ثبت نام اکسپرس انتری کانادا

ثبت نام اکسپرس انتری کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای پر طرفدار دنیا برای مهاجرت است. این کشور به سبب مزایای بی شماری که دارد، این روزها انتخاب اول و آخر بسیاری از افراد برای ادامه زندگی، تحصیل و… می باشد. برای مهاجرت به کانادا راه های بسیار زیادی وجود دارد. از بین تمامی راه های مهاجرت به این کشور یک راه به نام اکسپرس انتری وجود دارد. اگر تمایل مهاجرت به کانادا از این روش را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ چرا که قصد داریم از ۰ تا ۱۰۰ در مورد ثبت نام اکسپرس انتری کانادا توضیحاتی را ارائه دهیم.

اکسپرس انتری کانادا چیست؟

قبل از این که بخواهیم در مورد چگونگی ثبت نام اکسپرس انتری کانادا توضیحاتی را ارائه دهیم نیاز است تا در مورد این موضوع که اکسپرس انتری چیست صحبت کنیم.
به دلیل تحریم هایی که بر کشور ایران حاکم است، استفاده از اکسپرس انتری یک راه حل مطمئن برای مهاجرت می باشد. در این روش دولت کانادا بر اساس یک سری از معیارها به متقاضیانی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند، امتیازات مشخصی را در نظر می گیرد.

این امتیازات بر اساس مهارت هایی که فرد دارد به او اختصاص داده می شود. در زمان های مشخصی قرعه کشی اکسپرس انتری انجام می شود و افرادی که امتیازی بیش تری در این قرعه کشی کسب نمایند، می توانند بدون وجود مشکلی اقامت دائم کانادا را بگیرند.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که 60 درصد مهاجران کانادا را افرادی تشکیل می دهند که در قرعه کشی اکسپرس انتری برنده شده اند. این موضوع می تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، یک خبر خوب باشد. اکسپرس انتری معادل فارسی کلمه Express entry است.

معنای فارسی این کلمه را می توان ورود سریع دانست. همان طور که می دانید روند مهاجرت کردن به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پیچیده است. کانادا نیز یکی از کشورهای آمریکایی است که برای مهاجرت و گرفتن اقامت دائم این کشور مسیر پر پیچ و خمی را باید طی نمایید.

ثبت نام اکسپرس انتری کانادا

چه کسانی می توانند در اکسپرس انتری ثبت نام کنند؟


سوالی که برای اغلب افراد به وجود می آید این است که چه افرادی امکان ثبت نام اکسپرس انتری کانادا را دارند؟ در پاسخ باید بگوییم هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و هر شخص امکان ثبت نام در این طرح را دارد. دولت کانادا برای این که بتواند نیروی کار جوان را جذب کند، این طرح را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد.
هدف دولت کانادا از این طرح را می توان تسهیل در صدور ویزا و همچنین آسان شدن پذیرش مهاجران دانست. به وسیله استخدام نیروی کار جوان اقتصاد کشور کانادا روندی صعودی و رو به رشد را خواهد داشت. اگر می خواهید به این کشور مهاجرت کنید، نیاز است تا با معیارهایی که دولت کانادا برای متقاضیان خود در نظر گرفته است، آشنا باشید.
معیارهای مهم برای گرفتن ویزاسن را می توان از مهم ترین معیارهایی دانست که دولت کانادا برای متقاضیان خود در نظر گرفته است.

طبیعتا افرادی که سن آن ها بالای ۳۰ سال است شانس کم تری را برای گرفتن اقامت دائم کانادا دارند.
میزان تحصیلات هر شخص را می توان از دیگر معیارهای مهم دانست. افرادی که تحصیل کرده هستند شانس بالایی را برای برنده شدن در این قرعه کشی دارند.
داشتن سابقه کار سومین فاکتور مهم به حساب می آید. افرادی که در کشور خودشان سابقه کاری طولانی را متناسب با رشته تحصیلی خود داشته باشند، کار راحت تری را برای گرفتن ویزای دائم کشور کانادا دارند.
مسلط بودن به زبان انگلیسی و فرانسه از معیارهای مهم به حساب می آید. زبان اول دنیا انگلیسی است. برای این که در کشور کانادا برای فرد متقاضی مشکلی به وجود نیاید، نیاز است تا به زبان انگلیسی تسلط کاملی داشته باشد.
داشتن پیشنهاد شغلی از کشور کانادا مهم ترین و در عین حال کلیدی ترین مورد برای برنده شدن در این قرعه کشی است. بسیاری از افرادی که متقاضی هستند تا به این کشور سفر کنند، ممکن است پیشنهادهای شغلی متفاوتی را داشته باشند. این مورد یک امتیاز بسیار خوب برای این افراد محسوب می شود تا بتوانند شانس خود را برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا بالا ببرند.

برنامه های مهاجرتی از طریق اکسپرس انتری


در صورتی که افراد بتوانند امتیازات مورد نیاز و قابل قبول برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری را بگیرند، می توانند از بین چهار برنامه مهاجرتی موجود یکی را انتخاب نمایند. این برنامه ها به شرح زیر می باشند:
⦁ نیروی کار متخصص فدرال
⦁ نیروی متخصص فنی فدرال
⦁ تجربه کار کانادایی
⦁ مهاجرت استانی کانادا
برای این که فرد بتواند از طریق این برنامه ها به کانادا مهاجرت کند، نیاز است تا یک سری از شرایط را داشته باشد. داشتن حداقل سابقه کاری ۱ سال، ابتدایی ترین شرط برای اخذ ویزای اکسپرس انتری کانادا می باشد.
مهم ترین مزیتی که می توان برای این روش مهاجرت در نظر گرفت این است که هیچ گونه پیچیدگی ندارد و می توان خیلی سریع تر از سایر روش های مهاجرت جواب گرفت.


مراحل اکسپرس انتری کانادا


چهار مرحله برای مهاجرت از این روش وجود دارد که فرد باید آن ها را طی نماید. در مرحله اول نیاز است تا پرونده و شرایط فرد متقاضی مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به رزومه ای که فرد متقاضی دارد یکی از چهار برنامه که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم را می تواند انتخاب نماید.
مرحله دوم را می توان ساخت پروفایل اکسپرس انتری دانست. پروفایل کاربری شخص مانند رزومه او می باشد. در این پروفایل کاربری رزومه شخص متقاضی با دیگر افراد مقایسه می شود. در صورتی که امتیاز شخص ۶۲ باشد، می تواند به مرحله بعدی راه پیدا کند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که پروفایل شخص متقاضی برای ۱۲ ماه در سیستم باقی می ماند. در طی این مدت زمان می تواند به امتیازات خود با کسب مهارت جدید بیافزاید.


دریافت دعوت نامه ITA را می توان سومین مرحله دانست. در صورتی که فرد در مرحله دوم قبول شود، ITA یک دعوت نامه را برای شخص متقاضی ارسال می کند تا او بتواند برای اخذ ویزا اقدام نماید.
ارسال درخواست برای اقامت دائم کانادا را می توان چهارمین مرحله دانست. پس از دریافت ITA فرد تنها 60 روز فرصت دارد تا درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزا برای دولت کانادا ارسال نماید.

اکسپرس انتری

ثبت نام اکسپرس انتری کانادا

برای این که بتوانید در سیستم اکسپرس انتری کانادا ثبت نام نمایید، نیاز دارید تا یک سری از مدارک مربوط به خود را تکمیل نمایید. در مرحله اول باید در وب سایت رسمی اکسپرس یک پروفایل کاربری ایجاد نمایید. در این پروفایل نیاز است تا مستندات هویتی و تحصیلی خود را قرار دهید.

مدارکی که شما باید در این پروفایل قرار دهید، عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار.
  • مدارک مربوط به پایان تحصیل.
  • نتیجه و نمره مربوط به آزمون زبان معتبر بین المللی.
  • مدارک تاییدیه مربوط به داشتن تمکن مالی.
  • جاب آفر مربوط به یک کارفرمای کانادایی در صورت وجود.

این مدارک برای بررسی اولیه به دولت کانادا ارائه می شود. در صورتی که فرد مورد تایید دولت کانادا قرار بگیرد، نوبت به ارسال دیگر مدارک می رسد. در مرحله دوم برای این که بتوانید اقامت دائم کشور کانادا را بگیرید باید مدارکی که در ادامه از آن ها نام برده می شود را ارسال نمایید.

  • مدارک مربوط به گواهی سلامت فرد.
  • مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه.
  • مدارک مربوط به فرزندان تنی و افرادی که سرپرستی آن ها را به عهده گرفته اید در صورت وجود.
  • مدارک مربوط به مشخصات همسر و یا همسران در صورت وجود.

بعد از ارائه این مدارک مجدد باید منتظر جواب از سوی دولت کانادا بمانید. در صورتی که دولت کانادا در این مرحله نیز مدارک شما را تایید کرد، نوبت به ارسال مدارک دیگری می رسد. البته آپلود این مدارک در پروفایل هر شخص باید توسط دولت کانادا اعلام شود. در برخی مواقع ممکن است دولت کانادا درخواست ارسال این مدارک را نداشته باشد. این مدارک عبارتند از:

  • عکس دیجیتالی شخص که نشان دهنده هویت وی باشد.
  • اسامی دیگر فرد.
مدارک ثبت نام اکسپرس انتری کانادا

داشتن مدرک زبان معتبر، از دیگر مدارک مهم برای ثبت نام اکسپرس انتری کانادا


همان طور که در طی مقاله به کرات به آن اشاره شد، داشتن مدرک زبان معتبر یکی از الزامات برای مهاجرت به کشور کانادا می باشد. یک نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها یک سری از مدارک زبان مورد تایید دولت کانادا است و شما قبل از اقدام به انجام هرگونه کاری باید نسبت به اخذ این مدرک اقدام نمایید.
داشتن یکی از مدارک زبان آیلتس، CELPIP، TEF و TCF ضرورت دارد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که در این آزمون ها نیاز است تا حداقل نمره ای که توسط دولت کانادا تعیین می شود را کسب نمایید.
بعد از گذراندن این مراحل به راحتی می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید و با خیالی آسوده به کشور کانادا مهاجرت کنید.

بهتر است بخوانید: امتیازبندی مهاجرت به کانادا


چطور می توانیم امتیازات خود را بالا ببریم؟


متاسفانه تمامی افراد امکان قبول شدن در این قرعه کشی را ندارند و تنها از میان متقاضیان متعدد این روش مهاجرت عده محدودی می توانند برنده شوند. شاید این سوال برایتان به وجود آید که در صورت قبول نشدن در این آزمون چه کاری باید انجام داد؟ خوشبختانه هیچ گونه محدودیتی در این باره وجود ندارد و افراد می توانند به دفعات شانس خود را برای برنده شدن در این قرعه کشی امتحان کنند.
برای بالا بردن شانس برنده شدن متقاضیان باید از روش های مختلف امتیازات خود را بالا ببرند. از مهم ترین مواردی که متقاضی می تواند امتیاز خود را بالا ببرد موضوع داشتن یک پیشنهاد رسمی شغلی از یک فردی که اقامت کانادا را دارد، می باشد. این مورد ۵۰ الی ۲۰۰ امتیاز دارد و رتبه فرد را در میان متقاضیان دیگر به طرز چشم گیری افزایش می دهد.

شاید این سوال برایتان به وجود آید که چطور می توان پیشنهاد کاری را از سوی یک کارفرما کانادایی دریافت کرد؟

می توانید با ثبت نام در بانک های شغلی کانادا این شانس را داشته باشید تا نظر یکی از کارفرمایان کانادایی را به خود جلب نمایید. شرط جلب شدن این نظر را می توان داشتن مهارت، تخصص و البته سابقه کاری دانست. بسیاری از ایرانیان نیز در کشور کانادا شروع به اشتغال زایی کرده اند. در صورت امکان می توانید از این اشخاص نیز درخواست جاب آفر کنید.
داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی در کنار هم و کسب نمرات بالا در آزمون از دیگر مواردی است که می تواند امتیاز شما را افزایش دهد. فرانسه زبان دوم دنیاست و در کشور کانادا نیز بسیاری از افراد با استفاده از این زبان با دیگر افراد ارتباط برقرار می کنند. تسلط داشتن به زبان فرانسوی برای دولت کانادا بسیار اهمیت دارد.

مراحل ثبت نام اکسپرس انتری کانادا


نکات قبل از شروع ثبت نام اکسپرس انتری کانادا باید بدانید


بسیاری از افرادی که به دنبال ثبت نام اکسپرس انتری کانادا هستند باید یک سری از نکات را بدانند تا در روند ثبت نام به مشکل برنخورند. مهم ترین نکته این است که تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام باید اصل و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.
از قرار دادن هرگونه مدرک جعلی که متعلق به شخص شما نیست، اجتناب نمایید. در صورتی که برای بالا بردن امتیازات خود اقدام به قرار دادن مدارک جعلی نمایید، از سوی دولت کانادا فردی فریبکار شناخته می شوید و دیگر امکان گرفتن اقامت دائم این کشور را ندارید.

نتیجه گیری
در این مقاله در مورد ثبت نام اکسپرس انتری کانادا توضیحاتی کامل داده شد. در صورتی که در روند ثبت نام به مشکل خوردید می توانید با وکلای مهاجرتی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت کنید.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (1 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *