مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که پس از آمریکا و استرالیا در زمینه ورود دانشجویان بین المللی به خاک خود، رکورد شکنی کرده است. با آگاهی از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و شرایط دریافت این ویزا، استفاده از این موقعیت ایده آل برای شما به سادگی امکان پذیر خواهد شد.

کشور کانادا در زمینه پذیرش دانشجو از سال 2019 تاکنون به رشد بالایی رسیده است. این کشور به دلیل کیفیت آموزشی بالا و داشتن مراکز آموزشی و دانشگاه های متعدد و معتبر، دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جذب کرده است. دولت این کشور برای ورود همراه تحصیلی نیز شرایط ایده‌آلی را تعریف کرده و به همین دلیل راه مهاجرت بسیاری از افراد به این کشور را از طریق ویزای تحصیلی هموار نموده است.

به منظور آگاهی از شرایط پذیرش دانشجو و مدارک لازم برای ویزای همراه تحصیلی کانادا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

با توجه به شرایط بسیار خوبی که کشور کانادا برای تحصیل فراهم نموده است، با در دست داشتن مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شما نیز از این قافله عقب نخواهید ماند. برای مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای تحصیلی، اولین اقدام دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا می باشد. این نامه و سایر مدارکی که در ادامه بیان خواهند شد، توسط متقاضی برای سفارت کانادا ارسال می شوند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می باشند:

پاسپورت معتبر

اولین شرط ورود به هر کشوری در دست داشتن پاسپورت معتبر می باشد. تاریخ انقضای پاسپورت برای دریافت ویزای تحصیل در کانادا مطابق با طول مدت تحصیل شماست. به طور مثال اگر تحصیل شما چهار سال به طول می انجامد، پاسپورت شما بایستی تا پنج سال اعتبار داشته باشد.

نامه پذیرش از دانشگاه معتبر کانادایی

از مهمترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نامه پذیرش دانشگاه می باشد. چنانچه معدل دانشگاهی، رشته تحصیلی، رزومه و عنوان پایان نامه شما پس از ارسال توسط یکی از دانشگاه های معتبر کانادا تایید شد، از طرف این مرکز آموزشی برای شما نامه پذیرش صادر می گردد. این نامه به همراه سایر مدارک برای سفارت ارسال خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدارک تایید کننده تمکن مالی متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، داشتن گواهی تمکن مالی فرد متقاضی می باشد. چنانچه دانشجو موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از کشور کانادا شود، هزینه تحصیل و اقامت او بر عهده دولت کانادا خواهد بود. اما اگر بورسیه نباشد ملزم به ارائه مدارکی برای اثبات توانایی مالی خود خواهد شد.در واقع فرد متقاضی بایستی توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه ادامه تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشد.

.سازمان مهاجرت کانادا حداقل هزینه اقامت و ادامه تحصیل در کانادا را سالانه حدود 10 هزار دلار برآورد کرده است. فرد متقاضی علاوه بر داشتن این مبلغ، بایستی توانایی پرداخت هزینه بلیط بازگشت به وطن خود را نیز داشته باشد. مدارک تایید کننده تمکن مالی فرد متقاضی به صورت ترجمه شده برای سفارت ارسال می گردند.

عکس پاسپورتی مورد قبول

برای اخذ ویزای تحصیل در کانادا به صورت حضوری، دو قطعه عکس 3 در 4 استاندارد لازم و کافی می باشد. اما به منظور اخذ ویزا به صورت غیر حضوری و آنلاین، نیاز است فایل تصویر یا فایل عکس پاسپورتی فرد مورد نظر، برای سفارت ارسال شود: این تصویر باید مشخصه های زیر را دارا باشد:

  • تصویر بایستی جدید بوده و حداکثر 6 ماه از زمان آن گذشته باشد.
  • عکس باید با زمینه روشن و به صورت تمام رخ گرفته شده شود. چهره فرد در تصویر بایستی کاملا واضح و مشخص باشد.
  • عکس بدون عینک و کلاه گرفته شده باشد.
  • سایز عکس باید 35 میلیمتر در 45 میلیمتر باشد.
  • خانم ها می توانند تصویر خود را با حجاب یا بدون حجاب گرفته و ارسال نمایند.

مدرک آزمون زبان

در دست داشتن مدرک زبان  (TOEFL) و  (IELTS)از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به حساب می آید. برای دریافت تاییدیه از اداره مهاجرت کانادا به نمره زبان حداقل 6 نیاز دارید. البته لازم به ذکر است که طبق شرایطی، امکان  اخذ ویزای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان هم وجود دارد.

جواب آزمایشات پزشکی

انجام آزمایشات پزشکی و در دست داشتن مدارک تایید کننده سلامت جسمی متقاضی از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد. برای این کار، یک هفته پیش از ارسال درخواست ویزا، به پزشک مراجعه کنید. پزشک در صورت لزوم آزمایشات مورد نیاز را برای شما خواهد نوشت.

صدور گواهی سلامت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از انجام معاینه و کلیه ارزیابی‌ها و بررسی‌های لازم، پزشک معالج نتیجه را برای سازمان مهاجرت کانادا (CIC) صادر خواهد کرد. در اغلب موارد دانشجویان بدون انجام آزمایشات، موفق به دریافت گواهی سلامت از پزشک خود خواهند شد.

صدور گواهی سلامت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا


مدارک عدم سوء پیشینه

از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ، مدرک عدم سوء پیشینه کیفری می باشد. دریافت این مدرک اجباری نیست. اداره پلیس با اخذ مدارک فرد متقاضی گواهی عدم سوء پیشینه را صادر خواهد کرد. با اسکن این گواهی خواهید توانست برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

انگیزه نامه

یکی از مدارکی که برای ویزای تحصیل در کانادا به صورت اختیاری توسط فرد متقاضی برای سفارت ارسال می شود، انگیزه نامه می باشد. دانشجو در این نامه هدف و انگیزه خود را از مهاجرت به کشور کانادا و ادامه تحصیل در آن بیان خواهد کرد. با وجود آنکه ارسال این نامه اختیاری است اما وجود آن امتیاز مثبتی برای فرد متقاضی این نوع ویزا محسوب خواهد شد.

سایر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

  • ارائه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • ارائه کارت پایان خدمت، سند ازدواج و مدارک شناسایی و شناسنامه به صورت ترجمه شده
  • آماده سازی رزومه کاری دانشجو، مقالات یا کتب ارائه شده و پایان نامه های او

مدارک لازم برای ویزای همراه تحصیلی کانادا

اعضای خانواده فرد متقاضی دریافت ویزای تحصیل در کانادا نیز می توانند همراه وی وارد خاک این کشور شده و اقامت بگیرند. در واقع ویزای همراه تحصیلی کانادا این امکان را برای فرد متقاضی تحصیل در کانادا به وجود می آورد که افراد درجه اول خانواده اش از جمله، همسر، فرزند یا والدین را به همراه خود به کانادا ببرد. خانواده‌ فرد متقاضی می توانند برای یک بازدید کوتاه به وی ملحق شده یا تا پایان تحصیل او در کانادا بمانند. اغلب این افراد با اخذ ویزای همراه تحصیلی یا ویزای همراه توریستی می توانند به کشور کانادا سفر کنند.

ویزای همراه تحصیلی کانادا برای کلیه اعضای خانواده

مدارک لازم برای ویزای همراه تحصیلی کانادا به شرح زیر می باشد:

  • دریافت کپی از کلیه صفحات پاسپورت
  • ارائه کارت شناسایی معتبر و شناسنامه به همراه ترجمه رسمی آن
  • ارائه نامه تمکن مالی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه زندگی در کانادا
  • تکمیل اطلاعات فردی در فرم مربوطه
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس 3 در 4 استاندارد
  • ارائه مدارک تحصیلی و شغلی به صورت ترجمه شده
  • ترجمه سند ازدواج
  • ارائه دعوتنامه از طرف فرد دارای ویزای تحصیل

ویزای همراه تحصیلی کانادا به واسطه ویزای همراه دانشجویی یا ویزای همراه دانش آموزی قابل پیگیری و دریافت می باشد.

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا

فرزندان در محدوده سنی 5 تا 18 سال و در مقاطع دبستان و دبیرستان، امکان دریافت ویزای تحصیل در کانادا را دارند. کیفیت بالای آموزش در مدارس کانادا علاوه بر آن که سبب بالا رفتن سطح دانش کودکان و نوجوانان می شود ، امکان ورود ساده تر آنها را به هر یک از دانشگاه های معتبر کانادا نیز فراهم می آورد.

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا بدین شرح می باشند:

  • ارائه کلیه مدارک هویتی فرزند، سرپرست و تمام اعضای خانواده او
  • ارائه مدارک مربوط به سوابق شغلی والدین
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی دانش آموز در صورت وجود
  • ارائه مدارک به منظور اثبات تمکن مالی سرپرست دانش آموز
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیل در کانادا
  • ارائه کپی صفحه اول پاسپورت کودک محصل
  • ارائه ریز نمرات پایه های قبلی دانش آموز به صورت ترجمه شده
  • معرفی و توصیه نامه از مدرسه تحصیل قبلی محصل
  • تکمیل اطلاعات مربوط به فرم سرپرست یا قیم دانش آموز با امضای او

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (3 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *