بررسی مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

مدت زمان صدور ویزای کار کانادا بعد از انگشت نگاری

چندین سال است که افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به مهاجرت می کنند. می توان گفت کشور کانادا جزو کشور های بسیار پر متقاضی در این امر می باشد. افراد به خاطر زندگی بهتر به این کشور مهاجرت کرده و در آنجا زندگی خود را از ابتدا شروع می کنند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید باید با جزئیات این کار آشنا شوید. پس اگر از تمام جزئیات مرتبط با این کار آگاهی نداشته باشید ممکن است این سختی و دشواری برای شما چند برابر شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری آشنا کنیم و اطلاعاتی در این زمینه به شما ارائه دهیم.  زیرا این موضوع یک مبحث بسیار مهم برای افرادی می باشد که قصد دریافت انواع ویزا های مختلف این کشور را دارند.

قبل از پرداختن به موضوع مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری بهتر است کمی در رابطه با ویژگی های این کشور رویایی و زیبا صحبت کنیم‌. کانادا کشوری بسیار بزرگ می باشد. اما نسبت به مساحتش جمعیت کمی را در درون خود جای داده است. اما این کشور استقبال خوبی از مهاجرین سایر کشور ها به عمل آورده است و فضای بسیار خوبی برای رشد این افراد مهیا نموده است.

طبیعت کانادا از نظر زیبایی بسیار چشم نواز است. می توان این کشور را جزو دومین کشور بزرگ در جهان دانست. در کشور کانادا علاوه بر کوه ها و دریاچه ها و رودهای پر آب،  مناظر زیبای بی نظیری نیز یافت می شود. می توان این کشور را سرزمین دریاچه ها نیز دانست.

زیرا مساحت زیادی از این کشور را آب های شیرین تشکیل داده‌اند. کانادا کشوری ثروتمند به حساب می آید و از این رو یک انتخاب بسیار عالی برای زندگی می باشد. مردم کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این کشور با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

در واقع اگر شما قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید تا بتوانید به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار نمایید. شما با مهاجرت و یا سفر به این کشور کمبود چیزی را احساس نمی کنید. زیرا در این کشور و درون فروشگاه های آن تمام محصولات مورد نیاز افراد وجود دارد.

می توان گفت کانادا یک کشور کاملاً سکولار است. هرکس آزادانه می تواند دینی را که خود انتخاب کرده و به آن علاقه مند است انتخاب نماید. دین های مختلفی در کشور کانادا وجود دارند که افراد می توانند بنا به سلیقه خود و خواسته شان یکی از آن ها را انتخاب کنند. اما می توان گفت ۷۷ درصد از جمعیت کانادا مسیحی می باشند.

بررسی مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

انواع ویزای کانادا

افرادی که می خواهند در رابطه با مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری اطلاعاتی به دست آورند. بهتر است اول در رابطه با نوع ویزای خود آگاهی داشته باشند. یکی از انواع ویزای کانادا ویزای موقت کانادا می باشد که افراد پس از سپری شدن این شش ماه باید سریعا خاک این کشور را ترک کرده و اگر قصد ورود مجدد دارند دوباره برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

 ممکن است سفارت کانادا با بررسی کردن پرونده افراد متقاعد شود که فرد قوانین ویزا را نقض نمی کند و به همین دلیل به این افراد اعتبار طولانی تر و یا ویزای بلند مدت بدهد. انواع ویزای موقت شامل ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای محرمانه، ویزای سیاسی، ویزای تسهیلات، ویزای کسب و کار، ویزای کار در تعطیلات، ویزای اهدای عضو، ویزای فرزند آوری، ویزای اقامت موقت و … می باشند.

تمام ویزا هایی که در مطالب بالا عنوان کردیم جزو ویزا های موقت می باشند. هر کدام از این ویزا ها دارای شرایط و ضوابطی هستند که افراد با داشتن این شرایط می‌ توانند ویزای خود را اخذ نمایند.

 شرایط کلی برای اخذ ویزای موقت

افراد برای دریافت ویزای موقت باید دارای یک سری شرایط و ضوابط باشند. این شرایط با توجه به هر ویزای موقت متفاوت است. اما به طور کلی برای دریافت ویزا بهتر است افراد بالای ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند به صورت مستقل برای دریافت این ویزا درخواست خود را ارائه دهند.

زیرا افرادی که زیر ۱۸ سال هستند نمی توانند خود به تنهایی برای اخذ این ویزا درخواست بدهند. باید تمام مدارک افراد به زبان انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده باشند. برای دریافت هر نوع ویزای موقت فرد نباید سابقه کیفری داشته باشد. برای ماندگاری و اقامت در کشور کانادا باید به اندازه کافی پول داشته باشد و یا ساپورت مالی قوی شود. اگر دارای بیماری خاصی هستند باید آن را به سفارت اطلاع دهند و مدارک پزشکی مرتبط با آن را ضمیمه پرونده خود کنند.

این موارد جزو شرایط کلی برای دریافت ویزای موقت می باشند. اما با توجه به نوع ویزایی که فرد می خواهد برای دریافت آن اقدام کند، این موارد بیشتر و جزئی تر می‌ شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

قبل از مشخص شدن مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری، افراد باید یک سری مدارک را برای دریافت ویزا به سفارت ارائه دهند. برای ارائه به سفارت کپی رنگی پاسپورت های افراد نیاز می باشد. در نظر داشته باشید که شما باید آخرین پاسپورت خود را امضا شده به سفارت تحویل دهید. کپی باید از تمام صفحات پاسپورت و تمام صفحاتی که مهر ورود و خروج ایران را  دارند گرفته شود.

مدرک بعدی فرم فارسی تکمیل شده درخواست روادید است. مدارک مورد نیاز دیگر شناسنامه افراد، سند ازدواج آن ها، شناسنامه های فرزندانی که مجرد هستند، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندانی که تحصیل می کنند و مجرد می باشند، رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون حضور یکی از والدین شان قصد مسافرت دارند و … می باشند. عکس اسناد ملکی منگوله دار و یا غیر منگوله دار که این اسناد شامل قرارداد پیش خرید، اجاره‌نامه، مبایعه نامه، گواهی پایان کار ساختمان و … می باشند. یکی از حساب های سپرده بلند مدت و کوتاه مدت و پرینت حساب شش ماهه آخر افراد که به زبان لاتین ترجمه شده است.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

دو قطعه عکس ۳ در ۴ که حتماً جدید باشد و زمینه سفید داشته باشد. مدارکی که مرتبط با شغل افراد می باشند. این مدارک با توجه به شغل افراد متفاوت هستند. به عنوان مثال پزشکان باید پروانه مطب یا پروانه دائم پزشکی خود را ارائه دهند و یا بازنشستگان حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را باید به سفارت ارائه دهند.

دیگر مدارک لازم مدارک دعوت کننده می باشد که در صورت وجود باید دعوت نامه با تاریخ و امضا، آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده، اسکن از تمام صفحات شناسنامه ایرانی فرد دعوت کننده و کارت اقامت یا پاسپورت کانادایی او می باشند. بعد از این که تمامی مدارک آماده شد افراد باید آن را به سفارت تحویل دهند. بهتر است افراد خود را درگیر این پروسه کاری نکنند و از یک وکیل با تجربه و کاربلد در زمینه مهاجرت کمک گرفته و تمام کارهای مربوط به دریافت ویزا و اقامت را به او بسپارند.‌

درخواست ویزا به دو صورت امکان پذیر است. مراجعه حضوری به سفارت کانادا و یا درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین دو روش پیش روی افراد است که می‌توانند از طریق این دو روش درخواست خود را برای دریافت ویزای کانادا به سفارت ارائه دهند.

اما به دلیل اینکه بیشتر فرآیند های درخواست ویزا دیجیتالی و الکترونیکی شده است ارائه درخواست اگر به صورت آنلاین انجام بگیرد بسیار برای افراد راحت تر است و این روش می‌ تواند مدت زمان انجام این کار را تسریع بخشد.

برای چه افرادی انگشت نگاری نیاز است

قبل از پرداختن به مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری، بهتر است ابتدا در رابطه با این مرحله توضیحاتی دهیم. انگشت نگاری یکی از مراحلی می باشد که افراد برای دریافت ویزا باید آن را حتما انجام دهند. برای دریافت بعضی از ویزا ها این کار الزامی و اجباری می باشد.

ویزای توریستی ، ویزای تحصیلی ، ویزای کاری، تمدید ویزای تحصیلی و کاری، گرفتن اقامت دائم کانادا، پناهندگی و … جزو مواردی می باشند که افراد ملزم به انجام انگشت نگاری هستند. البته این مرحله ممکن است برای همه افراد الزامی نباشد. افرادی که زیر ۱۴ سال و بالای ۷۰ سال سن دارند ملزم به انجام انگشت نگاری نمی باشند.

هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا 2022

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری ارتباطی با مراحل انگشت نگاری ندارد. ابتدا باید تمام مراحل انگشت نگاری را به درستی انجام دهید و بعد از پایان یافتن این مراحل، زمان دریافت ویزای خود را محاسبه کنید. اولین مرحله انگشت نگاری پرداخت کردن هزینه های آن می باشد. هزینه های این کار نیز هر سال متفاوت است.

برای اطلاع از این موضوع می توانید از موسسه های معتبر اطلاع کسب کنید. پس بهتر است دستورالعمل های انگشت نگاری را مطالعه کنید. البته هزینه انگشت نگاری باید قبل از این کار پرداخت شود و این هزینه به تعداد افرادی که می خواهند ویزای این کشور را بگیرند بستگی دارد. هر چقدر تعداد افراد بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری را برای این کار پرداخت کنند.

مراحل انگشت نگاری در سفارت کانادا

 پس از اینکه شما این هزینه را پرداخت کردید یک سری دستورالعمل ها از طرف سفارت کانادا برای شما ارسال می شود. شما باید به مکانی که در آن نامه قید شده است مراجعه کرده و مراحل انگشت نگاری خود را انجام دهید. در زمان مراجعه باید نامه ارسال شده و پاسپورت را همراه خود داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای انگشت نگاری سفارت کانادا

 مدارک لازم برای انگشت نگاری شامل یک نسخه کپی ویزا، دو نسخه از بارکد دو بعدی، داشتن نامه دستورالعمل بیومتریک، داشتن پاسپورت معتبر و تاریخ دار می باشند. اگر شما نیز قصد گرفتن ویزای توریستی کاری و یا اقامت موقت را دارید بهتر است هر ده سال یکبار برای انجام انگشت نگاری اقدامات لازم را انجام دهید.

البته برای انجام انگشت نگاری باید یک سری مقررات و ضوابط را نیز رعایت کنید. به عنوان مثال افراد بدون هماهنگی و رزرو وقت نمی توانند اقدام به انگشت نگاری کنند. هر سال از ۳۰ نوامبر امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین وجود دارد. اگر شما جزو افرادی هستید که از انجام انگشت نگاری معاف می باشید بهتر است تمرکز خود را بر روی انگشت نگاری در کشور کانادا بگذارید تا بتوانید بعد از انجام این کار در سریع ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت نمایید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا بعد از انگشت نگاری

می توان گفت این زمان برای هر نوع ویزا متفاوت است. به طور کلی یک روز زمان نیاز است تا نامه برای افراد ارسال شود. بعد از دریافت این نامه با انجام رزرو قبلی می توانید به دفاتر مورد نظر مراجعه نمایید. مدت زمان گرفتن نوبت انگشت نگاری نیز با توجه به دفاتر مختلف متفاوت می باشد. اگر شما قصد دارید ویزای تحصیلی از این کشور دریافت کنید ممکن است بین ۵ الی ۶ هفته کاری زمان ببرد تا شما بعد از انگشت نگاری بتوانید ویزای خود را دریافت کنید.

مدت زمان صدور ویزای کار کانادا بعد از انگشت نگاری

عوامل مختلفی بر روی مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری تاثیرگذار می باشند. کشور مبدا یکی از عواملی است که می‌ تواند بسیار در روند انجام این کار تاثیر بگذارد. به عنوان مثال شهروندان بعضی از کشور ها مانند ایران باید مدت زمان بیشتری در صف صدور ویزا بعد از انگشت نگاری منتظر بماند. ممکن است این زمان به چند ماه طول بکشد. نوع کاربرد ویزا نیز یکی از عوامل دیگر می باشد.‌ همچنین ممکن است افراد زیادی برای دریافت ویزا اقدام کرده باشند.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

در نتیجه ممکن است مدت زمان صدور ویزا بیشتر از حالت عادی طول بکشد. اگر مدارکی که شما به سفارت ارائه کردید کامل نباشد می تواند روند کاری شما را افزایش دهد. به عنوان مثال درخواست شما رد می شود و دوباره شما باید مدارک را مجدد برای سفارت ارسال نمایید. این اتفاق ممکن است روند دریافت ویزای شما را با تاخیر بسیار زیادی روبرو نماید. تمام این موارد می‌ تواند بر روی مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری تاثیرگذار باشد. ویزای کانادا نیز بین ۵ هفته‌کاری زمان می برد.

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

اگر شما می خواهید برای ویزای توریستی اقدام کنید معمولا باید ۵ هفته‌کاری منتظر بمانید تا بعد از انگشت نگاری جواب ویزای شما صادر گردد. در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی افراد تنها به مدت ۵ سال هر بار ۶ ماه می توانند وارد خاک کانادا شوند.

مدت زمان جواب ویزای سرمایه گذاری کانادا

این مدت زمان نیز بستگی به مدارک افراد دارد. اما می توان گفت دریافت این ویزا از انواع دیگر راحت تر است و شما می توانید جواب ویزای سرمایه گذاری خود را طی 14 روز کاری دریافت نمایید.

مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا

پس در مطالب بالا متوجه شدید که مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری بصورت تقریبی حدود 7 هفته زمان میبرد. مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا نیز متفاوت است. ممکن است بعد از گذشتن این مدت زمان ویزای شما ریجکت شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب ریجکت شدن ویزای کانادا شما می شوند. به عنوان مثال قانع نشدن افیسر کانادا یکی از این دلایل می باشد. واضح نبودن دلیل سفر شما، نداشتن تمکن مالی مناسب، نداشتن سفر های خارجی متعدد،  پیوند خانوادگی ضعیف در کشور مبدا  و … جزو مواردی می باشند که باعث رد شدن ویزای افراد می شوند.

البته این دلایل با توجه به نوع ویزای افراد متفاوت می باشند. ویزای توریستی با دلایل رد شدن ویزای تحصیلی متفاوت است. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با موسسات معتبر و وکیل های با تجربه در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید در مسیر درست قدم گذاشته و این راه سخت و پر فراز را در مدت زمان کوتاه و به راحتی طی نمایید.

مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا

برطرف کردن ریجکتی ویزا

ممکن است بعد از گذشتن مدت زمانی شما با رد شدن ویزای خود مواجه شوید. یک سری موارد وجود دارند که شما می توانید ریجکتی ویزای خود را رفع نمایید. این امکان برای شما وجود دارد که پس از گذشت چند ساعت از رد شدن ویزای خود درخواست ویزای جدید بدهید. اما بهتر است برای دادن درخواست جدید عجله نکنید.

بهتر است با افرادی که در این زمینه تخصص و تبحر کافی دارند مشورت کرده تا بتوانید مجدد به صورت درست اقدام کنید. وکیل های مهاجرتی خبره و باتجربه می‌ توانند به راحتی این مشکل شما را برطرف کنند.

البته در نظر داشته باشید برای انتخاب وکیل خود باید بسیار تحقیق نمایید. زیرا ممکن است در این حین در دام افراد سودجو و شرکت هایی که معتبر نیستند و کلاهبردار می‌ باشند بیفتید.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

اگر شما از طریق وکیل و یا موسسه ها اقدام به دریافت ویزا کرده اید در صورت پاسخ دادن از سمت سفارت آن ها شما را از نتیجه مطلع می کنند. در غیر این صورت باید ایمیل خود را چک نمایید. زیرا نتیجه برای شما ایمیل می شود.

عوامل تاثیر گذار در کاهش مدت زمان صدور ویزای کانادا

همانطور که گفتیم مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری متفاوت است. هر چقدر مدارکی که فرد ارائه می دهد تکمیل تر باشد می تواند یک عامل عالی برای کاهش مدت زمان صدور ویزا باشد. همچنین فرد باید بتواند آفیسر را به خوبی قانع کند و دلایل محکمی برای سفر خود ارائه دهد. تمام این موارد در کاهش مدت زمان صدور ویزای کانادا موثر هستند.

اقدامات لازم در صورت مثبت بودن جواب ویزای کانادا

 البته ممکن است بعد از انگشت نگاری ویزای شما داده شود. در این صورت برای دریافت ویزا می توانید مستقیم به سفارت رفته و یا از طریق سرویس پیکاپ پاسپورت کانادا خود را دریافت نمایید. سرویس پیکاپ این امکان را برای افراد فراهم می‌ کند تا بدون اینکه به سفارت مراجعه نمایند بتوانند از طریق نماینده تام الاختیار و یا وکیل ویزای خود را دریافت نمایند. با کامل بودن مدارک خود به راحتی می توانید از طریق این سرویس ویزای خود را دریافت نمایید.

مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا

در صورت رد شدن ویزای کانادا چند وقت بعد برای درخواست مجدد اقدام کنیم؟

در مطالب بالا سعی کردیم تا به بررسی تمام مراحل دریافت ویزای و مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری اشاره کنیم. همانطور که از این مطالب متوجه شده اید مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری یک زمان مشخصی نمی باشد و به عوامل بسیار مختلفی وابسته است.

برای انجام انگشت نگاری، مدارک ترجمه شده خود را به سفارت دهید و منتظر باشید تا پرونده شما توسط سفارت به صورت کامل بررسی شود. اگر ویزای شما با موفقیت مواجه نشد می توانید از دلایل رد شدن آن مطلع شده و درصدد رفع این دلایل بر بیایید.

باز هم پیشنهاد ما به شما استفاده از وکیل ها و موسسات بسیار کاربلد در این زمینه می باشد. به عنوان مثال شما می توانید به موسسه آتیه دار مراجعه کرده و از متخصصین با تجربه این موسسه اطلاعات لازم و کافی را دریافت نمایید. در انجام اینکار عجله نکنید. زیرا اقدام مجدد زمان مشخصی ندارد و شما می توانید هر زمانی برای انجام این کار اقدام نمایید.

تاثیر ریجکتی ویزای کانادا در اقدام مجدد

شما می توانید تمام مدارک مورد نیاز را به متخصصین و وکیل های کاربلد آن بسپارید و خود را درگیر کار های سفارت و سختی‌ های آن نکنید. زیرا این متخصصین می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و بهترین شکل ویزای شما را دریافت نمایند. موسسه آتیه دار یک موسسه بسیار عالی در زمینه انجام کار های مهاجرتی افراد می باشد.

ممکن است در صورت یکبار ریجکت شدن پرونده شما سختگیرانه تر بررسی شود. اما این موسسه با داشتن سابقه درخشان در این زمینه توانسته است چندین دهه افراد زیادی را در زمینه مهاجرت کمک و یاری برساند. شما دیگر نیازی نیست نگران مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری باشید.

با مراجعه به موسسه مهاجرتی آتیه دار می‌ توانید با خیال راحت از روند پیشرفت پرونده خود مطلع باشید. همچنین می توانید بدون درگیر شدن با سختی های این کار در سریع ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت کرده و به اهداف خود در کشور کانادا برسید.

زبان رسمی کشور کانادا چه زبانی می باشد؟ مردم کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این کشور با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. انواع ویزای موقت کانادا را نام ببرید؟ انواع ویزای موقت شامل ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای محرمانه، ویزای سیاسی، ویزای تسهیلات، ویزای کسب و کار، ویزای کار در تعطیلات، ویزای اهدای عضو، ویزای فرزند آوری، ویزای اقامت موقت و … می باشند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
4.7/5 - (4 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *