صفر تا صد برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

آرزوی هر فرد ایرانی مهاجرت به کانادا می باشد. خوشبختانه در طی چند سال گذشته این رویای باورنکردنی به واقعیت پیوسته است. راه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارند که یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا، استفاده از برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا می باشد.

در حقیقت نیرو های کار حرفه ای می توانند به آسانی و با استفاده از این برنامه به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنند. امروزه تقاضا برای مهاجرت به کانادا بسیار افزایش یافته است، چرا که کانادا از لحاظ رفاه، امنیت، اقتصاد، تحصیل و… جزو بهترین کشور های جهان محسوب می شود.

استان بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین استان های کانادا می باشد که در غرب کانادا واقع شده است. در ادامه متن اطلاعات کامل و مفیدی را در رابطه با برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا و امتیاز بندی استان بندی بریتیش کلمبیا در اختیار شما می گذاریم؛ لذا ما را همراهی کنید.

استان بریتیش کلمبیا

آنچه در این مقاله می خوانید

استان بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا محسوب می شود که ونکوور( سومین شهر بزرگ کانادا ) را در خود جای داده است. یکی از بهترین گزینه های مهاجرت برای ایرانیان، مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا می باشد؛ چرا که از هر لحاظ این استان جزو بهترین های جهان محسوب می شود.

در این استان بعضی از بهترین دانشگاه های کانادا واقع شده اند و افراد می توانند به راحتی در آن ها تحصیل کنند. همچنین آب و هوای استان بریتیش کلمبیا بسیار منحصر به فرد و ساحلی می باشد. تنوع فرهنگ در این استان به حدی بالا می باشد که هر فردی را مجذوب خود می کند.

اقتصاد استان بریتیش کلمبیا بر معادن، جنگلداری و حفظ منابع طبیعی تاکید می کند و همواره جزو اقتصاد های برتر دنیا محسوب شده است. این استان دارای طبیعت و جنگل های بسیار زیبایی می باشد. نیرو های کار می توانند به راحتی از طریق برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا به این استان مهاجرت کنند.

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا     

ممکن است بار ها از افرادی که قصد مهاجرت دارند، عبارت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا را شنیده باشید. کشور کانادا از لحاظ اقتصادی جزو بهترین کشور های دنیا محسوب می شود و همواره تلاش می کند که جایگاه خود را ارتقا دهد.

به همین دلیل دولت کانادا همواره قصد دارد افرادی را که در زمینه های کسب و کار موفق هستند و برنامه های گسترده ای را در ذهن دارند، جذب کند. امروزه سازمان فدرال مهاجرتی کانادا با همکاری دولت کلمبیا، امکان مهاجرت آسان را برای نیرو های کار حرفه ای در سراسر جهان فراهم کرده است. بنابراین منظور از برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا یا The British Columbia Provincial Nominee Program( BC PNP ) برنامه ای می باشد که افراد موفق در زمینه های کاری، می توانند از طریق آن به استان بریتیش کلمبیا کانادا مهاجرت کنند. افراد می توانند از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

برنامه های استانی این امکان را برای استان ها فراهم می کنند تا افرادی را قصد مهاجرت و سکونت در یک استان خاص را دارند، را انتخاب کنند. هر استان، برنامه استانی مخصوص خود را دارد. استان ها از طریق این برنامه، توافقنامه ای را با سازمان مهاجرت کانادا می بندند و افرادی را که شرایط لازم را داشته باشد، انتخاب می کنند.

این برنامه بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد و مردم سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. BC PNP همان برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا می باشد. افرادی که توسط این استان انتخاب می شوند، در مراحل بعدی از سوی دولت فدرال کانادا دعوت نامه دریافت می کنند. سپس این افراد می توانند نسبت به اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

مسیر های برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

سازمان فدرال مهاجرتی کانادا به منظور مهاجرت آسان افراد از طریق برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، سه راه را در پیش روی افراد گذاشته است. افراد می توانند از طریق هر کدام از این راه ها اقامت دائم کانادا را بگیرند. هر کدام از این مسیر ها با همدیگر متفاوت می باشند و فرد باید با توجه به سطح تحصیلات و مهارت های شغلی خود، یکی از این راه ها را انتخاب کند.

بنابراین قبل از هر چیزی، شما باید با همگی این مسیر ها کاملا آشنا شوید. در ادامه متن آن ها را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. هر کدام از این مسیر ها دارای سیستم آنلاین امتیاز دهی می باشند، که برای ورود به این برنامه باید حداقل امتیاز قبولی این مسیر ها را کسب کنید.

مسیر های برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا عبارت اند از:

  • مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری( Express Entry BC )
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی( Entrepreneur Immigration )
  • مهاجرت از طریق تخصص و مهارت( Skill Immigration ).  برای اینکه از هر کدام از این مسیر ها استفاده کنید، باید حتما حمایت و تاییدیه کارفرمای بریتیش کلمبیایی را داشته باشید. هر کدام از این روش ها مدارک و شرایط مختص به خود را دارند.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا از طریق تخصص و مهارت(Skill Immigration )

یکی از مسیر های برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، مهاجرت از طریق تخصص می باشد. دولت کلمبیا لیستی را منتشر کرده است که در آن مشاغل ضروری و مورد نیاز این استان را اعلام کرده است. در صورتی که شما در هر کدام از شغل های نام برده در این لیست، دارای تخصص و یا حتی نیمه تخصص باشید، می توانید از طریق این مسیر به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید. این روش مهاجرتی دارای یک سیستم امتیاز دهی آنلاین می باشد که باید بتوانید امتیاز قبولی را در آن کسب کنید.

مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا از طریق تخصص و مهارت
مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا از طریق تخصص و مهارت

 افرادی که به عنوان نیروی کار نیمه متخصص قصد مهاجرت از این مسیر را دارند، باید سابقه کار قبلی در استان بریتیش کلمبیا را داشته باشند. برای افرادی هم که به عنوان نیروی کار متخصص، قصد مهاجرت از این مسیر را دارند، بستگی به تخصص آن ها دارد.

بعضی از تخصص به سابقه کار قبلی در بریتیش کلمبیا یا در خارج از کشور نیاز دارد، در حالی که بعضی دیگر از آن ها به سابقه کار قبلی نیاز ندارد. برای دانشجویانی هم که تازه مدرک خود را گرفته اند، ممکن است نیاز به سابقه کار قبلی نباشد.

گروه های مختلف مهاجرت از طریق مسیر تخصص و مهارت

همانطور که گفتیم یکی از مسیر های برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، مسیر تخصص و مهارت می باشد. این مسیر به 5 گروه مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

  1. گروه نیروی متخصص( Skilled Worker Category )
  2. گروه نیروی متخصص در زمینه بهداشت و درمان( Health Care Professional Category )
  3. گروه فارغ التحصیلان بین المللی( International Graduate Category )
  4. گروه فارغ التحصیلان بین المللی در تحصیلات تکمیلی یا مقاطع ارشد و دکترا( International Post-Graduate Category )
  5. گروه نیرو های نیمه متخصص و مبتدی( Entry Level And Semi-Skilled Worker Category )

گروه نیروی متخصص                               

افرادی که به عنوان گروه نیروی متخصص قصد استفاده از برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا را دارند، باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن حداقل 2 سال سابقه کار
  • داشتن مدرک زبان
  • داشتن تمکن مالی( منظور از آن داشتن پول برای تامین مایحتاج اولیه زندگی می باشد. )
  • داشتن پیشنهاد شغلی از طریق کارفرما
  • داشتن حقوق مکفی
  • برخورداری از شرایط مهاجرت به کانادا

گروه نیروی متخصص در زمینه بهداشت و درمان

شرایط لازم برای مهاجرت نیروهای متخصص درمان از طریق مسیر تخصص و مهارت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا عبارت است از:

  • داشتن مدرک زبان
  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری
  • داشتن صلاحیت لازم
  • داشتن پیشنهاد شغلی از طرف سازمان بهداشت و درمان کلمبیا
  • داشتن تاییدیه از مقامات بهداشتی استان بریتیش کلمبیا 7- داشتن حقوق مکفی
بریتیش کلمبیا
بریتیش کلمبیا

گروه فارغ التحصیلان بین المللی

شرایط لازم برای مهاجرت گروه فارغ التحصیلان بین المللی از طریق مسیر تخصص و مهارت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا عبارت است از:

  • داشتن حداقل 2 سال سابقه کار
  • داشتن مدرک زبان
  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن پیشنهاد شغلی از طریق کارفرما
  • داشتن حقوق مکفی
  • برخورداری از شرایط مهاجرت به کانادا
  • داشتن گواهینامه آموزشی معتبر از موسسه های آموزشی یا دانشگاه های کانادا در طی 3 سال اخیر

گروه فارغ التحصیلان بین المللی در مقطع ارشد و دکترا

شرایط لازم برای مهاجرت گروه فارغ التحصیلان بین المللی در مقطع ارشد و دکترا از طریق مسیر تخصص و مهارت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا عبارت است از:

  1. گذراندن دوره های آموزشی در یکی از موسسه های آموزشی استان بریتیش کلمبیا
  2. برخورداری از شرایط مهاجرت به کانادا
  3. اثبات انگیزه و هدف کار در استان بریتیش کلمبیا. افرادی که در 3 سال اخیر در یکی از رشته های زیر آموزش دیده اند، می توانند از طریق این گروه درخواست مهاجرت را ارائه دهند: علوم فیزیکی، کشاورزی، ریاضی و آمار، علوم زیستی و زیست پزشکی، تحقیقات و حفاظت از منابع طبیعی، مشاغل بهداشتی و درمان، علوم کامپیوتر و مهندسی.

گروه نیرو های نیمه متخصص و مبتدی

شرایط لازم برای مهاجرت گروه نیرو های نیمه متخصص و مبتدی از طریق مسیر تخصص و مهارت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا عبارت است از:

  • داشتن حداقل 9 ماه سابقه کاری در استان بریتیش کلمبیا
  • داشتن مدرک زبان
  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن پیشنهاد شغلی از طریق کارفرما
  • داشتن حقوق مکفی

برخورداری از شرایط مهاجرت به کانادا . این گروه مخصوص افرادی می باشد که جدیدا وارد کانادا شده اند و در زمینه های تولید مواد غذایی، رانندگی، گردشگری و… مشغول به کار هستند.

مسیر اکسپرس اینتری برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا
مسیر اکسپرس اینتری برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

مسیر اکسپرس اینتری برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

یکی دیگر از مسیر های مهاجرت برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، مسیر سیستم اکسپرس اینتری می باشد. مهاجرت از این مسیر نسبت به سایر مسیرها سریع تر می باشد. افرادی که قصد دارند این مسیر را انتخاب کنند، باید بدانند که کل مراحل آن به صورت آنلاین انجام می شود و باید نسبت به ساخت پروفایل خود اقدام کنند.

همچنین افراد این مسیر به سابقه کار در استان بریتیش کلمبیا نیاز ندارند، ولی باید در یک زمینه کاری، سابقه کار داشته باشند. این مسیر هم دارای سیستم امتیازدهی می باشد و افراد باید حداقل امتیاز قبولی را کسب کنند.

علاوه بر کسب امتیاز، افراد باید شرایط دولت فدرال کانادا را نیز داشته باشند. افرادی که در برنامه استانی بریتیش کلمبیا پذیرفته شده اند، نمره ای که از امتیاز بندی این استان به دست می آورند، بر روی امتیاز سیستم اکسپرس اینتری تاثیر مثبت می گذارد.

 متقاضیان مسیر اکسپرس اینتری برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، می توانند از طریق یکی از گروه های زیر با توجه به شرایط خود اقدام کنند:

فدرال برنامه تجربه کانادایی

برنامه مهارت محور

برنامه نیروی متخصص فدرال. این افراد باید شرایط مدرک زبان، صلاحیت انجام کار، پیشنهاد کاری از طرف کارفرما، داشتن تمکن مالی و داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری را داشته باشند.

این مسیر هم در نهایت به 4 دسته 1- نیروی کار متخصص 2- نیروی کار متخصص در زمینه بهداشت و درمان 3- گروه فارغ التحصیلان بین المللی 4- گروه فارغ التحصیلان بین المللی در مقطع های ارشد و دکترا تقسیم می شود. شرایط هر کدام از این دسته ها شبیه به شرایط دسته های مسیر تخصص و مهارت می باشد.

مسیر کارآفرینی برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا
مسیر کارآفرینی برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

مسیر کارآفرینی برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا

یکی دیگر از مسیر های محبوب برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، مسیر کارآفرینی می باشد. همواره استان بریتیش کلمبیا از افراد کارآفرین استقبال می کند.

این مسیر دارای 3 روش مختلف می باشد که عبارت اند از:

  • کارآفرینان( Intrepreneur Immigration )
  • کارآفرینان منطقه ای(Intrepreneur Immigration-Reginal Pilot )
  • کارآفرینان پروژه های استراتژیک( Strategic Projects ). روش کارآفرینان مخصوص افرادی می باشد که قصد دارند یک کسب و کار جدید را ایجاد کنند.

این افراد باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • سابقه مدیریت یک کسب و کار
  • دارا بودن تاییدیه قضایی از کشور مبدا
  • داشتن شرایط لازم مهاجرت کانادا
  • داشتن سرمایه خالص حدود 600 هزار دلار کانادا
  • داشتن برنامه برای بهبود یک کسب و کار یا ایجاد یک کسب و کار جدید
  • ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی.

کارآفرینان منطقه ای مخصوص افرادی می باشد که قصد دارند در مناطقی که از شهر های اصلی دور می باشند، یک کسب و کار ایجاد کنند. این افراد باید توسط یک انجمن محلی مورد تایید قرار گیرند، وگرنه نمی توانند این مسیر را انتخاب کنند.

انجمن های محلی همواره جهت جذب کار آفرینان خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق حومه ای تلاش می کنند. انجمن های محلی این افراد را به برنامه استانی بریتیش کلمبیا معرفی می کنند تا برای این برنامه در اولویت قرار داده شوند. گروه کارآفرینان پروژه های استراتژیک مختص شرکت ها و یا افرادی می باشد که قصد انجام پروژه های استراتژیک در استان بریتیش کلمبیا را دارند.

شرایط این گروه عبارت است از:

  • تمکن مالی
  • ایجاد حداقل 3 فرصت شغلی برای شهروندان کانادایی
  • اثبات سود کافی برای این استان
  • داشتن حداقل 500 هزار دلار.

لیست مشاغل مختلف مورد نیاز :

مشاغلی که به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس نیاز دارند

نوع شغلنوع شغل
مهندسی نرم افزارمربیان فنی و کالج
حسابرسان مالیمتخصص منابع انسانی
معلمان ابتداییوکیل
نویسندگان و مولفانمشاوره مدیریت کسب وکار
مددکاران اجتماعیمشاوره سیستم های اطلاعاتی
مهندسی عمرانمعلم مهد کودک

مشاغل پرتقاضای مدیریت که به تجربه کاری و تحصیلات نیاز دارند

اسم شغلاسم شغل
مدیریت رستورانمدیریت خرید
مدیریت خرده فروشیمدیریت صنایع
مدیریت تعمیر و نگهداری تاسیساتمدیریت موسسات بانکی
مدیریت مالیمدیریت فروش شرکت ها
مدیریت خدمات اقامتمدیریت تبلیغاتی
مدیریت منابع انسانیمدیریت کامپیوتر
مدیریت مهندسی 
برنامه مهاجرتی کانادا
برنامه مهاجرتی کانادا

شغل هایی که به گواهی کارآموزی یا دیپلم نیاز دارند

اسم شغلاسم شغل
آتش نشانآرایشگر
دستیار اداری پزشکیتکنسین خدمات خودرو
تکنسین خدمات الکترونیکطراحی گرافیک
عمده فروشدستیار اداری
نماینده فروش مالیمربی آموزش کودک
افسر پلیسکارمند اداری
نماینده املاکتکنسین حسابداری

مشاغلی که به آموزش ویژه و دیپلم دبیرستان نیاز دارند

نوع شغلنوع شغل
کارکن پستپیک ها و پیام رسان ها
راننده تاکسیحمل کننده نامه
ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودکمتصدیان پذیرش
ارائه خدمات خانه داری 

شغل های مرتبط با حوزه درمان

نوع شغلنوع شغل
کارآموزان پرستاریمتخصص قلب و عروق
پرستاران متخصصفیزیوتراپیست
سونوگرافیستپزشک خانواده
روانپزشککاردرمانگر

امتیاز بندی استان بریتیش کلمبیا

امتیاز بندی رده های شغلی

رده شغلیامتیاز
رده 025
رده A25
رده B10
رده C15
رده D5
اگر متقاضی هم اکنون در شغل مورد نظر باشد10
اگر شغل جزو مشاغل پرطرفدار باشد، امتیاز اضافی می گیرد10

امتیاز بندی حقوق سالانه شغل پیشنهادی بر حسب دلار کانادا

میزان درآمدامتیازمیزان درآمدامتیاز
70 تا 72.52785 تا 87.533
72.5 تا 752887.5 تا 9034
75 تا 77.52990 تا 92.535
77.5 تا 803092.5 تا 9536
80 تا 82.53195 تا 97.537
82.5 تا 853297.5 تا 10038
بالای 10050 

سابقه کاری

سابقه کاریامتیازسابقه کاریامتیاز
بالای 5 سال151 سال3
4 سال12زیر 1 سال1
3 سال91 سال در کانادا10
2 سال6 

امتیاز بندی مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلیامتیازمدرک تحصیلیامتیاز
کارشناسی11بعد از دیپلم( فنی و حرفه ای )11
کارشناسی ارشد و دکترا17گواهی دو ساله بعد از کارشناسی11
فوق دیپلم4امتیاز اضافه برای مدرک تحصیلی بعد از دیپلم از کانادا6
دیپلم متوسطه0امتیاز اضافه برای مدرک تحصیلی بعد از دیپلم از استان بریتیش کلمبیا8

امتیاز بندی مدرک زبان آیلتس

مدرک زبانامتیازمدرک زبانامتیاز
آیلتس 8.530آیلتس 5.514
آیلتس 826آیلتس 510
آیلتس 7.522آیلتس 46
آیلتس 618 
امتیاز بندی استان بریتیش کانادا
امتیاز بندی استان بریتیش کانادا

همگی کارشناسان ما دارای سابقه کاری و تجربه کاری چندین ساله در این زمینه می باشند. در صورتی که در رابطه با سیستم امتیاز بندی استان بریتیش کلمبیا هر سوالی دارید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و به بهترین شیوه شما را راهنمایی می کنند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (10 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *