آشنایی با شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

مهاجرت پرستاران به کانادا

کشور کانادا چند سالی است که با ورد ویروس منحوس کرونا با کمبود شدید نیروی پرستار روبرو شده است. به همین جهت برای تکمیل کادر درمانش شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا را بسیار تسهیل بخشیده است. به طوریکه امروزه اقدام از این طریق یکی از پر تقاضا ترین روش های مهاجرت به این کشور شده است. همه ما کم و بیش رویای مهاجرت و اقامت در کشور کانادا را در سر گذراندیم. بنابراین اگر جز تحصیل کرده های رشته پرستاری می باشید، اکنون بهترین فرصت برای اقدام به مهاجرت و اخذ ویزای کانادا می باشد. اگر دوست دارید با شرایط مهاجرتی پرستاران به کانادا بیشتر آشنا شوید حتما با ما تا انتهای این متن همراه بمانید.

اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا با آتیه دار

آشنایی با شرایط کار پرستاری برای اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا

آنچه در این مقاله می خوانید

همانطور که اشاره شد، امروزه یکی از سریع ترین و بی دردسرترین راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت با مدرک پرستاری می باشد. بنابراین اگر قصد دارید به کشور دیگری مهاجرت کنید و در رشته پرستاری نیز تحصیل کرده اید، می توانید با بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا به راحتی رویایتان را محقق سازید. در واقع شما با دریافت ویزای کار پرستاری کانادا بعد از مدت کوتاهی می توانید برای اخذ ویزای دائم این کشور نیز اقدام نمایید. اما شرایط اخذ این مهاجرت کاری به چه صورت می باشد؟

اگر بخواهید به عنوان پرستار برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنید ابتدا باید شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا را بدانید. پرستاری در کانادا در 4 سطح کاری انجام می شود.

1.     پرستاران RN

این گروه از پرستاران که به آنها پرستاران معمولی یا RN Registered Nurse)) می گویند، بعد از گذراندن 4 سال تحصیلی تکمیلی، معادل مدرک لیسانس پرستاری خود را دریافت می نمایند.

2.      پرستاران RPN  و LPN

گروه بعدی در این رشته، شامل دو دسته است. دسته اول پرستاری عمومی یا روانپزشکی پرستاری می باشد که به آن RPN (Registered Practical Nurse) نیز می گویند. این گروه علاوه بر تحصیلات آکادمیک، یک دوره تخصصی را نیز طی می کنند. دسته دوم پرستاری LPN  (Licensed Practical Nurse) می باشد که یکی از بهترین حالت ها برای مهاجرت پرستاران به کانادا است. این گروه در حال تعلیم، مجوز رسمی و علمی پرستاری از کالج را دریافت می کنند و می تواند در شرایط خاصی مشغول به کار شوند.

مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق اکسپرس انتری

3.     پرستاران NP

گروه سوم شامل پرستارانی است که سطح تحصیلات آکادمیک آنها از سطح عمومی بالاتر است و به صورت تخصصی در مقطع ارشد این رشته به تحصیل پرداخته اند. این گروه در حوزه های کاری بالاتری نیز نسبت به گروه های قبلی مشغول به فعالیت می شوند. اصطلاحا به این گروه از پرستاری، پرستار NP ) Nurse Practitioner ) نیز می گویند.

4.     پرستاران خانگی

گروه آخر رشته پرستاری در کانادا نیز پرستاران خانگی را شامل می گردد. این گروه از پرستاران بدون نیاز به مدرک رسمی، از سوی کارفرما مشغول به کار می شوند. البته گرفتن درخواست کار در این گره از پرستاری، اصلا کار آسانی نمی باشد و قواعد و قوانین خاص خودش را دارد. با تمام این تفاصیل خیلی ها از این طریق برای مهاجرت پرستاران به کانادا اقدام می نمایند.

شرایط افراد متقاضی اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا چیست؟

 میزان درآمدی که شما می توانید از طریق مهاجرت پرستاری به کانادا به دست بیاورید مطمئنا شما را برای اقدام مهاجرت از این طریق ترغیب می نماید. اما برای اخذ ویزای کاری از طریق مهاجرت پرستاران به کانادا شما باید دارای یک سری شرایط واجد باشید. از جمله این شرایط عبارتند از:

ü     داشتن مدرک تحصیلی مرتبط برای اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا

اولین و مهمترین موضوع برای مهاجرت به کانادا این است که حتما در ایران مدرک معادل پرستاری را کسب کرده باشید. در واقع شرط اول برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری داشتن حداقل مدرک لیسانس در این رشته می باشد.

ü     داشتن سابقه کار مرتبط

موضوع بعدی داشتن سابقه کار مرتبط در این رشته به مدت حداقل دو سال متوالی می باشد. شما باید به مقامات این کشور ثابت کنید که برای اشتغال در کانادا، حداقل دو سال به صورت تخصصی در این رشته فعالیت داشته اید.

ü     داشتن مدرک زبان معتبر برای مهاجرت پرستاران به کانادا

بدون شک بدون مدرک زبان نمی توان برای مهاجرت پرستاران به کانادا اقدام کرد. شما باید در یکی از سطوح آیلتس، CELBAN یا  TEF(این مدرک مختص ایالت کبک کانادا است) مدرک معتبر با نمره ایده آل کسب کرده باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری

ü     معادل سازی مدرک برای اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا

کانادا و خیلی از کشور های دیگر مدارک رسمی دانشگاهی برخی از مراکز آموزشی ایران را تایید نمی کنند. به همین جهت شما زمان اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری، باید حتما مدرکتان را جهت رسمی کردن در سازمان  NNAS کانادا ( سامانه خدمات ملی پرستاری کانادا  National Nursing Assessment Service — ( ثبت نمایید. تا حتما اعتبار مدرک شما توسط این سازمان تایید گردد و بتوانید به عنوان پرستار به این کشور مهاجرت نمایید.

ü     دریافت اجازه کار از کارفرما برای مهاجرت پرستاران به کانادا

مرحله بعدی دریافت اجازه کار در کشور کانادا می باشد. در واقع شما اگر قصد دارید برای مهاجرت پرستاران به کانادا اقدام کنید باید از ایالات مختلف کانادا درخواست کار دریافت نمایید و بعد از اپلای گرفتن برای باقی کارهای مهاجرتی تان اقدام نمایید. برای این کار نیز می توانید از طریق انجمن پرستاری کانادا (CAN)  یا CCPNR از کارفرما ها پذیرش بگیرید.

ü     آزمون RN برای اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا

در نهایت برای ورود به کار پرستاری باید در آزمون تخصصی RN شرکت نمایید.

الزامات یک پرستار برای برای دریافت اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا چیست؟

مواردی که در بالا عنوان شد، شرایط شما قبل از ورود به بازار کار می باشد. یعنی شما باید در ابتدا برای اقدام از طریق مهاجرت پرستاران به کانادا، شرایط بالا را داشته باشید. سپس به یکی از روش هایی که در ادامه بیان می کنیم برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

* مهم ترین موضوع برای برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری این است که، مدرک معادل پرستاری را در ایران کسب کرده باشید و مدرکتان در دستانتان باشد. زیرا باید بتوانید معادل سازی آن را در سیستم NNAS انجام دهید. برای معادل سازی نیز باید مدارک زیر را ارائه بدهید:

  • ارسال اصل و ترجمه ریز نمرات توسط دانشگاهی که تحصیل کرده اید به همراه مدرک تحصیلی
  • ارائه مدارک معتبر زبان آیلتس IELTS یا سلپیپ CELPIP
  • پرداخت فیش هزینه 650 دلاری
  • ارسال رزومه کاری که مرتبط با پرستاری دارید
  • ارائه گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی و هویتی

*وقتی مدارک تحصیلی تان برای مهاجرت پرستاران به کانادا تایید شد باید در امتحان های ورودی و دوره کارآموزی شرکت نمایید تا بتوانید به عنوان پرستار عمومی مشغول به کار شوید. اما برای دریافت جاب آفر از سوی کارفرما ارائه مدارک زیر الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کانادا

  • ارائه مدارک شناسایی، پاسپورت و 2 قطعه عکس جدید با زمینه سفید.
  • ارائه مدرک دارای اعتبار زبان آیلتس.
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه.
  • ارائه مدارک مستند و معتبر تمکن مالی. شما باید به دولت کانادا این اطمینان را بدهید که توانایی مالی اقامت در این کشور را دارید.
  • ارائه مدارک تحصیلات تکمیلی مرتبط با رشته پرستاری.
  • ارائه مدارک معاینات پزشکی در صورت لزوم.

روش های اقدام برای اخذ ویزای مهاجرت پرستاران به کانادا

اگر قصد داشته باشید از طریق مهاجرت پرستاران به کانادا به این کشور مهاجرت کنید، بعد از اینکه مراحل قبل را پشت سر گذاشتید، می توانید از یکی از روش های زیر برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید:

1.     مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق اکسپرس انتری

یکی از بهترین روش های مهاجرت و اخذ ویزای پرستاری در کانادا اقدام از طریق اکسپرس انتری می باشد. در این روش متقاضیان کار در طی یک دوره 6 ماهه از طریق FSWP یا اسکریل ورکر کانادا که برنامه اختصاصی کارگران ماهر فدرال کانادا می باشد، برای اخذ ویزای مهاجرت پرستاران به کانادا اقدام می نمایند. برای قرار گرفتن در لیست این برنامه باید نمره اکتسابی آیلتس یا NCLC فرانسه شما در تمام مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و حرف زدن حداقل 7 باشد. همچنین باید حتما در مهارت‌های شغلی سطح A، B، C دارای یک سال سابقه کار نیز باشید. داشتن این سابقه بسیار مهم است و باید حتما در طی ده سال اخیر اتفاق افتاده باشد. شرایط شما با توجه به مواردی که گفته شد ارزیابی شده و شما اگر بتوانید حداقل امتیاز 67 را در این برنامه کسب نمایید، وارد لیست متقاضیان کار قرار می گیرید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کانادا

2.     مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق PNP یا برنامه استانی

PNP یک برنامه‌ کاربردی برای مهاجرت پرستاران به کانادا و یکی دیگر از روش‌ هایی است که پرستاران برای مهاجرت پیش روی خود دارند. از طریق این برنامه امکان پذیرش کار از برنامه های جاب آفر استانی کانادا وجود دارد. در این روش تقاضای کاریابی در طی یک مشارکت بین دولت های استانی کانادا و دولت فدرال آن انجام می شود که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم متقاضی این کشور می گردد. بنابراین شما در این روش باید از یکی از استان های کانادا جاب آفر یا یشنهاد شغلی دریافت نمایید. در حال حاضر حدود هشتاد برنامه مهاجرتی یا PNP وجود دارد که 11 استان کانادا را پوشش می دهد.

شما برای گرفتن جاب آفر آگهی های درخواست نیرو را متناسب با رده شغلی مورد نظرتان می توانید جستجو نمایید. سپس مستقیما درخواست تان را برای پذیرش و استخدام به کارفرما اعلام می کنید. کارفرما با بررسی شرایط و امتیازات شما به درخواست تان پاسخ می دهد. از جمله این برنامه های استانی که می توانید از طریق آن پیشنهاد شغلی دریافت نمایید عبارتند از :

  • برنامه نامزدهای استان نوا اسکوشیا —  NSPNP
  • برنامه نامزدهای استان بریتیش کلمبیا — BC PNP
  • برنامه نامزدهای استان نیوفانلند و لابرادور —  NL PNP
  • برنامه نامزدهای استان آلبرتا —  AINP
  • برنامه نامزدهای استان نیوبرانزویک —  NBPNP
  • برنامه نامزدهای استان یوکان —  YNP
  • برنامه نامزدهای استان مانیتوبا —  MPNP
  • برنامه نامزدهای مناطق شمال غربی —  NTNP
  • و ….

3.     مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق Skill worker کبک

از دیگر روش های مهاجرت پرستاران به کانادا کسب امتیاز در اسکیل ورکر کبک می باشد. یکی از مزایای این برنامه این است که نمره آیلتس شما در این برنامه تاثیری ندارد. اما طبق فاکتورهای دیگری که در این برنامه وجود دارد به شما و مهارت تان امتیاز داده میشود. اگر بتوانید حداقل 50 امتیاز در این برنامه کسب کنید، واجد شرایط دریافت جاب آفر برای اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا خواهید شد.

سطوح کار پرستاری در کانادا

درآمد شما بعد از اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا چگونه است؟

برای خیلی از افراد بررسی درآمدی که از طریق مهاجرت پرستاران به کانادا کسب می نمایند بسیار مهم است. در واقع کسی که قرار است شغل سخت و مهم پرستاری را در یک کشور غریبه به عهده بگیرد، باید خیالش از بابت درآمدی که کسب می نماید جمع باشد. خوشبختانه درآمد پرستاری در کانادا بسیار ایده آل است. ولی میزان این درآمد در هر ایالت ممکن است متغیر باشد. اما به طور متوسط هر پرستار حدود 73000 دلار در طی یک سال یا 6000 دلار در یک ماه و 37.55 دلار در هر ساعت درآمد دارد. شما به عنوان یک پرستار تازه کار می توانید با دستمزد های اولیه از 55800 دلار در سال شروع به کار نمایید. تمامی این دستمزدها می تواند با توجه به شرایط شغلی و شهری که مشغول به کار شوید بیشتر یا کمتر نیز باشد. . به همین جهت تقاضای دریافت ویزای کار پرستاری در کانادا بسیار زیاد می باشد.

اما یک نکته مهمی که باید حتما به آن توجه شود، استفاده از یک مشاور برای اخذ ویزای کار پرستاری در کانادا می باشد. شما برای اینکه بتوانید در این مسیر مهاجرتی به درستی پیش بروید و خللی در امور کاریتان پیش نیاید، نیاز دارید از یک مشاور کاربلد و مطمئن یاری بگیرید. موسسه آتیه دار به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مهاجرتی می تواند تمام مشاوره هایی که برای مهاجرت پرستاران به کانادا نیاز دارید را به شما ارائه نماید. تمامی مراحل انجام کار شما در موسسه آتیه دار زیر نظر وکلای کاربلد و خبره انجام خواهد شد تا مشکلی بابت مهاجرت تان پیش نیاید.

جمع بندی محتوای مهاجرت پرستاران به کانادا

همانطور که در طول این مقاله عنوان شود، امروزه مهاجرت پرستاران به کانادا یکی از پر تقاضا ترین روش های مهاجرتی محسوب می شود. اما به شرطی که شما دارای واجد شرایطی که عنوان شد باشید. مزیت این روش مهاجرتی این است که شما در مدت زمان کم می توانید به اخذ ویزای کامل از این کشور دست پیدا نمایید. همچنین دولت کانادا شرایط فوق العاده ای را برای کادر درمانی خود در نظر دارد و حقوق ماهیانه خیلی خوبی را به پرستاران اعطا می نماید.

پرسش های متداول مهاجرت پرستاران به کانادا

  1. شرایط متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری چگونه است؟

حتما باید قبل از اقدام مدارک تان را به همراه ریز نمرات معادل سازی و ترجمه نمایید. زیرا خیلی از مدارک دانشگاهی ایران از نظر سازمان NNAS غیر قابل تایید است.

  • حداقل زمان اعتبار آزمون آیلتس برای شرکت در برنامه های دریافت پیشنهاد شغل پرستاری کانادا چقدر است؟

نمره اکتسابی شما در آزمون زبان آیلتس حداقل تا 6 ماه اعتبار دارد. بنابراین اگر برای مهاجرت پرستاران به کانادا اقدام می کنید باید حواستان به این بازه زمانی باشد.

  • دریافت ویزای کار پرستاری در کانادا چقدر طول می کشد؟

این موضوع بسته به شرایط شخصی شما متغیر است اما ممکن است بازه زمانی 12 ماهه تا اتمام کامل مراحل اقامت کاری تان زمان ببرد.

  • آیا برای مهاجرت پرستاران به کانادا شرایط سنی وجود دارد؟

به صورت کلی اگر بخواهیم بررسی کنیم شرایط سنی در این روش مهاجرت وجود ندارد اما افراد زیر 30 سال در اولویت هستند.

  • کدام ایالت کانادا بیشترین حقوق را به پرستاران می دهد؟

در بین ایالت مختلف کانادا، ایالت های آلبرتا و شمال غرب بیشترین دستمزد را به پرستاران می دهند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (1 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *