برنامه مهاجرت استانی انتاریو کانادا 2022

برنامه استانی انتاریو

هر ساله کشور کانادا از طریق برنامه های مختلف استانی به جذب نیروی ماهر و سرمایه خارجی برای پیشرفت استان های مختلف خود می پردازد. برنامه استانی انتاريو یکی از این برنامه ها است. در حال حاضر هموطنان ایرانی می توانند در صورت تمایل از طریق این برنامه برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. برای آگاهی بیشتر از شرایط و قوانین مهاجرت از طریق برنامه استانی انتاريو در این مقاله همراه ما باشید.

مهاجرت از دیرباز امری عجین شده با زندگی ابناء بشر بوده و هست. اگر در گذشته مهاجرت و جا به جایی انسان ها با آزادی عمل بیشتری صورت می گرفت، امروزه با وضع قراردادهایی همچون مرزهای سیاسی، روادید و… مهاجرت به اقصی نقاط جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته مشکل شده است.

در روزگار کنونی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته از سیاست های مهاجرتی برای جذب سرمایه و نیروی کار ماهر استفاده می کنند. در واقع این موضوع معامله ای بین کشورهای مقصد و مهاجرین است. کشور مقصد در قبال ثبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، آرامش و… از مهاجرین استانداردهای خاصی را طلب می کند. به عنوان مثال کشور کانادا در سال های اخیر در زمینه جذب مهاجر برنامه های زیادی را به اجرا در آورده است. در برخی از آنها شرط اصلی سرمایه گذاری است و در بعضی دیگر تخصص مد نظر می باشد.

در این راستا برنامه استانی در کشور کانادا مربوط به کارگرانی در سراسر جهان است که: دارای مهارت های مختلف، تحصیلات و تجربه کاری مناسب هستند. به طوری که بتوانند با تخصص و تجربه خود به شکوفایی و پیشرفت اقتصاد یک استان یا منطقه در کانادا کمک نمایند.

کارگرانی که شرایط ذکر شده در این برنامه ها را داشته باشند می توانند برای کسب اقامت و زندگی در استان های مذکور درخواست بدهند. برای اینکه متقاضی توسط یک استان یا یک منطقه نامزد مهاجرت و دریافت اقامت کانادا شود، باید تمام دستورالعمل های موجود در وب سایت استان مورد نظر را دنبال کند.

برنامه استانی مهاجرت به کانادا

برنامه PNP کانادا یا  برنامه مهاجرت استانی، به دولت های استانی این کشور اجازه می دهد تا مهاجران مورد نیاز خود را برای استان یا منطقه خود انتخاب کنند. از سوی دیگر این برنامه ها به متقاضیان نیز این امکان را می دهند که ساکنان دائمی استان مورد نظر شوند.

هر استان یا ایالت در زمینه برنامه مهاجرتی استانی دارای شرایط و ضوابط خاص خود است. شایان ذکر است که در این بین سیستم انتخاب در «کبک» تفاوت بیشتری با برنامه استانی سایر استان ها و مناطق دارد. استان ها و ایالت های شرکت کننده در برنامه مهاجرتی استانی، سازش نامه ای را با اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کشور که به اختصار «IRCC» نامیده می شود، امضا می کنند.

به این صورت استان ها و مناطق مذکور امکان انتخاب افراد و مهاجران واجد شرایط را پیدا می کنند. یکی از این برنامه ها، مربوط به انتاریو است. در ادامه به بررسی شرایط برنامه استانی انتاریو کانادا (سال 2022 میلادی) خواهیم پرداخت.

زیر گروه های برنامه استانی انتاريو کدامند؟

برنامه استانی انتاريو که تحت عنوان اختصاری«OINP» نیز شناخته می شود. دارای سه زیر گروه اختصاصی به شکل ذیل است:

  • Human Capital Category یا دسته سرمایه انسانی
  • Employer Job Offer Category یا دسته پیشنهاد شغلی کارفرما
  • Business Category یا دسته کسب و کار و تجارت

شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت به انتاریو: (دسته سرمایه انسانی)

دسته سرمایه انسانی از طریق دو برنامه « اکسپرس انتری انتاریو » و « دسته دانشجویان بین المللی » می توانند جذب برنامه استانی انتاريو شوند.

برنامه « اکسپرس انتری انتاریو » سه زیر مجموعه از متقاضیان را شامل می شود. که در ادامه به تفصیل درباره این گروه ها توضیحاتی ارائه خواهد شد. اما درباره « دسته دانشجویان بین المللی » باید آگاه باشید که در این برنامه تنها فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکترا مد نظر می باشند.

برنامه استانی انتاريو

گروه اول: جریان اولویت های سرمایه  های انسانی یا «Human Capital Priorities Stream»

از آنجا که برنامه استانی انتاريو تحت نظارت نظام اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا می باشد، کسانی می توانند از این برنامه جهت مهاجرت استفاده نمایند که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال ثبت نام کرده باشند و دارای پروفایل فعالی باشند.

علاوه بر این متقاضی مهاجرت از طریق برنامه استانی انتاريو باید دارای شرایط ذکر شده در این برنامه (از نظر سن، سابقه کار و مدارک آموزشی و تحصیلی و…) باشد. اگر وضعیت متقاضی متناسب با شروط برنامه استانی انتاريو باشد، از طرف استان مذکور دعوت نامه یا فرم ابراز علاقه مندی «NOI» دریافت می کنند.

بهتر است بخوانید : شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت از طریق برنامه استانی کانادا

بعد از دریافت دعوت نامه مذکور، می بایست متقاضیان طی چهل و پنج روز کاری درخواست خود را از طریق این برنامه به «OINP» ارائه نمایند. در نهایت متقاضیان منتخب قادر خواهند بود که از «IRCC» یا «سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگی کانادا» درخواست اقامت دائم کانادا را داشته باشند.

شرایط درخواستی برای گروه اول

  • متقاضی می بایست شروط مورد نیاز مندرج در یکی از دو طرح مهاجرتی «متخصصین فدرال» و یا «تجربه کانادایی» را داشته باشند. برنامه های مذکور را به اختصار « FSWP» و «CEC» نیز می نامند. شایان ذکر است که متقاضیان جهت مشمولیت در این دو برنامه مهاجرتی، می بایست حداقل 67 امتیاز کسب نمایند.
  • داشتن سابقه کار بر اساس شروط مندرج در برنامه
  • ارائه مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و یا گزارشی مبنی بر بررسی و سنجش مدارک تحصیلی مذکور «ECA»
  • داشتن مدرک زبان CLB7 یا بالاتر از آن، مدارکی مانند آیلتس برای زبان انگلیسی و مدرک آزمون TEF در زمینه زبان فرانسه نیز پذیرفته می شود. در رابطه با زبان انگلیسی دریافت نمره 6 آزمون آیلتس در همه مهارت های زبان انگلیسی شامل: Reading، Writing،  Listening و Speaking کفایت می کند.
  • تمایل و قصد سکونت در استان انتاریو. متقاضیانی که در زمان ارائه درخواست خود به صورت غیر قانونی در کشور کانادا اقامت دارند شامل این برنامه نخواهند بود و درخواست آنها بی شک رد خواهد شد.
  • ارائه گواهی تمکن مالی که به صورت رسمی از سوی بانک صادر شده باشد.
  • داشتن همه معیارهای و شروط مندرج در یکی از برنامه های «CEC» یا «FSWP»
  • حصول حداقل امتیاز معین شده برنامه مورد نظر در سامانه امتیازبندی فراگیر «CRS»
نمایی از استان انتاریو

گروه دوم: جریان کارگر ماهر فرانسوی زبان یا «French-Speaking Skilled Worker Stream»

گروه دوم ویژه کارشناسان و نیروهای ماهر فرانسوی زبانی است که مایلند با استفاده از برنامه استانی انتاريو به  این استان مهاجرت کنند. البته تسلط این گروه به زبان انگلیسی در سطح CLB 6 یکی از شروط اصلی می باشد.

افراد واجد شرایط می بایست مدارک تحصیلی خود را به همراه گزارشی مبنی بر بررسی مدرک تحصیلی مورد نظر، ارائه دهند. علاوه بر این باید دلیل تمایل و قصد اقامت در استان انتاریو را شرح داده و گواهی تمکن مالی خود را نیز عرضه نمایند. این گروه کمتر مورد توجه هموطنان ایرانی است.

گروه سوم: جریان نیروهای فنی و حرفه ای یا «Skilled Trades Stream»

گروه سوم ویژه اشخاصی است که دارای پیشینه کار در یکی از کسب و کارهای درج شده در برنامه «دسته سرمایه انسانی» باشند. برخی از این کسب و کارها عبارتند از: قصاب و نانوا، مشاغل مرتبط با ساخت و ساز، مشاغل صنعتی، برق، شغل های نظارتی در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی و…

اولین شرط جهت کسب اقامت از طریق جریان نیروهای فنی و حرفه ای داشتن صفحه شخصی معتبر در بانک داده اکسپرس انتری فدرال است. واجد شرایط بود در برنامه «CEC»، ابراز تمایل برای مهاجرت به استان انتاریو، داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در مشاغل درج شده در برنامه و در نهایت دریافت دعوت نامه NOI از دیگر شروط واجد شرایط بودن افراد متقاضی در این گروه می باشند.

دسته دانشجویان بین المللی

همانطور که بیان کردیم در برنامه استانی انتاريو، دسته سرمایه انسانی شامل دو زیر گروه« اکسپرس انتری انتاریو » و « دسته دانشجویان بین المللی » است. زیر گروه دوم ویژه دانشجویان خارجی و برون مرزی است که اخیرا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا از دانشگاه های استان انتاریو فارغ التحصیل شده اند.

دانشجویان مذکور در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از این طریق و بدون داشتن پیشنهاد شغلی (جاب آفر) برای همیشه به استان انتاریو مهاجرت کنند. دانشجویان مقطع ارشد می بایست مدرک خود را پس از گذراندن دست کم یک سال در یکی از دانشگاه های انتاریو کسب کرده باشند.

علاوه بر این در صورت تمایل به مهاجرت دائم می بایست ظرف مدت دو سال از تاریخ اخذ مدرک درخواست خود را ارائه نمایند. اقامت قانونی از دیگر شروط برای این دسته از متقاضیان می باشد. اقامت یک تا دو ساله، پیش از ارائه درخواست مهاجرت و داشتن تمکن مالی از دیگر شروط این برنامه برای فارغ التحصیلان مقطع ارشد است.   

درباره دانشجویان مقطع دکترا، دست کم سابقه دو سال تحصیل در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های انتاریو اولین شرط می باشد. دانشجویان مقطع دکترا نیز باید لااقل یک تا دو سال قبل از ارائه درخواست مهاجرت، در این استان اقامت قانونی داشته باشند. داشتن تمکن مالی، ذکر دلایل تمایل به مهاجرت و ارائه دادخواست تا دو سال پس از اخذ مدرک از دیگر شرایط درج شده در این برنامه هستند.

انتاریو

شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت به انتاریو: (دسته پیشنهاد شغلی کارفرما)

طبق برنامه استانی انتاريو کارفرمایان تبعه کانادا می توانند به کارشناسان و دانشجویان خارجی (چه در داخل مرزهای کانادا و چه خارج از آن) از طریق این برنامه، پیشنهاد کار دهند. این برنامه چهار گروه از افراد را تحت پوشش خود قرار می دهد:

  • افراد ماهری که دارای پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان کانادایی هستند.
  • کارشناسانی که در رابطه با یکی از شغل های مورد تقاضا دارای پیشنهاد کاری هستند.
  • دانشجویان فرامرزی دارای پیشنهاد کار از سوی کارفرمایان کانادایی.
  • افراد واجد شرایط در طرح مهاجرت منطقه ای انتاریو. این افراد دارای پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان کانادایی (واقع در مناطق خاصی از استان انتاریو) هستند.
مهاجرت به انتاریو

شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت به انتاریو: (دسته کسب و کار و تجارت)

این بخش از برنامه استانی انتاريو بر کارآفرینی تمرکز دارد. بنابراین این برنامه ویژه اشخاصی است که ایده تجاری جدیدی ارائه می دهند و یا تصمیم دارند که امتیاز یکی از کسب و کارهای موجود در این استان را از آن خود کنند. بر اساس این برنامه شخص متقاضی با دریافت ویزای کاری وارد استان انتاریو شده و پس از راه اندازی ایده تجاری یا کسب و کار مورد نظر، درخواست اقامت دائم خود را ارائه می دهد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (11 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

یک پاسخ

  1. ممنون بابت سایت خوبتون من فرم مشاوره رو پر کردم یک ساعت نشده باهام تماس گرفتن و منو راهنمایی کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *