تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

هر آنچه لازم است درباره ویزای تحصیلی کانادا بدانید!

شک نداریم شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که رویای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را در سر می پرورانید. اصلا مگر می شود قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را داشت و به کانادا فکر نکرد؟! مسلما نه!

ویزای تحصیلی کانادا یکی از پر طرفدارترین انواع ویزا و یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا است. سالانه دانش آموزان و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا کوله بار آرزوهایشان را به دوش گرفته و برای تحصیل در موسسات آموزشی کانادا راهی این کشور می شوند. آینده ای درخشان در کانادا در انتظار شما است. کافی است ویزای تحصیلی کانادا را اخذ نموده، چمدانتان را ببندید و راهی شوید!

حتما می پرسید شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ چه مدارکی برای اخذ این ویزا لازم است؟ هزینه تحصیل در این کشور چقدر است و…!

حق دارید نگران این مسائل باشید. ما این جاییم تا با یک مطلب تاپِ صفر تا صد مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برایتان شرح داده و مسیر تحقق آرزوهایتان را هموار کنیم. پس تا پایان همراهمان باشید!

کانادا؛ کشوری با استانداردهای بالای آموزشی!

کشور کانادا یکی از محبوب ترین کشورهایی است که از استانداردهای بالای آموزشی در سطح دنیا برخوردار می باشد. وجود 5 دانشگاه معتبر جهانی در کانادا این کشور را به گزینه ای ایده آل برای تحصیل تبدیل کرده است.

تورنتو، مونترال، آلبرتا و… از جمله برترین دانشگاه های کانادا هستند که جایگاه ویژه ای را در رنکینگ دانشگاه های برتر جهان به خود اختصاص داده اند.

اگر به آن گروه از دانش آموزان و دانشجویانی تعلق دارید که قصد تحصیل در موسسات آموزشی کانادا را دارید، لازم است بدانید که اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای گذراندن دوره های آموزشی در این کشور الزامی است. مدت زمان دوره های آموزشی مذکور 6 ماه یا بیشتر از 6 ماه می باشد.

آیا پذیرش یکی از موسسات آموزش عالی کانادا را که مورد تایید اداره مهاجرت است، دریافت کرده اید؟ آیا توان پوشش مخارج یک سال زندگی و تحصیل در کانادا را دارید؟ آیا دارای پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار هستید؟ آیا موفق به کسب معدل بالا در تمام مقاطع تحصیلی شده اید؟ آیا نمره زبانتان بالا است؟ آیا از معرفی نامه قوی از 2 استاد یا بیشتر برخوردار هستید؟ آیا مقالات معتبر ثبت شده دارید؟ آیا برنامه تحصیلی قانع کننده و دقیقی دارید و می توانید با ارائه مدارکی معتبر ثابت کنید که پس از اتمام تحصیلتان به کشورتان باز می گردید؟

اگر پاسختان به این سوالات مثبت است؛ تبریک می گوییم. شما ساده تر از سایر متقاضیان می توانید رویایتان را محقق کرده و ویزای تحصیلی کانادا بگیرید!

مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا جهانی از موقعیت های باور نکردنی را پیش روی شما قرار می دهد. اخذ ویزای تحصیلی کانادا سرشار از مزایای متنوع و شگفت انگیز است.

به عنوان نمونه ای بارز از این مزایا می توان به امکان اخذ ویزای کار پس از اتمام تحصیل در این کشور اشاره کرد. شما می توانید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های بی رقیب کانادا، ویزای کار این کشور را دریافت نموده، در این کشور مشغول به کار شوید و درآمد کسب کنید!

بهتر است بخوانید : اخذ ویزای توریستی کانادا

جالب است بدانید که حتی در دوران تحصیل در کانادا نیز از حق کار در این کشور برخوردار هستید. شما می توانید در حین تحصیل در این کشور هفته ای بیست ساعت کار کرده و کسب درآمد نمایید. چه چیزی از این بهتر؟ تحصیل در کانادا

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

همان طور که می دانید؛ ویزای تحصیلی کانادا یا همان Study Permit یکی از محبوب ترین ویزاهایی است که زمینه مهاجرت شما به این کشور و امکان اقامت دائمتان در آن را میسر می سازد. هرچه از آوازه این کشور در زمینه ارائه آموزش های با کیفیت و قدرتمند بگوییم، کم گفته ایم.

بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ شرایط تحصیل در کانادا برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور بسیار ایده آل تر از چیزی است که فکرش را می کنید. آنچه به مناسب تر شدن این شرایط کمک می کند، فرصت های فوق العاده غنی و بی نظیری است که در اختیار دانش آموزان و دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا قرار می گیرد.

تمام موارد فوق الذکر دست به دست هم داده و کانادا را به مقصد بی چون و چرای دانشجویان بی شماری از سراسر جهان تبدیل کرده اند.

این افراد تمام تلاششان را به این امید به کار می گیرند که بتوانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نموده و در یکی از بهترین کالج ها و دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. حتما می پرسید چگونه می توانیم ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟ خدمتتان عرض خواهیم کرد.

لازم است شخص متقاضی به منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا رزومه ای کامل ارائه دهد. رزومه نام برده باید شامل مدرک زبان، مدارک برخورداری از تمکن مالی کافی، نداشتن گپ تحصیلی بالا و… باشد. لازم به ذکر است که امکان اخذ این نوع ویزا و به تبع مهاجرت به این کشور بدون در دست داشتن چنین رزومه ای امکان پذیر نیست.

با وجود قوانین و مقرراتی که اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران تعیین نموده است، مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از ساده ترین و در نتیجه پر متقاضی ترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود.

در این راستا کافی است فرد مورد نظر رشته تحصیلی خود را انتخاب نموده و نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا اقدام کند. به همین سادگی!

روش های مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا

فرقی نمی کند دانش آموز هستید یا دانشجو. درِ موسسات آموزشی کانادا به روی شما که آرزوی تحصیل در این کشور را دارید، باز است. البته با رعایت شرایطی مشخص!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانند از طریق دریافت ویزای دانش آموزی یا دانشجویی اجازه ورود به این کشور و تحصیل در آن را دریافت کنند. در ادامه هر یک از انواع ویزای تحصیلی کانادا را معرفی و به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم.

بنر-مشاوره

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا مختص متقاضیانی است که سن آن ها کمتر از 18 سال بوده و هنوز به سن قانونی نرسیده اند. این دسته از افراد می توانند با اخذ ویزای دانش آموزی کانادا به این کشور مهاجرت نموده و در مدارس آن مشغول به تحصیل شوند. گفتنی است که علاوه بر برخورداری از سرپرست قانونی و بهره مندی از دعوتنامه معتبر، ارائه مدارک کافی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در این کشور توسط والدین یا سرپرست الزامی می باشد.

ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا مختص متقاضیانی است که سن آن ها بیشتر از 18 سال است. این دسته از افراد می توانند با اخذ ویزای دانشجویی کانادا در بهترین کالج ها و دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. لازم به ذکر است که اخذ این ویزا نیازمند در دست داشتن دعوتنامه و نامه پذیرش از سوی دانشگاه ها و موسسات مورد تایید اداره مهاجرت کانادا می باشد.      

تحصیل در کانادا به صورت رایگان

در حال حاضر، تحصیل در کانادا برای دانشجویان داخلی (شامل شهروندان کانادا و دارندگان پاسپورت دائمی کانادا) در بسیاری از دانشگاه‌ها به صورت رایگان می‌باشد. اما برای دانشجویان خارجی، هزینه‌های تحصیلی وجود دارد.

هزینه‌های تحصیل در کانادا ممکن است بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت باشد. همچنین هزینه‌ها بر اساس مسیر تحصیلی مختلف نیز متفاوت است. برای مثال، هزینه‌های تحصیل برای دوره لیسانس در دانشگاه‌های عمومی معمولاً در حدود 10 تا 20 هزار دلار کانادایی در سال هستند، در حالی که در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از این مقدار است.

در کل، در صورتی که شما یک دانشجوی خارجی هستید، شما باید برای هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های دیگر مانند بلیط هواپیما و ویزای تحصیلی خودتان پرداخت کنید. اما از طریق برخی بورس‌های تحصیلی، می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید یا حتی در برخی موارد هزینه‌های تحصیل را کاملاً پوشش دهید. لذا پیشنهاد می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر، با دفاتر پذیرش دانشگاه‌ها در کانادا تماس بگیرید و همچنین در بورس‌های تحصیلی مختلف جستجو کنید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

فراهم ساختن فرصت های عالی برای زندگی، مهیا کردن امکانات پیشرفت عادلانه و برابر برای همه، برخورداری از به روزترین مراکز و موسسات علمی و… همه و همه دست به دست هم داده و کانادا را به یکی از محبوب ترین مقاصد برای علاقه مندان به امر ادامه تحصیل و مهاجرت تبدیل کرده اند.

اگر شما هم به این گروه از افراد تعلق دارید، باید خدمتتان عرض کنیم که وجود برخی شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا الزامی است. لطفا اگر این شرایط را ندارید، فکر دریافت ویزای تحصیلی این کشور را از سرتان بیرون کنید!

ارائه مدرک زبان انگلیسی متناسب با مقطع تحصیلی متقاضی یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. البته امکان اخذ ویزای این کشور بدون برخورداری از مدرک زبان انگلیسی نیز میسر است. در این صورت متقاضی باید پیش از شروع دوره تحصیلی اقدام به شرکت در دوره های زبان انگلیسی کانادا کرده و این دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در اختیار داشتن پذیرش از یک مرکز آموزشی معتبر و مورد تایید اداره مهاجرت برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا الزامی است. همچنین لازم است متقاضی موفق به کسب نمرات بالا در دروس تخصصی مقطع تحصیلی پیشین خود شده و معدلش بالا باشد. برخورداری از سلامت کافی و نداشتن سوء پیشینه از دیگر شرایط مهم اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.

بهتر است بخوانید : مدارک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی طبق آخرین تغییرات 2022

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • شناسنامه ترجمه شده
  • دو قطعه عکس
  • کلیه ریز نمرات ترجمه شده
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • مدارک مهارت در زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • مدارک تمکن مالی
  • رسید پرداخت مبلغ شهریه

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی از یک مرکز آموزشی به مرکز آموزشی دیگر متفاوت می باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، وجود استانداردهای بالای آموزشی در کانادا این کشور را به یکی از محبوب ترین کشورها در میان علاقه مندان به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی تبدیل کرده است. به صرفه بودن هزینه های تحصیل در کانادا هم مزید بر علت شده و زمینه ای را فراهم ساخته است که تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور روز به روز بیشتر شود.

ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که آیا هزینه تحصیل در کانادا بسیار بالا است؟

خیر. چنین نیست. هزینه های تحصیل در این کشور تابع نوع مرکز آموزشی، شهر مورد نظر، مقطع تحصیلی و فاکتورهایی از این قبیل می باشد. گفتنی است که هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، استرالیا و… بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است.

هزینه مسکن و اقامت

هزینه های تحصیل در کانادا تنها به شهریه مراکز آموزشی محدود نمی شود. مسکن و اقامت، خوراک و پوشاک از دیگر مسائل هزینه بر برای متقاضیان تحصیل در این کشور می باشد. هزینه اجاره مسکن در کانادا نیز ثابت نبوده و تابع عوامل متعدد و متنوعی است.

از جمله مهم ترین این عوامل می توان به متراژ منزل، امکانات، موقعیت مکانی، شهر انتخابی و… اشاره کرد. البته این دسته از افراد می توانند با پرداخت هزینه هایی به نسبت کمتر از هزینه اجاره مسکن، از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند. هزینه خوراک و پوشاک از دیگر هزینه های قابل کنترلی است که باید برای زندگی در کانادا کنار بگذارید. در کل چیزی حدود 700 تا 1000 دلار در ماه نیاز دارید!

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
5/5 - (2 امتیاز)

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

2 پاسخ

    1. دوست عزیز شما میتونید برای دریافت مشاوره با شماره های دفتر تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *