مهاجرت به ترکیه و تمام جزئیات مرتبط با آن

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد، اما همه چیز بستگی به شرایط فردی شما دارد. ترکیه کشوری با جمعیت بیش از 82 میلیون نفر است و در آن دومین شهروندیت در میان کشورهای جهان را ارائه می‌دهد. ترکیه همچنین با وجود موقعیت جغرافیایی بین قاره‌های آسیا و اروپا، به عنوان پایگاهی برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی، به ویژه در حوزه های بیزینس و تجارت شناخته شده است.

در صورتی که به دنبال مهاجرت به ترکیه هستید، می‌توانید به دنبال فرصت‌های شغلی و کاری در این کشور بگردید، همچنین می‌توانید اقامت بلند مدت در ترکیه را به دست آورید. همچنین، ترکیه یکی از مقاصد توریستی محبوب در جهان است و اگر شما به فرهنگ و تاریخ ترکیه علاقه دارید، ممکن است مهاجرت به این کشور برای شما جذاب باشد.

اما برای مهاجرت به ترکیه باید به شرایط و معیارهای خاصی که توسط دولت ترکیه تعیین شده‌اند، توجه کنید. برای مثال، باید به یکی از روش‌هایی مانند مهاجرت به عنوان کارمند، مهاجرت به عنوان سرمایه‌گذار یا مهاجرت به عنوان دانشجو در ترکیه فکر کنید. همچنین، شما باید برای مهاجرت به ترکیه از مدارک و مستندات لازم، مانند گذرنامه، مدارک تحصیلی و تجربیات کاری خود برخوردار باشید.

ترکیه یکی از کشور های نزدیک به ایران می باشد که افراد بسیار زیادی هر سال به این کشور مهاجرت می‌ کنند. اگر شما نیز قصد مهاجرت  به ترکیه را دارید ممکن است سوال هایی برایتان پیش بیاید. به عنوان مثال چگونه به کشور ترکیه مهاجرت کنید و یا برای این کار چه مقدار سرمایه لازم دارید یا روش های گرفتن تابعیت کشور ترکیه به چه صورت است. باید به این سوال ها به طور دقیق پاسخ داده شود. به این صورت افراد بتوانند قدم در مسیر درستی بگذارند و در سریعترین زمان ممکن به مقصود و هدف خود برسند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید برای پرسش های خود پاسخ درستی پیدا کنید. 

ترکیه کشوری عالی برای مهاجرت

مهاجرت به ترکیه امروزه بسیار رونق پیدا کرده است. افراد بسیار زیادی از کشور های مختلف به  ترکیه مهاجرت می‌ کنند. ترکیه با داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار منحصر به فرد جزو یکی از کشورهای بسیار زیبا می باشد. قسمتی از کشور ترکیه در بخش آسیا و قسمت دیگر در قاره اروپا قرار دارد. ترکیه جزو یکی از کشورهای بزرگ با مساحت زیاد می باشد. این کشور مساحت بسیار زیادی دارد و جمعیت بسیار زیادی را درون خود جای داده است. از نظر موقعیت جغرافیایی این کشور در قسمت شمال با دریای سیاه در ارتباط است. در قسمت شمال شرقی با ارمنستان و جورجیا در ارتباط می باشد. از سمت شرق با جمهوری آذربایجان و ایران و در سمت جنوب شرقی با سوریه و عراق ارتباط دارد.

در قسمت جنوب غربی با دریای مدیترانه نیز در ارتباط می باشد. ترکیه جزو کشورهایی است که مهاجرین بسیار بالایی را در خود جای داده است. تعداد پناهندگان و مهاجرین موجود در این کشور بسیار زیاد است. اکثر افرادی که در کشور های اطراف ترکیه زندگی می کنند به دنبال راهی برای مهاجرت به داخل این کشور زیبا می باشند. در کشور ترکیه دانشگاه های بسیار معتبری قرار دارد. افراد بسیار زیادی می‌ توانند از طریق اقامت تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده و درون دانشگاه‌ های آن به تحصیل بپردازند. حال در ادامه مطلب قصد داریم تا در رابطه با روش های مهاجرت به کشور ترکیه اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. هر چقدر شما با این روش ها بهتر و بیشتر آشنایی داشته باشید می توانید اقامت خود را سریعتر دریافت کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

یک روش بسیار عالی برای مهاجرت به ترکیه دریافت ویزای کاری از این کشور می باشد. افرادی که از طریق مهاجرت کاری به این کشور می روند باید با زبان رسمی کشور ترکیه آشنایی داشته باشند. ترکی استانبولی زبان غالب در کشور ترکیه می باشد. دانستن زبان ترکی استانبولی جزو یکی از الزامات برای افرادی می باشد که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. دانستن زبان برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق اقامت کاری به این کشور را دارند بسیار الزامی است. زیرا کارفرمای ترک افرادی را استخدام می کند که به زبان ترکی استانبولی تسلط دارند. دریافت این نوع ویزا دارای مراحلی می باشد که افراد باید تمام این مراحل را جستجو کرده و به ترتیب انجام دهند. فرد باید شغل مورد نظر خود را انتخاب کند و مصاحبه مربوط به آن را انجام دهد.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اگر کارفرما ترک فرد را استخدام کرد باید همزمان با دریافت مجوز کار، مدارک نیز از طریق کارفرما به اداره کار تحویل گردد. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند باید مجوز کار داشته باشند تا بتوانند به صورت پاره وقت در کشور ترکیه مشغول به کار شوند. البته در نظر داشته باشید به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در کشور ترکیه همه دانشجویان مجاز به کار کردن در حین تحصیل نمی باشند. تنها دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا می توانند همزمان با تحصیل خود کار نیمه وقت نیز داشته باشند. افرادی که قصد دارند از طریق کاری به ترکیه مهاجرت کنند می توانند با ایجاد شرایط مناسب ویزای همراه را نیز دریافت کنند. باید مدت زمانی‌ معادل یک سال از کار کردن این افراد در کشور ترکیه بگذرد.

همچنین افراد باید مالیات و بیمه خود را به کشور ترکیه پرداخت کنند تا بتوانند برای همراه خود یعنی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز ویزا را دریافت کنند. در نظر داشته باشید که کار کردن در کشور ترکیه آنطور که نشان داده می‌ شود ساده نیست و افراد باید از تخصص بالایی برخوردار باشند. تا بتوانند در این کشور به یک موقعیت شغلی مناسب برسند. دانستن زبان ترکی استانبولی یک شرط بسیار الزامی برای افرادی می‌ باشد که قصد دارند از طریق کاری ویزای خود را دریافت کنند. کارفرما ترک شخصی را که زبان استانبولی بلد نباشند استخدام نمی‌ کنند. پس دانستن زبان را باید جدی گرفت.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیلی 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیلی یک روش بسیار پرطرفدار در بین تمام افراد می باشد. افراد می توانند از مدرسه و تا مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا اقامت تحصیلی خود را دریافت کنند. تحصیل در مدارس ترکیه نیز به زبان ترکی استانبولی می باشد و افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارند باید زبان ترکی را بلد باشند. افرادی که با زبان ترکی استانبولی آشنایی نداشته باشند عملا نمی توانند به تحصیل در مقاطع مختلف در کشور ترکیه بپردازند. زیرا در تمام مقاطع دروس به زبان ترکی آموزش داده می شوند. در کشور ترکیه افراد از ۷ سالگی تا ۱۸ سالگی تحصیلات خود را شروع کرده و به اتمام می رسانند. افرادی که در مدارس دولتی این کشور تحصیل می کنند می توانند به صورت رایگان تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

همچنین اگر شما قصد دارید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید بهتر است زبان ترکی را فرا بگیرید. افرادی که می‌ خواهند در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنند می توانند در کنار زبان ترکی به زبان انگلیسی نیز تسلط پیدا کنند و دروس را به این زبان آموزش ببینند. اگر شما قصد مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای تحصیلی را دارید باید قدم به قدم مراحل این کار را طی کنید تا بتوانید در سریع‌ ترین زمان ممکن نتیجه لازم را اخذ کنید. اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی اخذ پذیرش دانشگاه های کشور ترکیه است. یکی از امتیازاتی که دانشگاه ترکیه برای افراد قرار داده است دریافت بورسیه تحصیلی می باشد.

 افراد می‌‌‌ توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود این بورسیه را دریافت کنند. اگر میانگین نمرات مقاطع تحصیلی قبلی افراد بالا باشد و همچنین فرد به زبان ترکی تسلط داشته باشد احتمال دریافت بورسیه تحصیلی برای او بسیار افزایش پیدا می‌ کند. البته در نظر داشته باشید که تحصیل در کشور ترکیه سبب نمی شود که افراد به طور دائمی اقامت این کشور را دریافت نمایند. زیرا بعد از اتمام تحصیل خود مدت زمان ویزای آن ها نیز تمام شده و باید به کشور مورد نظر بازگردند.‌‌

پس بهتر است در حین تحصیل روش‌ های دیگری را برای دریافت اقامت کشور ترکیه بررسی کرده و با استفاده از روش های دیگری اقامت خود را تمدید کنند.‌ کیفیت دانشگاه های کشور ترکیه بسیار بالا می باشد و دانشگاه های این کشور در رنکینگ های جهانی قرار دارند. ۵ دانشگاه معتبر که در کشور ترکیه وجود دارند شامل دانشگاه های  koc university, Middle east technical university, boğaziçi üniversitesi, bilkent university و … می باشند. این دانشگاه ها جزو دانشگاه های بسیار معتبر و برتر در کشور ترکیه می باشند. افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارند همواره به دنبال دریافت پذیرش دانشگاه های معتبر کشور ترکیه می باشند. تا بتوانند در دانشگاه های معتبر و بسیار با ارزش این کشور تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد دارند از کشور ایران به کشور ترکیه مهاجرت کنند می‌ توانند از طریق سرمایه‌ گذاری این کار را انجام دهند. امروزه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بین ایرانیان بسیار رونق گرفته است. اکثر افراد تمایل دارند که این کار را انجام دهند. اعطای ویزای سرمایه گذاری یک راه عالی است. این ویزا جزئی از سیاست های کشور ترکیه می باشد که از این طریق می توانند افراد خارجی را به درون کشور وارد کنند. همچنین افراد می توانند از طریق ثبت شرکت اقامت خود را در کشور ترکیه دریافت کنند. ثبت شرکت دارای شرایط خاصی می باشد. افراد باید حتما این شرایط را داشته باشند.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

استخدام ۵ نیروی ترک و پرداخت بیمه و مالیات آن ها به دولت جزو شرط های اصولی در این ویزا می باشند.‌ اگر افراد تمام کارهایی که ذکر شده را به صورت دقیق انجام دهند می توانند پس از ۵ سال اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کنند. یکی از روش های دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور می باشد. این روش بسیار در بین ایرانیان رونق گرفته است. این راه یکی از روش های بسیار عالی برای دریافت تابعیت کشور ترکیه می باشد و به دلیل داشتن سود حاصل از سرمایه گذاری در کنار خود، می تواند تابعیت کشور ترکیه را نیز به افراد اعطا نماید. دریافت تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید ملک نیز دارای دریافت شرایط مختلفی می باشد.

اگر شما می خواهید پاسپورت کشور ترکیه دریافت کنید باید ملکی معادل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا خریداری نمایید. البته جدیداً این مبلغ افزایش پیدا کرده و افراد با پرداخت ۴۵۰ هزار دلار آمریکا برای خرید ملک می توانند پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنند. افرادی که این نوع ملک ها را خریداری می‌ کنند می توانند پس از گذشت ۷۰ روز کاری پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنند و جزو شهروندان این کشور به حساب بیایند. البته باید در نظر داشته باشید که ملک خریداری شده نباید به مدت سه سال فروخته شود. اگر شما قصد خرید ملک برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه را دارید باید تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید.

زیرا اگر شما ملکی را خریداری نمایید که فردی قبل از شما بر روی آن ملک پاسپورت دریافت کرده است دیگر نمی توانید از طریق خرید آن ملک پاسپورت خود را دریافت نمایید. تحقیق کردن در رابطه با ملکی که خریداری می کنید بسیار نکته مهمی است که در هنگام خرید ملک باید به آن توجه کنید.

 افراد می توانند با پرداخت ۷۵ هزار دلار آمریکا نیز ملک خریداری نمایند و از طریق آن تنها اقامت یک ساله کشور ترکیه را دریافت کنند. این افراد می توانند هر یک سال یکبار اقامت خود را تمدید کرده و در کشور ترکیه به زندگی بپردازند. البته خرید این نوع ملک نیز دارای شرایطی می باشد. افراد باید در ملکی که خریداری کرده اند ساکن باشند. زیرا ممکن است ماموران سفارت به آنجا آمده و سرکشی های مربوطه را انجام دهند. افرادی که از طریق خرید ملک به مبلغ ۷۵ هزار دلار آمریکا قصد دریافت اقامت کشور ترکیه را دارند اجازه کار نخواهند داشت. اگر شما قصد کار کردن در کشور ترکیه را دارید باید ملکی به مبلغ ۴۵۰ هزار دلار آمریکا خریداری کنید که به واسطه آن بتوانید پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کرده و به عنوان یک شهروند ترک اجازه کار کردن در این کشور را داشته باشید.

مهاجرت به ترکیه

اجاره ملک از روش‌ های دیگر مهاجرت به این کشور

یکی از روش های بسیار پرطرفدار در بین ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه اجاره ملک می باشد. در سالیان گذشته ایرانیان بسیار زیادی از این طریق به کشور ترکیه سفر کرده و اقامت خود را دریافت کردند. افراد با اجاره هر نوع ملکی می توانند اقامت گرفته و هر یک سال یکبار اقامت خود را تمدید کنند. به این نوع اقامت، اقامت توریستی گفته می شود. در نظر داشته باشید بدون دریافت اقامت کشور ترکیه افراد می توانند به مدت سه ماه به صورت متوالی در این کشور زندگی کنند.

اما در این مدت نمی‌ توانند تحصیل کنند و یا به کاری مشغول شوند. اقامتی که از طریق اجاره ملک به افراد داده می شود دارای هزینه هایی می باشد. به صورت کلی این هزینه ها حدود پنج هزار لیر می شود. هزینه های جانبی برای دریافت اقامت از طریق اجاره ملک شامل هزینه وکیل، کارگزاری برای امور اداری، هزینه های اداره اخذ اقامت و… می باشند.

در نظر داشته باشید که در چند ماه گذشته کشور ترکیه به سختی از طریق اجاره ملک به افراد اقامت می دهد.همچنین دولت ترکیه مناطقی را به عنوان مناطق ممنوعه در نظر گرفته است که افراد در این مناطق اجازه اداره ملک و دریافت اقامت ندارند. البته این قوانین شامل خارجی ها و توریست ها می‌ شود و مردم خود کشور ترکیه می توانند در هر منطقه‌ ای که می خواهند خانه اجاره کرده و در آن زندگی کنند. توصیه ما به شما این است که برای دریافت ویزای ترکیه اجاره ملک را در برنامه خود قرار ندهید. زیرا در چند ماه گذشته این کار به سختی انجام می‌ گیرد و خارجی های بسیار زیادی نتوانسته اند از این طریق اقامت خود را برای کشور ترکیه دریافت کنند.

ازدواج یک روش دیگر برای مهاجرت به ترکیه

یکی از روش های بسیار عالی برای مهاجرت به ترکیه ازدواج می باشد. البته یک سری شرایط وجود دارند تا افراد بتوانند از طریق ازدواج ویزای خود را دریافت کنند و با داشتن این شرایط می‌ توانند ویزای خود را به مدت ۳ تا ۵ سال برای اولین بار دریافت کنند و بعد از آن در صورت استمرار ازدواج شان می توانند اقامت خود را دائمی کرده و تابعیت این کشور را از آن خود کنند. افرادی که  می خواهند از طریق ازدواج تابعیت کشور ترکیه را به دست بیاورند باید با فردی تابع این کشور ازدواج کنند. یک نکته بسیار مهم برای اقامت ترکیه از طریق ازدواج وجود دارد و آن این است که افراد بتوانند  ثابت کنند ازدواج آن ها به صورت حقیقی است و هدف آن ها از ازدواج تنها گرفتن تابعیت این کشور نمی باشد.

 بسیاری از افراد با هدف گرفتن تابعیت کشور ترکیه اقدام به ازدواج صوری می کنند. این کار جرم می باشد و جریمه های سنگینی مانند جریمه های مالی و یا زندان را به همراه دارد. پس اگر شما می خواهید از طریق ازدواج تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنید بهتر است با فردی که تابع این کشور است و پاسپورت آن را دارد ازدواج کنید. بهتر است ازدواج خود را به صورت دائمی ثبت کنید تا بتوانید اقامت و تابعیت خود را در مدت زمان طولانی دریافت نمایید.

اجاره ملک از روش‌ های دیگر مهاجرت به این کشور

دریافت تابعیت از طریق تولد

یکی از روش هایی که افراد می‌ توانند از طریق آن تابعیت کشورهای مختلف را بگیرند تولد می باشد. قوانین مختلفی وجود دارند که کشورها در رابطه با تابعیت از طریق تولد از آن ها پیروی می‌ کنند.‌ کشورها از دو سیستم کلی پیروی می کنند. این دو سیستم شامل سیستم خاک و سیستم خون می باشند. به عنوان مثال اگر فردی در خاک کشوری به دنیا بیاید و این کشور از سیستم خاک تابعیت کند فرد می‌ تواند به راحتی پاسپورت خود را از آن کشور دریافت نماید. اما بسیاری از کشورها از سیستم خون تابعیت می کنند. به عنوان مثال کشور ترکیه جزو کشورهایی می باشد که از سیستم خود پیروی می کند. سیستم خون به این صورت است که اگر فردی درون خاک کشوری به دنیا بیاید باید پدر یا مادر آن فرد تابعیت کشور مذکور را داشته باشند تا فرزند بتواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

بسیاری از افراد که به کشور ترکیه مهاجرت می‌ کنند و قصد دارند فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند، ابتدا باید با یکی از روش هایی که در دست دارند پاسپورت این کشور را دریافت کنند. اگر والدین بتوانند اقامت دائم و یا اقامت موقت خود را از این کشور دریافت کنند در صورتی که فرزندی در خاک ترکیه به دنیا بیاورند فرزند آن ها نیز می تواند اقامت کشور ترکیه را دریافت کند. بسیاری از افراد هستند که با هدف دریافت اقامت از طریق تولد برای فرزندان خود به کشور ترکیه مهاجرت می‌ کنند و در آن کشور اقدام به فرزندآوری می‌ کنند.

این کار بسیار اشتباه و غلط است. زیرا قبل از هر اقدامی بهتر است در رابطه با قوانین مرتبط با آن کشور اطلاعات لازم را به دست آورید تا بتوانید تصمیم گیری درست را انجام دهید. بسیاری از افراد هستند که در خاک ترکیه اقدام به فرزندآوری کردند اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدند و فرزندان شان نیز هیچگونه اقامتی از کشور ترکیه دریافت نکردند.

تولد

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی 

یک روش به نام پناهندگی برای مهاجرت به ترکیه و شهر های بزرگ آن مانند استانبول وجود دارد که افراد بسیار زیادی این روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب می‌ کنند. البته روش پناهندگی تنها روش و آخرین روش برای افرادی می باشد که از روش‌ های دیگر نتوانسته اند وارد خاک ترکیه شوند و اقامت این کشور را دریافت کنند. افراد بسیار زیادی این روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب می کنند. دولت ترکیه در قبال پناهجویان یک سری وظایف دارد و باید به صورت موقت از آن ها حمایت کند و بعد آن ها را به کشورهای دیگر هدایت کند. می‌ توان‌ گفت وضعیت افرادی که در کشور ترکیه پناهنده می‌ شوند اصلا وضعیت مناسبی نیست. این افراد توسط روش ها و شیوه های غیر حرفه ای به کشورهای دیگر جابجا می شوند. ممکن است در این مسیر اتفاق های بسیار بدی برای آن ها پیش بیاید.

قاچاقچیان انسان افراد را به صورت غیرقانونی وارد خاک ترکیه می کنند و این افراد در این خاک هیچگونه امتیازی ندارند. در کشور های خارجی جایگاه اجتماعی پناهجویان بسیار پایین می باشد. می توان گفت رفتن به ترکیه از طریق پناهندگی کار اشتباهی است و تا جایی که ممکن است بهتر است افراد این کار را انجام ندهند. کسانی که به کشورهای مختلف به صورت غیرقانونی مهاجرت می کنند دارای وضعیت بسیار بدی هستند.

آمار خودکشی در بین این افراد بسیار بالا می باشد. ما در اینجا به شما اصلا روش پناهندگی را پیشنهاد نمی‌ کنیم. این روش هیچ آینده ای برای افراد در پیش ندارد و ممکن است اتفاقات بسیار خطرناکی در این راه برای آن ها پیش بیاید. قا چاقچیان انسان افراد غیر قابل اعتمادی هستند که نمی‌ توان به آن ها اعتماد کرد و بهتر است  جان و سلامتی خود را به دست این گونه افراد نسپارید. تا جایی که امکان دارد از روش‌ های قانونی و به صورت درست وارد کشورهای مختلف شوید و مهاجرت خود را انجام دهید.

دریافت تابعیت از طریق تولد

مهاجرت برای افراد موفق و هنرمندان

 افراد موفق مانند هنرمندان و چهره‌ های شاخص ورزشی و علمی و هنری بسیاری قصد دارند که به ترکیه مهاجرت کنند. ترکیه‌ جزو کشور هایی می باشد که افراد بسیار زیادی هر سال به آن مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را دریافت می کنند. افرادی که دارای مدال ها و رتبه های معتبر در سطح جهانی هستند در این گروه جای دارند. بعضی از این افراد خواهان مهاجرت به کشور ترکیه می باشند. به عنوان مثال ورزشکارانی که در مسابقات مختلف جهانی مدال آورده اند و یا هنرمندانی که به برگزاری نمایشگاه‌ های معتبر پرداخته اند خواهان مهاجرت به ترکیه هستند.

 این افراد می‌ توانند از طریق این کشور به کشورهای برتری مانند کانادا، آمریکا و اروپا مهاجرت نمایند. می توان گفت ترکیه یک پله پرش برای این گونه افراد می باشد که از این کشور به راحتی به کشور های بسیار مطرح در سطح دنیا مهاجرت کرده و زندگی بسیار درخشانی را برای خود رقم می زنند.

بررسی مدارک لازم برای مهاجرت به کشور ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید یک سری مدارک برای این کار آماده کنند تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت نمایند. داشتن پاسپورت معتبر اولین مدرک برای دریافت ویزا می باشد. افراد باید گذرنامه یا پاسپورت خود را برای ورود و خروج از کشور ترکیه آماده داشته باشند. مدرک بعدی ارائه عکس معتبر است‌. این عکس باید دارای یک سری شرایط باشد. به عنوان مثال نباید زمانی بیشتر از شش ماه از گرفتن آن گذشته باشد.

همچنین زمینه عکس باید سفید و بیومتریک باشد. عکس های سیاه و سفید و غیر قابل تشخیص و عکس‌ های سلفی قابل قبول نیستند. اگر شما عکس اشتباه را در سایت بارگذاری کنید ویزایی برای شما صادر نخواهد شد. گواهی تحصیلی یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای افرادی می باشد که قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه را دارند.این گواهی تحصیلی را افراد می توانند از دانشگاه و آموزشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند دریافت کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

برای اینکه ویزای دانشجویی افراد صادر شود باید گواهی تحصیلی آن ها موجود باشد. گواهی میزان درآمد یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای افرادی می باشد که قصد دریافت ویزای کشور کانادا را دارند. افراد می توانند این گواهی میزان درآمد را بر حسب دارایی هایی که دارند مانند حقوق، سود کسب و کار، میراث، درآمد، املاک، پس انداز خود ارائه دهند. ارائه آدرس اقامت در ترکیه، ارائه سوابق کیفری، ارائه مدارک تحت درمان و … جزو مدارک دیگری می باشند که افراد باید آن را به سفارت تسلیم کنند.‌ تکمیل بودن این مدارک بسیار مهم و تاثیرگذار می‌ باشد.‌ در صورت ناقص بودن هر کدام از این مدارک ممکن است افراد نتوانند ویزای خود را دریافت کنند و یا در مسیر دریافت ویزای آن ها خللی ایجاد شود.

هزینه های زندگی در کشور ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور اطلاعات به دست آورند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. هزینه های زندگی در کشور ترکیه بستگی به سبک زندگی خود افراد دارد. اگر افراد در شهرهای بزرگ و پایتخت این کشور زندگی کنند باید هزینه بیشتری نسبت به شهرهای کوچک بپردازند. به عنوان مثال هزینه اجاره خانه در کشور ترکیه و در شهرهای بزرگ مانند استانبول و  آنکارا بسیار بیشتر از هزینه اجاره خانه در شهرهای کوچک می باشد. هزینه سوخت در این شهرها نیز زیاد است. افرادی که قصد دارند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند در شهرهای بزرگ‌ باید هزینه بنزین بیشتری را بپردازند.

تخمین هزینه زندگی در کشور ترکیه نکته بسیار مهمی است که افراد قبل از مهاجرت به این کشور باید آن را مشخص کنند تا بتوانند در صورت بروز مشکلی نگران نشده و از اندوخته های خود استفاده کنند. افرادی که به این کشور مهاجرت می‌ کنند تا چند ماه اول نمی توانند شغل مناسبی را پیدا کنند. زیرا افراد برای پیدا کردن کار نیازمند اجازه کار می باشند و همه افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند و اجازه کار ندارند نمی توانند به شغل مورد نظر خود مشغول شوند. اما یک سری از شغل ها در کشور ترکیه از بازار کار خوبی برخوردار می‌‌ باشند. پزشکان و دندانپزشکان و رشته‌ های پرستاری و مامایی می‌‌ توانند موقعیت کاری بهتری در کشور ترکیه داشته باشند. پزشکان و دندانپزشکان  می توانند در درمانگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه مشغول شوند و در آنجا کار کنند.

بنر ترکیه

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با روش ها و جزئیات مرتبط با مهاجرت به ترکیه اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز قصد دارید به این کشور زیبا و پر از موقعیت مهاجرت کنید بتوانید با روش های درست و اصولی این کار را انجام دهید. ما به شما مهاجرت از طریق پناهندگی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌ کنیم. زیرا این روش دارای معایب بسیار زیادی است و آینده خوبی را برای افراد رقم نمی زند.

بسیاری از افراد بودند که با استفاده از این روش به کشور ترکیه رفته و در بین راه با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدند. همچنین بسیاری از افراد بودند که به کشور ترکیه نرسیدند و در بین راه توسط قاچاقچیان انسان از بین رفتند. پس اگر شما قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید بهتر است از روش‌ های قانونی این کار را انجام دهید. روش های مهاجرت به کشور ترکیه بسیار متنوع می باشند.

 با توجه به شرایط و موقعیت هایی که افراد دارند می توانند یکی از این روش ها را انتخاب کرده و مهاجرت خود را انجام دهند. ترکیه کشور موقعیت ها می باشد. افراد بسیار زیادی به این کشور مهاجرت می‌ کنند تا از طریق آن بتوانند به کشورهای اروپایی و آمریکا رفته و زندگی خود را از سر بگیرند. اگر شما نیز قصد دارید مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است با وکیل های کاربلد و متخصص در این زمینه مشورت کنید. امروزه شرکت های مهاجرت بسیار زیادی وجود دارند که می توانند افراد را در این زمینه کمک کرده و آن ها را در مسیر درستی قرار دهند. البته در انتخاب وکیل و این شرکت ها باید تمام دقت و وسواس خود را به خرج دهید تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار نشوید.

بسیاری از افراد هستند که در دام این افراد سودجو گرفتار می شوند و تمام سرمایه خود را از دست می دهند. موسسه آتیه دار جزو یکی از موسسه های بسیار برتر در این زمینه می باشد. امید است با این مطالب توانسته باشید اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه مهاجرت به ترکیه به دست آورید.

 

سوالات متداول

می توان گفت جواب این سوال بسیار متنوع است. بهترین راه مهاجرت به کشور ترکیه بستگی به شرایط خود فرد دارد‌‌. اگر افراد دارای تمکن مالی خوبی هستند می توانند از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری اقامت خود را از کشور ترکیه دریافت کنند‌. اما افرادی که تمکن مالی خوبی ندارند این کار برایشان مقدور نیست و نمی توانند از این طریق اقامت خود را دریافت نمایند.

می توان گفت قانون اقامت از طریق تولد در کشور ترکیه از سیستم خون پیروی می کند. در این قانون یکی از والدین حتماً تابعیت کشور ترکیه را داشته باشند تا فرزند او نیز بتواند در صورت به دنیا آمدن در خاک ترکیه تابعیت این کشور را به دست آورد.

اقامت تحصیلی محدود به مدت زمانی می شود که فرد در کشور ترکیه مشغول به تحصیل است و بعد از پایان تحصیلات باید به کشور مبدا خود باز گردد. پس بهتر است افراد در حین تحصیل روش‌ های دیگر را برای دریافت اقامت دائم امتحان کنند تا بتوانند بعد از پایان تحصیلات خود در این کشور ماندگار شوند.

جواب این پرسش بستگی دارد که افراد چه نوع ملکی را خریداری می‌ کنند. اگر افراد ملکی معادل ۴۵۰ هزار دلار آمریکا و یا بالاتر خریداری کنند می توانند پاسپورت خود را از روی این ملک دریافت کنند. اما اگر مبلغی کمتر از این مبلغ را بپردازند می توانند تنها اقامت موقت کشور ترکیه را به دست آورند. در نظر داشته باشید اگر شما پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید می توانید مانند یک شهروند ترک در این کشور زندگی کرده و اجازه کار داشته باشید. همچنین می توانید تمام حقوق قانونی را نیز داشته باشید. 

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (3 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *