با کمک بهترین وکیل مهاجرت، اقامت کشور کانادا را بی دردسر دریافت کنید.

بهترین وکیل مهاجرت

به طور کلی مهاجرت به کشوری دیگر می تواند تجربه‌ی بسیار سختی باشد، به خصوص اگر مجبور باشید با قوانین پیچیده‌ی مهاجرت سر و کله بزنید. یک وکیل کاربلد در این شرایط می تواند به شما در پشت سر گذاشتن موانع و تسریع فرایند های مربوطه کمک زیادی کند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشوری دیگر مانند کانادا را دارید، ممکن است به فکر استخدام یک وکیل مهاجرت افتاده باشید. با ما در این مقاله همراه باشید تا با بررسی مسائل مربوط، به شما در گرفتن این تصمیم کمک کنیم.

وکیل مهاجرت، ناجی شما در دریافت اقامت کشور کانادا

آیا برای مهاجرت به کانادا به وکیل نیاز است؟

خیر، هیچ الزامی برای استخدام وکیل یا مشاور برای نمایندگی از شما در درخواست مهاجرت به کشور کانادا وجود ندارد. شما می توانید تماماً این کار را خودتان انجام دهید. اما توجه داشته باشید که باید ابتدا در سیستمی پیچیده از برنامه‌ها، ددلاین‌ها، فرم‌ها و موارد مربوط دیگر متخصص شوید. بسیاری از افراد به تنهایی درخواست می دهند و موفق می شوند. در حالی که بسیاری از افراد دیگری که به تنهایی درخواست می دهند با تاخیرهای غیرضروری و یا شکست مواجه می شوند.

چه کسانی برای دریافت اقامت کانادا نیاز به وکیل دارند؟

 اگر انجام کار های مهاجرت بدون نیاز به وکیل به نظرتان دشوار می آید، در اینجا چندین موقعیت رایج وجود دارد که در آن افراد می توانند از کمک یک مشاور یا وکیل برای تسریع فرایند مهاجرت خود استفاده کنند.

  1. نیاز به راحتی دارید یا از فرم ها و کاغذ بازی ها خوشتان نمی آید!

با کمک یک وکیل مهاجرت، شما زمان بیشتری برای تمرکز بر مسائل مهمتر مهاجرت خواهید داشت. همین موضوع، دلیلی کافی برخی از افراد برای همکاری با وکیل است. علاوه بر این، وکیل های مهاجرتی با فرم ها و تک تک سوالات آن ها آشنایی کامل دارند. همچنین اگر مطمئن نباشید که دقیقاً چگونه و چه مدارکی را باید جمع آوری کنید، یک وکیل یا مشاور خوب می تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد.

  • قبلا رد شده اید!

اغلب، درخواست‌های مهاجرتی به دلیل ناقص بودن مدارک، اشتباهات رایج و هزاران دلیل دیگر رد می‌شوند. فرقی نمی‌کند دلیل چه باشد، احتمالاً نمی خواهید دوباره همان اشتباه را تکرار کنید یا یک اشتباه کاملاً جدیدی را مرتکب شوید. اینجاست که یک مشاور یا وکیل مهاجرت می تواند کمک بزرگی به شما کند.

  • مرتکب جرمی شده اید و یا به آن محکوم شده اید.

برای اینکه از نظر کیفری برای دریافت ویزای کانادا غیرقابل قبول تلقی شوید، نیازی نیست از بانک سرقت کرده و یا مرتکب قتل شده باشید. برخی از جرایم جزئی و کوچک نیز می توانند شما را در لیست سیاه سازمان IRCC قرار دهند. بنابراین، به طور مثال، اگر محکوم به رانندگی خطرناک و یا سرقتی کوچک شده باشید، ممکن است برای تان مشکل ساز شوند.

راه ها و استراتژی های زیادی برای غلبه بر محکومیت های کیفری و تایید ورود تان به کانادا وجود دارد، اما نیازمند دانش تخصصی می باشند. یک مشاور یا بهترین وکیل مهاجرت فردی است که دارای این دانش است و می تواند به شما در این شرایط کمک کند.

  • نگرانی بالقوه از عدم پذیرش پزشکی دارید یا فکر می کنید ممکن است داشته باشید.

سیاست‌های مهاجرتی کشور کانادا، ورود افرادی که ممکن است وضعیت و شرایط سلامتی شان خطری برای سلامت عموم باشد، و یا تقاضای بیش از حدی برای دریافت خدمات بهداشتی و یا اجتماعی داشته باشند، ممنوع می‌کند. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که نگرانی سلامتی دارید، توجه کنید که لزوماً این مسئله مربوط به شما نیست، بلکه هزینه‌ی درمان آن بیماری در طول زمان و یا هر خطر بالقوه ای است که ممکن است برای دیگران ایجاد کند موضوع اصلی است. مشاوران و وکلای مهاجرتی کانادا با اینکه پزشک نیستند، اما اغلب با تجربه ای که در ارزیابی عدم پذیرش بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پزشک دارند، می توانند به شما کمک کنند.

  • در سال 2018، دولت کانادا آستانه‌ی تقاضای بیش از حد خدمات بهداشتی را به شدت افزایش داد. (امروزه، آستانه‌ی هزینه تقاضای بیش از حد برای خدمات بهداشتی 102,585 دلار کانادا در طول پنج سال و یا 20,517 دلار در هر سال است.) بنابراین بسیاری از بیماری ها و شرایط موجود برای شما مشکل عمده ای ایجاد نخواهند کرد.

یک وکیل مهاجرتی می تواند به شما در صورت داشتن نگرانی بالقوه از عدم پذیرش پزشکی یا بسیاری از مسائل دیگر کمک کند.

  • شما از طریق یک برنامه‌ی ویزا مهاجرتی پیچیده درخواست می کنید.

آیا می‌دانستید کتگوری ویزایی کارگر ماهر اکسپرس اینتری (Express Entry Skilled Worker) برنامه‌ی نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)، برای دریافت اقامت کانادا از شما می‌خواهد که در یک pool اکسپرس اینتری باشید، سپس بعد از برآورده معیارهای خاص BC، وارد یک pool خاص دیگر BC شوید که برای ورود به آن نیازمند دریافت دعوت هستید تا پس از آن به استان درخواست داده و در صورت تایید، نامزدی خود را در استخر اکسپرس انتری بپذیرید، که در آنجا امکان دارد از شما دعوت شود برای اقامت دائم درخواست دهید؟!!

سردرگم شدید نه؟ نگران نباشید، این یک امر طبیعی است. علاوه بر این معیار های این برنامه ها می توانند هر لحظه تغییر دهند. چه کسی می خواهد این تغییرات احتمالی را از طرف شما پیگیری کند؟ مشاور یا وکیل مهاجرت به کانادا می تواند به شما در پشت سر گذاشتن این مراحل پیچیده کمک کند.

مثال هایی از موارد نیاز به وکیل مهاجرتی

ما در ادامه دو مثال از موارد نیاز به وکیل مهاجرتی را برای شما شرح خواهیم داد.

  • مثال اول:

برنامه‌ی ویزایی کارگر ماهر یا Skilled worker چندین شغل را به متقاضیان مهاجرت به کانادا بدون نیاز به پیشنهادات رسمی ارائه می دهد. افسر ویزا در این جا باید تجربه‌ی مورد نیاز کاندید را تایید کرده و به او امتیاز دهد. یک وکیل مهاجرت نکات کلیدی ای که باید برای به حداکثر رساندن این امتیاز در نظر گرفت را می داند و به موکل انتقال خواهد داد.

  • مثال دوم:

برنامه های ویزایی کسب و کار نیازمند این می باشند که متقاضی تجربه‌ی مدیریت یک شرکت را در سوابق خود داشته باشد. افسران مختلف ویزا ممکن است در این باره به نتایج متفاوتی برسند. یک افسر ممکن است به این نتیجه برسد که مدیریت بخش بزرگی از یک شرکت مورد نیاز است، دیگری ممکن است اینطور فکر نکند. یک وکیل با تجربه می داند که چگونه تجربیات خود را برای کمک به موکل خود در رسیدن به بهترین نتیجه ممکن ارائه دهد.

بهترین وکیل مهاجرت

وظیفه‌ی وکیل مهاجرت چیست؟

وکیل مهاجرت وظیفه دارد شما را در تقریباً همه‌ی مراحل فرآیند مهاجرت راهنمایی کرده و همچنین به شما در درک حق و حقوق خود کمک کند. یکی دیگر از وظایف این افراد اطمینان حاصل کردن از تهیه و ضمیمه کردن تمام مدارک لازم، هنگام درخواست ویزا است. وکلای مهاجرت فرم ها و مدارکی که باید پر کنید را تایید کرده و همچنین از بروز اشتباهاتی که می توانند بر نتیجه‌ی درخواست ویزا تاثیری منفی بگذارند جلوگیری می کنند. توجه داشته باشید که وکلای باتجربه در گذشته، پرونده های متعدد مشابه پرونده‌ی شما را رسیدگی کرده اند، بنابراین می دانند که از این روند باید چه انتظاراتی داشت، چگونه از به تاخیر خوردن جلوگیری کرد و چگونه شانس رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب را افزایش داد.

بهتر است بخوانید : کانادا بهترین کشور برای مهاجرت

البته توجه کنید که این امکان وجود دارد با استفاده از اینترنت تحقیقات مستقلی انجام داد و اطلاعات زیادی در مورد پرونده‌ی خود پیدا کرد. با این وجود، بخش بزرگی از داده های موجود در اینترنت ممکن است ناکافی و نادرست باشند. همچنین انجام این کار به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، اگر قصد انجام این کار را داشته باشید، به هیچ گونه مشاوره‌ی حرفه ای ارزشمندی دسترسی نخواهید داشت و در معرض خطر غرق شدن در فرآیند های پیچیده‌ی قانونی قرار خواهید گرفت.

مزایای استخدام بهترین وکیل مهاجرت چیست؟

استخدام بهترین وکیل مهاجرت مزایای متعددی را با خود به همراه خواهد داشت. به طور مثال درک اصطلاحات حقوقی می تواند امری بسیار دشوار باشد. یک وکیل مهاجرت در اینجا می تواند همه‌ی موارد مورد نیاز را برای شما توضیح داده و همچنین به تمام سوالات شما پاسخ دهد. اهمیتی ندارد که پرونده‌ی شما چیست، وکلای مهاجرت می دانند چگونه شما را به نتیجه‌ی دلخواه تان برسانند.

علاوه بر موارد بالا، وکلای متخصص مهاجرت می توانند چندین گزینه را در مورد نحوه‌ی ادامه پیدا کردن پرونده‌ی شما پیشنهاد دهند. آنها عواقب احتمالی هر یک از این گزینه ها را تشریح کرده و در مورد اینکه کدام یک شانس موفقیت بیشتری را به ارمغان می آورد، توصیه هایی می کنند. اگر که شما خودتان تصمیم به رسیدگی به مسائل مهاجرت داشته باشید، بعید می باشد که بتوانید تمام سناریوهای قابل اجرا را بررسی کنید.

یک وکیل مهاجرت می تواند اصطلاحات حقوقی مورد نیاز را برای شما توضیح داده و همچنین به تمام سوالات شما پاسخ دهد.

مشاوره با وکیل مهاجرت

سوالات متداول

حال در اینجا بیایید به چندین سوال متداول پاسخ دهیم.

تفاوت بین مشاور و وکیل مهاجرت چیست؟

مشاور همانطور که از اسمش برداشت می شود شخصی است که برای دادن مشاوره فراخوانده می شود. وکیل در طرف مقابل، فردی است دارای مجوز برای انجام وظایف قانونی است. این وظایف ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تهیه پیش نویسی از اسناد.
  • تفسیر و اجرای قوانین.
  • ارائه‌ی مشاوره حقوقی.
  • وکالت کردن از موکل در دادگاه.

چگونه وکیل مهاجرت مناسب خود را انتخاب کنیم؟ (معیار های انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به کانادا)

انتخاب یک وکیل مهاجرت خوب و مناسب با نیاز های شما نیازمند انجام تحقیقاتی در زمینه های زیر است:

  1. تخصص

سیاست های مهاجرتی کانادا هر ساله دستخوش تغییرات مداوم می شود. احتمال بیشتری وجود دارد یک فرد متخصص، که به صورت کلی به عنوان داشتن بیش از 10 سال تجربه‌ی تمام وقت تعریف می شود، از این تغییرات آگاه باشد.

  • تجربه

برخی از وکلای مهاجرتی تجربه‌ی بسیار بالایی دارند. این تجربه‌ی بالا به این معناست که آن ها مسیر را خوب می شناسند و می توانند در انجام شدن هر چه سریعتر مراحل دریافت ویزا کمک کننده باشند.

  • با حوصله بودن

یک وکیل باید تمام مراحل درخواست را به صورت مفصل و کامل برای موکلان خود تشریح کند.

  • تبلیغات اینترنتی

وکلای مهاجرتی معمولاً وب سایت هایی برای تبلیغ خدمات مهاجرتی خود دارند. وکلای برجسته تر نیز همچنین ممکن است یک شبکه‌ی رسانه اجتماعی معروف داشته باشند. توصیه می شود به دنبال وکلایی باشید که محتوا های منظمی را در صفحات خود با اطلاعات و تحلیل های عمیق می نویسند. از شرکت‌های حقوقی دارای سایت‌هایی که حاوی تعداد کمی صفحه‌ی قدیمی و حداقل اطلاعات کپی‌شده از سایت های دیگر می باشند، دوری کنید. تخصص یک وکیل مهاجرت کاربلد باید در محتوای سایت آنها نیز دیده شود. همچنین ممکن است در این صفحات ارزیابی های رایگانی را بیابید که بینشی اولیه در مورد شانس موفقیت شما ارائه دهند.

  • ارتباط مستقیم

توانایی داشتن ارتباط مستقیم و صحبت کردن با یک وکیل نشان دهنده حرفه ای بودن او است. شما در صورت داشتن این امکان می توانید یک نشانه‌ی فوری از سطح خدماتی، تعهد و بینش وکیل دریافت کنید. از وکیل مورد نظر بخواهید که فرآیند مهاجرتی تان را به وضوح برای شما ارزیابی کند. آنها نباید با انجام این کار مشکلی داشته باشند.

وکیل مهاجرت

برخی از مشاوران اظهار دارند که در اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا و یا در دفاتر ویزا، آشنا دارند. این در بعضی از کشور ها می تواند موضوع مهمی باشد، آیا در کانادا نیز صادق است؟

خیر در کانادا، این موضوع اهمیتی ندارد. کانادا یک کشور دموکراسی است که دارای حکومت، قوه‌ی مقننه و قوه قضاییه است و هر کدام به طور مستقل از یکدیگر عمل می کنند. یک اصل اساسی در اعطا کردن ویزا به مهاجران این است که مسئولان مهاجرتی بی طرفانه و بدون تأثیرات خارجی تصمیم گیری کنند. اگر مشخص شود که فردی از مقامات دولتی بی طرفانه عمل نکرده است، با تحریم مواجه خواهد شد. مشاوران یا موکلان مهاجرتی نیز فقط به دلیل ادعای اینکه می توانند بر مقامات دولتی تأثیر بگذارند، با تحریم روبرو می شوند. توصیه می شود متقاضیان دریافت ویزای کانادا از کار کردن با کسی که ادعا می کند روابط دولتی دارد امتناع کنند.

اگر قصد داشته باشیم وکیل خود را از وکلایی که در کانادا زندگی می کنند انتخاب کنیم، آیا مهم است که او در کجای کانادا مستقر است؟

پاسخ ساده به این سوال خیر است، به جز استان کبک. قانون مهاجرت به طور کلی یک موضوع فدرال است، اگرچه که بعضی از استان ها در بعضی از حوزه های قضایی اختلافاتی دارند.

سخن آخر

ما در این مقاله در ارتباط با افرادی که برای مهاجرت به کانادا به کمک یک وکیل نیاز دارند، معیار های انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به کانادا، تفاوت مشاور و وکیل و چندین موضوع مرتبط دیگر صحبت کردیم. شما می توانید در صورت دریافت اطلاعات بیشتر، استفاده از خدمات وکلایی با تجربه و کارآزموده و استخدام وکیل مهاجرت کانادا، با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه دار در ارتباط باشید.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (3 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *