مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان

شهروندی ترکیه برای ایرانیان چه مزایایی دارد؟

زندگی در ترکیه آرزوی بسیاری است. ترکیه دارای مناظر طبیعی زیبا، تاریخ غنی، غذاهای لذیذ، فرهنگی جالب پر از سنت‌های منحصربه‌فرد و مردمی مهربان است. همه این‌ها با آب‌وهوای دلپذیر عجین شده و ترکیبی عالی برای زندگی در ترکیه را فراهم آورده است.

از بارزترین مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان می‌توان گفت ترکیه کشوری است که ثبات خاص خود را در سطح بین‌المللی دارد. صدایش شنیده می‌شود، نقش برجسته‌ای دارد و به اثرگذاری و عشق به کار و تولید معروف است. ازاین‌رو در سرتاسر دنیا از آلمان گرفته تا مراکش هر جا که محصول ترکیه‌ای یا صاحب آن می‌رود مورد استقبال قرار می‌گیرد. آینده‌نگری ترکیه مبتنی بر ارتقای فناوری و تحول در جنبه‌های مختلف دولت و زندگی است.

زمانی که بحث مهاجرت پیش می‌آید، فارغ از انتخاب کشور مقصد، سؤالات متداولی برای کسانی که قصد ساختن زندگی بهتر برای خود دارند به وجود می‌آید. در ادامه تلاش می‌کنیم سؤالات متداول پیرامون مهاجرت به ترکیه را بررسی کنیم.

سؤالات متداول راجع به مزایای شهروندی ترکیه:

  • آیا مهاجرت به ترکیه ایده خوبی است؟

ترکیه یک مقصد عالیِ باارزش برای پول و سرمایه است. بسیاری از مهاجران متوجه می‌شوند که درآمد آن‌ها در ترکیه ماندگارتر و قدرت خرید آن‌ها در مقایسه با کشورهای منطقه بیشتر است. به طور متوسط هزینه زندگی در ترکیه نسبت به اکثر کشورهای غربی پایین‌تر و قیمت کالاها در ترکیه برای مهاجران شگفت‌انگیز است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان این است که دارندگان پاسپورت ترکیه تحت هر شرایطی حتی در صورت بسته‌بودن مرزها می‌توانند وارد این کشور شوند. سفر به سراسر جهان به دلیل شرایط پیچیده ویزا به یک دردسر تبدیل شده است، موضوعی که پاسپورت دوم می‌تواند به حل آن کمک کند. بدون نیاز به ویزا می‌توانید با پاسپورت ترکیه به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید.

بنر ترکیه

از دیگر مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  خاطرنشان می‌کنیم که برای اخذ تابعیت ترکیه نیازی به اقامت در ترکیه برای مدت معینی ندارید. شما می‌توانید خارج از ترکیه زندگی کنید و مراحل اخذ تابعیت ترکیه را از خارج دنبال کنید. با اخذ شهروندی ترکیه علاوه بر حق کامل برخورداری از کلیه خدمات اولیه ارائه شده توسط دولت، مانند مراقبت‌های بهداشتی و غیره، حق اقامت، تردد آزاد و زندگی در ترکیه را نیز خواهید داشت.

مهم‌ترین مزیت برای خارجی‌ها و سرمایه‌گذارانی که قصد خرید ملک در ترکیه دارند، دریافت اقامت و شهروندی ترکیه است.

اقامت در ترکیه

در ترکیه هیچ قانونی علیه تابعیت دوگانه وجود ندارد، بااین‌حال باید قوانین کشوری که تابعیت فعلی خود را دارید بررسی کنید که آیا تابعیت دوگانه را مجاز می‌داند یا خیر. اگر چنین است، می‌توانید از هر دو شهروندی خود بهره‌مند شوید.

اکثر سرمایه‌گذاران شهروندی را از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری نه برای خود، بلکه به‌خاطر نسل‌های آینده خود دنبال می‌کنند. CIP ترکیه در این زمینه برتر است. طبق قانون تابعیت و قانون شهروندی، تابعیت ترکیه ذاتاً به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

استاندارد زندگی بالا از مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان 

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  در کشوری که بالاترین امتیاز را در رده “زندگی” دارد و رتبه اول را برای “جوامع فرهنگی، باز و پذیرا” به دست آورده  و همچنین “سهولت در سکونت” را به خود اختصاص داده است قابل‌چشم‌پوشی نیست. ترکیه دارای استاندارد زندگی بالا با زیرساخت‌های بهداشتی عالی، چشم‌انداز تجاری پرجنب‌وجوش، هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه، آب‌وهوای دلپذیر و متنوع، غذاهای عالی، اینترنت پرسرعت، فعالیت‌های فراوان و هر عامل مهم دیگری است که قبل از استقرار در یک کشور دیگر باید در نظر بگیرید. قیمت املاک در ترکیه، به‌ویژه در مقایسه با برخی مقاصدِ اروپایی، پایین است. بسیاری از ساختمان‌های جدید دارای بالاترین کیفیت دکور، کف مرمر و حمام‌های زیبای کاشی‌کاری شده هستند.

شهرهای ترکیه

ترکیه شبکه حمل‌ونقل ارزان و سریع به اکثر نقاط دارد. از جمله مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  این است که می‌توانید از شبکه حمل‌ونقل ارزان، مطمئن و کارآمد استفاده کنید.

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  و مزایای پنهان پاسپورت ترکیه

ازآنجایی‌که به مزایای اصلی شهروندی ترکیه در بالا اشاره شد، می‌خواهیم به جزئیات بیشتری در مورد مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان که کمتر شناخته شده هستند و ممکن است حتی سودمندتر باشند، بپردازیم:

ویزای E2

ایالات متحده آمریکا خانه بسیاری از مسیرهای مهاجرتی است، دریافت ویزای گران‌قیمت EB5 و ویزای H1 که کار ساده‌ای نیست. مطمئناً EB5 برای بسیاری از نظر مالی هم مقرون‌به‌صرفه نیست. بااین‌حال، یک ویزا وجود دارد که در بین بقیه ویزاها بارز است، ویزای پیمان E2 ایالات متحده!

 ویزای E2 یک ویزای ساده است. به شما امکان اقامت و کار در ایالات متحده را با راه‌اندازی یک تجارت در سواحل آمریکا می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که از همسر و فرزندان زیر 21 سال خود حمایت مالی کنید تا با شما بیایند.

حداقل مقدار سرمایه‌گذاری موردنیاز نیست و زمان پردازش آن سه ماه است، اما می‌توان با هزینه اندکی زمان پردازش آن را تا سه هفته تسریع کرد. بااین‌حال، این ویزا یک ویزای معاهده‌ای است. به این معنی که فقط برای ملیت‌های انتخابی در دسترس است، اما خوشبختانه ملیت ترکیه در این لیست هست.

شرایط کار در ترکیه چگونه است؟

قوانین کار در ترکیه از 45 ساعت کار اسمی در هفته حمایت می‌کند و مقدار اضافه‌کاری که کارفرمایان ممکن است درخواست کنند محدود است. ترکیه بیشترین ساعات کار را در بین کشورها دارد. بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، متوسط زمان کار برای کشورهای اتحادیه اروپا 40.3 ساعت در هفته است درحالی‌که در ترکیه به طور متوسط 49.4 ساعت در هفته است.

 خارجیانی که دارای مجوز اقامت معتبر برای حداقل یک سال هستند، واجد شرایط درخواست برای طرح بیمه مراقبت‌های بهداشتی عمومی هستند کیفیت خدمات بهداشت عمومی در ترکیه در سراسر کشور متفاوت است. به همین دلیل است که بسیاری از مهاجران معمولاً بیمه مراقبت‌های بهداشتی خصوصی را انتخاب می‌کنند. ترکیه در حال حاضر به‌عنوان یک مقصد گردشگری پزشکیِ شناخته شده است؛ زیرا بسیاری از کلینیک‌های خصوصی در استانبول و آنکارا پزشکان انگلیسی‌زبان بسیار ماهر با تحصیلات بین‌المللی و سال‌ها کار در خارج از کشور را استخدام می‌کنند.

کار در ترکیه

کدام گروه شغلی در ترکیه بیشترین درآمد را دارد؟

بخش مالی و فاینانس پردرآمدترین بخش در ترکیه است که حقوق آن بین 10000 تا 100000 TRY در ماه است. مشاغل در حوزه انرژی نیز یکی از پردرآمدترین مشاغل در ترکیه هستند و حقوق آنها بین 9000 تا 90000 TRY در ماه است.

حداقل دستمزد ماهانه در ترکیه 5500 لیر ترکیه خالص (314 دلار آمریکا تا جولای 2022) است. طبق گفته Glassdoor، متوسط حقوق ماهانه برای مشاغل سطح بالاتر مانند مدیران 48515 لیر ترکیه (2.774 USD تا جولای 2022) است.

برای بررسی مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  می‌توان به روابط قوی ترکیه با اتحادیه اروپا اشاره کرد. درصد تجارت روبه‌رشد، رابطه ترکیه با اروپا را قوی‌تر از همیشه کرده است. ترک‌ها از داشتن سیستم امتیازدهی معاف هستند و فقط باید معیارهای اولیه را برای درخواست رعایت کنند که مهاجرت به‌عنوان یک ترک را بسیار آسان‌تر از سایر شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌کند.

مزایای اقتصادی و مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان

اقتصاد ترکیه همیشه درحال‌رشد بوده است. مزایای اقتصادی و مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان با ارائه این ارقام ملموس‌تر می‌شوند. در پنج سال گذشته متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه 3.84 درصد بوده است. در مقایسه، تولید ناخالص داخلی بریتانیا، در مدت مشابه، به طور متوسط یک درصد کاهش‌یافته است. این ارقام برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های رشد اقتصادی ترکیه را نشان می‌دهد.

تحصیل در ترکیه و مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان

از مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان تحصیل در ترکیه است. ترکیه به دلیل داشتن نرخ تحصیلی 94.2 درصدی، رتبه دوم در جهان را از نظر دسترسی به آموزش عالی به دست آورده است. ترکیه به‌عنوان یکی از اعضای منطقه آموزش عالی اروپا، روند اروپا را در این زمینه بدون نقص اجرا می‌کند. در نتیجه اخذ مدرک از دانشگاه‌های ترکیه برابر با به رسمیت شناخته‌شدن آن در تمام کشورهای اروپایی است.

بهتر است بخوانید : ویزای تحصیلی ترکیه | راهنمای ۰ تا ۱۰۰ سال ۲۰۲۳

ترکیه دانشگاه‌های زیادی دارد که در زمینه‌های مختلف تحصیلی برتر هستند. رشته‌های پزشکی، معماری، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب‌وکار تنها برخی از گزینه‌های عالی برای نسل‌های آینده در ترکیه هستند.

تحصیل در ترکیه

دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه پلی‌تکنیک استانبول و دانشگاه کوچ از بهترین‌های ترکیه هستند و دانشگاه استانبول در آموزش بسیاری از بهترین پزشکان و کادر پزشکی جهان سرآمد است. من‌جمله مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  در ارتباط با شهریه دانشگاه در ترکیه است. شهریه دانشگاه در ترکیه به طور شگفت‌انگیزی مقرون‌به‌صرفه است. به‌خصوص برای اتباع ترکیه، زیرا شهریه دانشگاه‌های دولتی معمولاً بین 600-1500 دلار در سال برای دوره‌های انگلیسی متغیر است، درحالی‌که هزینه دوره‌های ترکی بسیار کمتر است و بین 240-750 دلار متغیر است.

خدمت سربازی در ترکیه

طبق قوانین ترکیه همه شهروندان مرد 20 تا ۴۱ساله موظف به گذراندن خدمت سربازی هستند. بااین‌حال، استثناهایی وجود دارد، از جمله:

  • شما می‌توانید مدرکی دال بر گذراندن خدمت سربازی در کشور دیگری نشان دهید.
  • اگر تابعیت پس از 22 سالگی به‌دست‌آمده باشد، مشمول وظیفه نظامی نمی‌باشید.

از مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  موقعیت ترکیه در قلب جهان بین آسیا و اروپا است که به آن اهمیت استراتژیک بی‌نظیری بخشیده  و آن را پلی برای ملاقات تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف کرده است. ترکیه کشوری مدرن است که در سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در پروژه‌های زیربنایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از جمله بخش‌های املاک، صنعتی، تجاری و کشاورزی و صادرات بوده است.

بنر ترکیه

برای درک بهتر مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  یادآور می‌شویم که ترکیه همیشه درحال‌رشد و تکامل است و به دنبال اتفاق بزرگ بعدی است. توافق جدید برای جایگزینی توافقنامه آنکارا بین ترکیه و بریتانیا روزبه‌روز محتمل‌تر به نظر می‌رسد. توافقنامه آنکارا که به دلیل برگزیت منقضی شد، تجارت بین کشورها را افزایش داد و درعین‌حال به ترک‌ها مسیر مهاجرت خود به بریتانیا را اعطا کرد. ترکیه در حال کار بر روی دسترسی بدون ویزا به منطقه شینگن برای اتباع خود است که گذرنامه آن‌ها را به یکی از بهترین پاسپورت‌ها در جهان تبدیل می‌کند.

رانندگی در ترکیه

برای رانندگی در ترکیه، باید یک گواهینامه رانندگی بین‌المللی یا یک کپی محضری (به زبان ترکی) گواهینامه رانندگی خارجی خود را داشته باشید. اگر بیش از 6 ماه در ترکیه بمانید، باید مجوز رانندگی ترکیه را دریافت کنید. رانندگی در ترکیه می‌تواند استرس‌زا باشد، زیرا رانندگان معمولاً از علائم استفاده نمی‌کنند و به قوانین جاده پایبند نیستند.اگر قصد دارید به‌عنوان دانشجو در استانبول زندگی کنید، می‌توانید از راحتی سیستم حمل‌ونقل جامع در شهر بهره‌مند شوید. مسیرهای اتوبوس شهری، تاکسی‌ها، خطوط مترو و کشتی‌های زیادی وجود دارد که دو قسمت شهر را به هم متصل می‌کنند.

امید به زندگی در ترکیه در سال 2022 چقدر است؟

مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  در کشوری که میزان امید به زندگی در آن رو به افزایش است قابل کتمان نیست. امید به زندگی فعلی برای ترکیه در سال 2022 برابر با 78.22 سال است که نسبت به سال 2021 افزایش 0.29 درصدی داشته است. همچنین  امید به زندگی در ترکیه در سال 2021، 77.99 سال بوده است که نسبت به سال 2020 افزایش 0.29 درصدی داشته است.

ترکیه پس از سال 2023 چه خواهد کرد؟

از دیگر مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان  می‌توان یادآور شد که ترکیه قصد دارد تا پایان سال 2023 به تمام شرایط عضویت در اتحادیه اروپا دست یابد و به یک کشورِ بانفوذ اتحادیه اروپا تبدیل شود. به تلاش برای یکپارچگی منطقه‌ای در قالب همکاری‌های امنیتی و اقتصادی ادامه خواهد داد و  به دنبال ایفای نقش تأثیرگذار در حل مناقشات منطقه‌ای خواهد بود.

سخن آخر

برای جمع‌بندی مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان مجددا خاطر نشان می‌کنیم که  اقتصاد ترکیه در چند سال گذشته با رشد پایدار همراه بوده است. در کنار بخش‌های کشاورزی و نساجی، صنعت گردشگری و الکترونیک در حال رونق هستند و فرصت‌های شغلی زیادی را برای خارجی‌ها فراهم می‌کنند. اگرچه دریافت مجوز کار در ترکیه کار آسانی نیست، اما همیشه از متخصصان حرفه‌ای در زمینه پزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات در ترکیه استقبال می‌شود.

در آینده نزدیک، ترکیه مرکز ارتباط آسیا با خاور دور و خاور نزدیک و تمدن‌های باستانی آن، با اروپا و دنیای مدرن غربی خواهد بود. در باب مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان، شایان ذکر است شهروند ترکیه در تمام کشورهای جهان شهروند محترم باقی خواهد ماند و محصولات خود را صادر خواهد کرد. همه این ویژگی‌ها این امکان را برای ترک‌ها فراهم می‌کند که در ترکیه راحت زندگی کنند و به‌راحتی و آسودگی به اکثر نقاط جهان سفر کنند. شهروندی ترکیه برای بسیاری از مردم به یک رؤیا تبدیل شده است و پاسپورت ترکیه مایه افتخار و متعلق به ملتی است که در واقعیت، تاریخ و آینده حضور دارد.

امتیازاین مطلب

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
امتیازاین مطلب

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *