیز ممکن است از شما مدارک بسیار زیادی دریافت کند. این مدارک شامل عکس ها و مکان هایی که با هم بودید، مکاتباتی که با هم به صورت کتبی و تلفنی داشتید و … می باشند.

اگر شما هر یک از این مدارک را نداشته باشید یا قصد فریب دولت کانادا را داشته باشید با ریجکت ویزای ازدواج روبرو می شوید. حتی اگر همسر شما توانایی کافی برای ساپورت مالی شما را نداشته باشد نیز شانس پذیرفته شدن ویزای ازدواج شما بسیار کم می شود. می توان گفت شما هیچ شانسی برای مهاجرت به این کشور نخواهید داشت.‌

پس بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام هرکاری تمام مدارکی که نیاز است تا به سفارت ارائه دهید را تهیه و از صحت و سقم آن‌ مطمئن شوید. به این صورت می‌ توانید درصد ریجکت شدن ویزای خود را بسیار کاهش دهید و در همان مرتبه اول ویزای ازدواج خود را از سفارت دریافت نمایید.

بنر-مشاوره

جمع بندی

در مطالب بالا سعی کردیم تا در رابطه با دلایل ریجکتی ویزای کانادا صحبت کنیم و شما را با انواع ویزا هایی که فرد می تواند دریافت کند آشنا نماییم. همچنین دلایلی که سبب می شود هر کدام از این ویزا ها ریجکت شوند را نیز بررسی نمودیم.

مهاجرت به کشور کانادا یک رویای بسیار بزرگ برای افرادی می باشد که به این کشور و زندگی در آن علاقه مند هستند. افراد می توانند با انواع ویزا های مختلف به کشور کانادا مهاجرت کنند. در قدم نخست باید مدارکی را برای ارائه به سفارت آماده کنند.

اگر قصد انجام این کار را دارید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید می توانید با شرکت های مهاجرتی و وکیل هایی که در این زمینه سابقه و تجربه کاری دارند مشورت نمایید و مسیر را به صورت درست و صحیح طی کرده و مدارکی که مورد نیاز است را تهیه نمایید.

در این صورت می توانید مسیر طولانی را در مدت زمان کمتری و با قدم های محکم تری طی کنید و شانس خود را برای ویزای کانادا افزایش دهید. همچنین می توانید بدون ریجکت شدن و در همان دفعه اول توسط شرکت های مهاجرتی و وکیل های با تجربه ویزای خود را دریافت نمایید.

امید است با این مطالب توانسته باشید اطلاعات بسیار سودمند و مفیدی در رابطه با دلایل ریجکتی ویزای کانادا و انواع مختلف ویزای کانادا به دست آورده باشید.

سوالات پر تکرار

داشتن مدرک زبان و تمکن مالی بالا دو شرط اساسی می باشد. می توان گفت با این دو شرط احتمال دریافت ویزا برای او بسیار افزایش پیدا می کند.

برای اخذ ویزای کاری کانادا چه مدارکی لازم است؟ برای دریافت ویزای کاری کانادا داشتن اسناد و مدارک کافی و معتبر برای اثبات تمکن مالی فرد بسیار ضروری و مهم می باشد. همچنین داشتن مدرک زبان معتبر نیز یکی دیگر از موارد مورد نیاز افراد است تا بتوانند از طریق آن شانس خود را برای دریافت ویزای کاری افزایش دهند.

مدت زمانی که فرد باید صبر کند تا نتایج نهایی ویزا برای او ارسال شود بین ۲ تا ۱۸ هفته کاری می باشد.

افرادی که برای دریافت ویزای کانادا اقدام کردند و با ریجکتی روبرو شدند بهتر است پرونده خود را از ابتدا به یک وکیل کاربرد و یک شرکت مهاجرتی باتجربه و باسابقه بسپارند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کرده و ویزای خود را دریافت نمایند. همچنین داشتن صداقت در دریافت ویزا و رفع ریجکتی بسیار اهمیت دارد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (2 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *