راهنمای کامل نحوه‌ی دریافت پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا پروسه‌ای زمانبر و هزینه‌بر است. با توجه به عدم ارائه خدمات سفارت کانادا در ایران و نیاز فزاینده متقاضیان، کوشیده‌ایم در این مطلب یک راهنمای کامل در این خصوص به شما ارائه نماییم. در صورتی وجود سوالات بیشتر و نیاز به دریافت مشاوره رایگان، حتما با کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار تماس حاصل کنید.

پیکاپ ویزای کانادا/ پیکاپ پاسپورت چیست؟

پیکاپ ویزای کانادا یا پیکاپ پاسپورت در شرایطی که بسیاری از کشور‌ها مانند کانادا، آمریکا، انگلستان و غیره خدمات سفارت خود را در ایران قطع کرده اند، انجام می‌شود. در این حالت، پاسپورت شخص متقاضی برای سفر به کشور کانادا به یکی از مراکز پردازش ویزا (وک – VAC) یا سفارت این کشور ارسال می‌شود.

پس از آن سفارت اقدام به وارد کردن لیبل ویزا داخل پاسپورت کرده و آن را به همراه ویزا برای شخص متقاضی ارسال می‌کند. از آن جایی که برای سفر‌های متمادی و پیوسته، نیازی به سفر به کشور‌های همسایه مانند ترکیه یا امارات برای بهره مندی از این خدمات نباشد، انتخاب روش پیکاپ ویزای کانادا بهترین تصمیم ممکن است.

معمولاً متقاضیان، پیگیری و انجام پیکاپ ویزا را بر عهده‌ی یک شرکت یا مجموعه‌ی مهاجرتی می‌سپارند. بنابراین شما می‌توانید با سپردن پروسه‌ی پیکاپ ویزا به موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار، از بابت سرعت و دقت در انجام پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت کانادا اطیمنان خاطر داشته باشید.

پیکاپ ویزای کانادا، آخرین مرحله ای است که پیش از سفر شما به این کشور باید انجام شود. در واقع بعد از دریافت نامه‌ی پاس ریکوئست از سمت سفارت کانادا، باید پاسپورت خود را برای آنها ارسال کنید. شما ملزم هستید که پاسپورت خود را به یکی از کشور‌های همسایه مثل ترکیه یا امارات ارسال کنید.

درخواست پیکاپ ویزا کانادا

مراحل درخواست برای پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

همانطور که اشاره شد شما بعد از درخواست خود برای دریافت ویزا کانادا، ایمیلی دریافت خواهید کرد که از سمت سفارت کشور کانادا ارسال شده است. نمونه‌ی این ایمیل در ادامه آورده شده است. شما باید از آن پرینت تهیه کنید. سپس آن را به همراه پاسپورت خود به سفارت کشور کانادا یا یکی از مراکز وک تحویل دهید.

برای اینکه پروسه‌ی این کار زودتر انجام شود، موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار خدمات پیکاپ ویزا را برای شما انجام خواهد داد. برای شما یک نماینده قانونی تعیین خواهد شد تا بدون نیاز برای سفر به ترکیه یا امارات ویزا را به همراه پاسپورت دریافت کنید.

شما می‌توانید برای انجام مراحل درخواست، به موسسه ما مراجعه کنید. سپس مدارک مورد نیاز که شامل پرینت نامه پاس ریکوئست است را به همراه پاسپورت و وکالت نامه تحویل دهید. پاسپورت به همراه سایر مدارک به ترکیه یا امارات ارسال می‌شود.

سپس در یکی از شهر‌های آنکارا، استانبول یا دبی در مراکز وک تحویل گرفته می‌شوند. شما در این مرحله یک Tracking ID دریافت خواهید کرد تا در جریان مراحل انجام کار از طریق سایت VFS باشید. بعد از سپری شدن چند روز کاری، پاسپورت‌ها با لیبل ویزا مهر خواهند شد. مدارک به ایران (طی سفر هوایی) برگردانده و سپس به شما متقاضی گرامی تحویل داده می‌شوند.

دریافت ویزا از کانادا

نمونه پاس ریکوئست از سفارت کانادا

نامه پاس ریکوئست نشان دهنده‌ی صدور ویزای شما در سفارت این کشور است. در این نامه از شما درخواست می‌شود که پاسپورت خود را برای پیکاپ ویزا ارسال نمایید. برای اینکه از صحت و اصالت این نامه مطمئن باشید، ما آن را در تصویر زیر آورده ایم. هریک از بخش‌های این نامه باید دارای چنین عبارت‌هایی باشند.

  • در بخش اول: از شما درخواست شده است تا برای بررسی و تصمیم گیری در مورد پرونده تان، پاسپورت خود را ارسال کنید.
  • در بخش دوم: شرایط پاسپورت شما شرح داده شده است. اینکه باید پاسپورت خود را به همراه این نامه ارسال کنید. دست کم یک صفحه خالی باید در پاسپورت تان وجود داشته باشد. اعتبار پاسپورت شما نباید کمتر از مدت زمانی باشد که در کانادا قصد اقامت دارید. همچنین ویزای مورد نظر برای زمانی بعد از زمان انقضای پاسپورت صادر نخواهد شد.
  • در بخش سوم: روی این نکته تاکید شده است که پاسپورت‌تان در عرض یک ماه آینده باید به اداره مهاجرت کانادا برسد. سپس به شما پیشنهاد می‌شود در صورتی که نمی‌دانید پاسپورت تان را کجا بفرستید به صفحه محل ارسال پاسپورت بعد از صدور ویزا مراجعه کنید.
  • در بخش چهارم: یک شماره UCI قرار دارد که به صورت اختصاصی برای شما تعیین شده است. آن را در اختیار هیچ شخص یا نهادی به جز وکیل مهاجرتی قانونی تان قرار ندهید. این شماره بسیار مهم است و در صورتی که در اختیار فرد یا افراد دیگر قرار بگیرد به آنها اجازه می‌دهد به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند.
نمونه پاس ریکوئست

انواع پیکاپ ویزا چیست؟

پیکاپ ویزا‌ها برای کشور‌هایی انجام می‌شود که سفارت آنها در ایران بسته است. برای همین خدمات صدور ویزا در آنها به هر دلیلی انجام نمی‌شود. این کشور‌ها شامل کانادا، آمریکا، انگلستان و لیتوانی هستند. موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار برای کاهش میزان هزینه‌ها و صرفه جویی در وقت خدمات پیکاپ ویزا را برای شما انجام می‌دهد.

خدمات پیکاپ ویزا برای کشور کانادا در کشور‌های همسایه مانند ترکیه و امارات انجام می‌شود. در صورتی که برای اخذ ویزای کانادا اقدام کرده اید و به هر دلیلی نتوانسته اید ویزای این کشور را دریافت کنید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا با بهره مندی از مشاوره کامل، خدمات مهاجرت به کانادا را دریافت کنید.

مزایای روش پیکاپ ویزای کانادا چه می‌باشد؟

دو مورد یعنی صرفه جویی در هزینه و زمان از جمله مهمترین مزایای پیکاپ ویزای کانادا هستند. زمانی که انجام پروسه‌ی پیکاپ ویزا کانادا را به موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار می‌سپارید، ملزم به پرداخت هزینه برای سفر به ترکیه و یا امارات، هزینه رزرو هتل و رفت و آمد برای مراجعه به سفارت کانادا در این کشور‌ها نیستید.

شما باید چند روز برای پیکاپ ویزا وقت بگذارید. عملا باید زندگی خود را در ایران رها کنید و برای پیگیری این موضوع به این کشور‌ها سفر کنید. به جای تلف کردن هزینه و زمان می‌توانید پروسه پیکاپ ویزا را به ما بسپارید. سپس در طی تماس با کارشناسان ما از پیشرفت پروسه‌ی دریافت ویزای خود مطلع شوید؛ به همین سادگی! تنها هزینه ای که پرداخت خواهید کرد، برای بهره مندی از خدمات پیکاپ ویزا در موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار است.

مزایای پیکاپ ویزا کانادا

مدت زمان پیکاپ ویزا کانادا

بعد از اینکه پاسپورت و ویزای شما برای پیکاپ ویزای کانادا به دفتر وک تحویل داده شد، دو یا سه هفته بعد مدارک برای ارسال به ایران آماده می‌شوند. شایان ذکر است که با توجه به اینکه مدارک خود را برای چه کشور و شهری ارسال می‌کنید، نوع مدارک و زمان پیکاپ می‌تواند متغیر باشد.

قیمت/ هزینه پیکاپ ویزای کانادا چقدر است؟

با توجه به نوع شهر و دفتر وک، قیمت و هزینه پیکاپ ویزای کانادا متغیر است. همچنین در طور یک ماه یا یک سال این هزینه می‌تواند دستخوش تغییر شود. به عنوان مثال اگر پروسه‌ی انگشت نگاری را در استانبول انجام داده باشید، هزینه ی چندانی را در دفتر وک استانبول پرداخت نخواهید کرد.

اما در صورتی که انگشت نگاری در شهر دیگری انجام شده باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. در کل هزینه‌ی پیکاپ کانادا شامل دو بخش باربری و هزینه‌ای می‌شود که به سفارت پرداخت می‌کنید. شایان ذکر است که تمامی سفارت خانه‌ها از شما هزینه ای را بابت خدماتی که ارائه می‌کنند دریافت می‌کنند و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

بهتر است بخوانید : مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

برای اینکه یک قیمت مشخص از هزینه ای که باید برای این پروسه بپردازید، باید بدانید که می‌بایست بالاتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان برای پیکاپ ویزا هزینه کنید.

پیکاپ ویزا کانادا در ترکیه

پیکاپ ویزای کانادا در ترکیه (استانبول و آنکارا)

در صورتی که پروسه‌ی انگشت نگاری را در ارمنستان یا امارات یا سایر کشور‌های همسایه انجام داده باشید می‌توانید پیکاپ ویزا کانادا را در کشور ترکیه دریافت کنید. اگر برای ارسال پیکاپ ویزا به ترکیه برای شهر‌های استانبول و آنکارا اقدام می‌کنید باید بدانید که کارگزار مدارک شما را به دفتر وک در استانبول یا آنکارا ارسال می‌کند.

سپس مدارک به سفارت کانادا در شهر استانبول ارسال می‌شود. لیبل ویزا در پاسپورت شما درست در سفارت کانادا قرار می‌گیرد. پس از مُهر شدن پاسپورت، آنها به مقصد ایران ارسال می‌شوند تا به دست شما برسند. دفاتر وک موجو در آنکارا و استانبول برای مراجعه حضوری یا کسب اطلاعات بیشتر شامل دو مورد زیر هستند.

اینکه پاسپورت به همراه ویزا دقیقا چه زمانی به دست شما برسد، مشخص نیست و بیشتر وابسته به سرعت انجام کار در سفارت کانادا در استانبول وابسته است.

  • دفتر وک در آنکارا: İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu  Cd.- No:57/A /Regnum Sky Tower
  • دفتر وک در استانبول: Hacıahmet Mahallesi-  Kurtuluş Deresi- Caddesi- No:27 – Beyoğlu

پیکاپ ویزا کانادا از امارات (دبی)

اصولا بسیاری از خدمات پیکاپ ویزای کانادا در دفتر وک شهر دبی انجام می‌شوند. اما شما می‌توانید برای پیگیری درخواست خود در شهر ابوظبی هم اقدام کنید. کارگزار مدارک را به دفتر وک در دبی ارسال می‌کند. سپس پاسپورت شما به عنوان متقاضی به سفارت کانادا ارسال می‌شود.

پس از درج ویزا، پاسپورت به صورت مُهر شده برای ایران جهت تحویل به شما ارسال می‌شود. این پروسه می‌تواند بیشتر از 2 هفته به طول بینجامد. ارسال مدارک به همراه پاسپورت توسط پست داخل کشوری به آدرس ارائه شده توسط شما ارائه کرده اید انجام می‌شود.

مدارک پیکاپ ویزا کانادا

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا (ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی)

در صورتی که برای ویزای غیر مهاجرتی کانادا اقدام می‌کنید، باید مدارک زیر را برای پیکاپ ویزای کانادا تهیه و ارائه کنید:

  • اصل پاسپورت
  • پاس ریکوئست (نامه ای که از سمت سفارت کانادا برای شما ارسال شده است.)
  • وکالت نامه برای شخصی که مجاز است پیکاپ ویزا را به نیابت شما انجام دهد.
  • رسید مربوط به انگشت نگاری که در یکی از دفاتر وک انجام داده اید.

در صورتی که برای ویزای مهاجرتی کانادا اقدام می‌کنید، باید مدارک زیر را برای پیکاپ ویزای کانادا تهیه و ارائه کنید:

  • اصل پاسپورت
  • پاس ریکوئست (نامه ای که از سمت سفارت کانادا برای شما ارسال شده است.)
  • صفحه آخر ایمیل ارسال شده توسط سفارت را باید به صورت پُر شده تحویل دهید. اطلاعاتی که در این بخش از شما درخواست می‌شود شامل نام، رنگ چشم، قد، ایمیل، آدرس و شماره تلفن است.
  • وکالت نامه برای شخصی که مجاز است پیکاپ ویزا را به نیابت شما انجام دهد.
  • دو عدد عکس 5 در 7 ( پشت عکس باید نام و نام خانوادگی تان به همراه تاریخ گرفته شدن عکس درج شود).

شایان ذکر است که مدارک مورد نظر برای هر دو کشور ترکیه و امارات یکسان هستند و ارائه‌ی آنها ضروری می‌باشد.

نمونه فرم وکالت پیکاپ ویزا کانادا

در تصویر زیر یک فرم وکالت پیکاپ ویزای کانادا مشاهده می‌کنید که می‌توانید به وکیل مهاجرتی تان بسپارید.

نمونه فرم وکالت پیکاپ ویزا کانادا

مهم ترین نکات در زمان پیکاپ ویزای کانادا و پیگیری پیکاپ ویزا

آژانس یا موسسه‌ی مهاجرتی که برای بهره مندی از خدمات پیکاپ ویزای کانادا انتخاب می‌کنید باید دارای مجوز «خدمات پیکاپ ویزا» از «پلیس مهاجرت ایران» باشد. حتما بعد از اینکه پاسپورت خود را به آژانس یا موسسه مهاجرتی تحویل دادید، باید رسید دریافت کنید.

بهتر است بخوانید : چگونه ویزای خود اشتغالی بگیرم ؟

بعد از اینکه مدارک از سفارت ارسال شد و به دستتان رسید، اطلاعاتی که روی لیبل ویزا درج شده است را به دقت بررسی کنید. آژانس‌ها یا موسسه‌های مهاجرتی که خدمات پیکاپ را برای شما انجام می‌دهند باید در صورت وجود مشکل آن را به دفتر وک گزارش دهند. به عنوان مثال با توجه به نوع ویزای درخواستی باید روی لیبل ویزای شما حروف زیر وجود داشته باشد.

  • V: نشان دهنده ویزای visitor یا توریستی
  • S: نشان دهنده ویزای Student یا تحصیلی
  • W: نشان دهنده ویزای Worker یا کاری

پاسخ به چند سوال رایج در مورد پیکاپ ویزا کشور کانادا

  • پیکاپ ویزای کانادا باید لزوما به مرکز وک که انگشت نگاری در آن انجام شده است ارسال شود؟

خیر، شما می‌توانید سایر مراکز وک را برای پیکاپ ویزا انتخاب کنید.

  • آیا می‌توان برای بهره مندی از خدمات پیکاپ ویزا به صورت خانوادگی اقدام کرد؟

بله، شما می‌توانید همزمان چند پاسپورت را برای بهره مندی از خدمات پیکاپ ویزای کانادا ارائه دهید.

  • آیا دریافت پاس ریکوئست به معنای قبول درخواست صدور ویزا کاناداست؟

بله، زمانی که این نامه را دریافت می‌کنید، به این معناست که شرایط لازم را برای سفر به کانادا احراز نموده‌اید.

جمع بندی نهایی

موسسه حقوقی مهاجرتی آتیه دار در کنار شماست تا بتوانید بدون محدودیت و بدون مشکل، از خدمات پیکاپ ویزای کانادا بهره مند شوید. برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در وقت ارزشمندتان می‌توانید پیگیری پروسه‌ی پیکاپ ویزای خود را برای سفر به کانادا (مهاجرتی یا غیر مهاجرتی) به ما بسپارید. برای شروع، بهره مندی از مشاوره رایگان و اطلاع دقیق از خدمات ما از طریق راه‌های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل نمایید. منتظرتان هستیم.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (2 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *