بررسی اقامت ترکیه از طریق کار

اقامت ترکیه از طریق کار

در این مقاله می خواهیم در رابطه با اقامت ترکیه از طریق کار صحبت نماییم. ترکیه جزو کشورهایی می باشد که افراد تمایل دارند به آنجا سفر کرده و زندگی و کار خود را در این کشور شروع کنند. ترکیه برای ایرانیان نیز یکی از مقصد های بسیار مهم برای گردشگری و مهاجرت می باشد. این کشور در نزدیکی کشور ایران قرار دارد.

همچنین یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجرت می باشد. آداب و رسوم مردم ترکیه تا حدودی شبیه ایرانیان است به همین دلیل اکثر ایرانیان که به کشور ترکیه سفر می کنند احساس غربت ندارند و می توانند به سرعت با شرایط و محیط خود را به مطابقت دهند.

یکی از مزیت های عالی کشور ترکیه مهاجر پذیر بودن آن است. این کشور مهاجرین بسیار زیادی را از اقصی نقاط دنیا مانند روسیه، انگلیس، اوکراین، مخصوصاً ایران در خود جای داده است. ترکیه کشور هفتاد و دو ملت می باشد. شما در این کشور می توانید تمام ملیت ها را مشاهده نمایید.

اگر می خواهید به این کشور مهاجرت کنید یکی از روش‌ های آن اقامت از طریق کار است. اقامت از طریق کار دارای شرایط مهمی است. افراد باید به تمام این شرایط تسلط داشته باشند. پس اگر‌ می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات مفیدی به دست آورید، بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط عمومی کشور ترکیه

اقامت ترکیه از طریق کار دارای یک سری شرایط عمومی می باشد. کشور ترکیه یکی از کشورهای ناتو است. قسمتی از این کشور در قاره آسیا و قسمت دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد. این دو قسمت از طریق یک پل معروف به همدیگر وصل می شوند. ترکیه جزو کشورهای اروپایی به حساب می‌ آید.

این کشور از هزینه‌ های بسیار پایینی برای زندگی‌ برخوردار است، به همین دلیل افراد تمایل دارند که به این کشور مهاجرت کنند. شما می توانید با هزینه های بسیار کمتر در یک کشور اروپایی مانند ترکیه به تحصیل بپردازید.

برای مهاجرت کاری به ترکیه، شما می‌توانید به دنبال فرصت‌های شغلی در این کشور بگردید. یکی از مهم‌ترین معیارهایی که برای مهاجرت کاری به ترکیه لازم است، داشتن پیشنهاد کار از یک شرکت ترکیه معتبر است. به عبارت دیگر، شما باید ابتدا یک شرکت ترکیه پیدا کنید که قبول کند که شما به عنوان کارمند در آنجا کار کنید. در این صورت، شرکت ترکیه باید به دولت ترکیه اعلام کند که شما به عنوان کارمند در این شرکت مشغول به کار خواهید شد.

همچنین، باید توجه داشت که برای مهاجرت کاری به ترکیه، باید حداقل دارای مدرک تحصیلی مرتبط با شغلی که قصد دارید در آن کار کنید باشید و به همراه چندین سند دیگر، مانند گذرنامه، تجربیات کاری و… برای درخواست ویزای کاری در ترکیه ارائه کنید.

علاوه بر این، ترکیه به دنبال جذب نیروی کار خارجی با تخصص‌های مختلف است، به خصوص در برخی از صنایع مانند صنعت گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و ساز و غیره. بنابراین، اگر تخصص و مهارت خاصی در یکی از این صنایع دارید، می‌توانید به دنبال فرصت‌های شغلی در این حوزه‌ها در ترکیه بگردید.

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که کشور ترکیه ششمین مقصد گردشگری در کل دنیا به حساب میاد و افراد زیادی از اقصی نقاط دنیا به این کشور سفر کرده تا بتوانند از آب و هوای بی نظیر آن و جاذبه های گردشگری این کشور استفاده کنند. یکی از شهرهای بزرگ و معروف ترکیه استانبول می باشد.

شرایط عمومی کشور ترکیه

البته پایتخت این کشور آنکارا است. این دو شهر جزو شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور ترکیه به حساب می آیند. درصد بیکاری این کشور چهارده درصد می باشد. میوه‌های این درصد برای افرادی که به دنبال کار در این کشور هستند یک درصد و عدد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند باید با یک سری از شرایط عمومی این کشور آشنایی پیدا کنند تا بتوانند مسیر مهاجرت خود را راحت تر طی نمایند.

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار یک روش بسیار عالی و پرطرفدار در بین مهاجرین می باشد. بهتر است شما قبل از هر اقدامی برای دریافت اقامت ترکیه از طریق کار نرخ بیکاری درون این کشور را بررسی نمایید. این موضوع برای افرادی که می خواهند در این کشور به کار بپردازند و از این طریق اقامت خود را دریافت کنند یک موضوع بسیار مهم و حیاتی می باشد.

همانطور که گفته شد نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹ برابر با ۱۴ درصد در کشور ترکیه می باشد. این آمار جزو درصد های بسیار بالا به حساب می‌ آید. در نتیجه شما برای اینکه در این کشور به کار مورد علاقه خود بپردازید باید بیشتر و سخت تر تلاش کنید تا بتوانید کاری مطابق با سلیقه و خواسته خود پیدا کنید.

افرادی که با این درصد نرخ بیکاری مواجه می شوند تصمیم می‌گیرند که به کشورهای دیگری مانند آلمان سفر کرده و شانس خود را در این کشورها امتحان کنند. اگر ‌می خواهید از طریق کار به کشور ترکیه رفته و اقامت خود را دریافت نمایید، بهتر است مطلع باشید که کار راحتی در پیش ندارید و باید به سختی در این مسیر حرکت کرده تا بتوانید به نتیجه مورد نظر خود برسید.

انواع ویزای کاری در کشور ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار دارای روش های مختلفی می باشد. هر چقدر افراد با این روش ها آشنایی داشته باشند می‌ توانند در مسیر درست قرار گرفته و این مسیر را به راحتی و با موفقیت پشت سر بگذارند.

۱- اقامت ترکیه از طریق کار با اجازه کار موقت.

۲- اقامت ترکیه از طریق کار با مجوز‌کار مستقل.

۳- اقامت ترکیه از طریق کار از طریق کارت فیروزه ای.

۴- اقامت ترکیه از طریق کار با اجازه کار دائمی.

افراد از طریق این چهار روش می توانند اقامت ترکیه از طریق کار را دریافت نمایند.

اقامت ترکیه از طریق کار

اجازه کار موقت: این نوع اجازه کار را فقط از طریق موسسات و یا از طرف کارفرما می توان دریافت نمود. اجازه کار موقت سبب می شود یک کارمند خارجی نتواند به صورت مستقل برای خودش درخواست یک مجوز کار موقت داشته باشد. در درخواست های اولیه، افراد می‌ توانند حداکثر تا یک سال اجازه کار موقت خود را دریافت نمایند.

بعد از پایان این دوره می‌ توانند درخواست خود را تمدید کنند. همچنین پروانه خود را از این طریق به دست بیاورند. دریافت اجاره کار موقت به دلیل  کوتاه بودن مدت زمان آن تا حدودی راحت می‌ باشد. به همین دلیل افراد بسیار زیادی خواهان استفاده از این مجوز کار موقت می باشند. به این صورت می توانند از طریق آن اقامت خود را دریافت کرده و بعد از آن اقدام به تمدید آن کنند.

 بررسی انواع دیگر اجازه کار 

اجازه کار دائم: این اجازه کار معمولاً برای افرادی صادر می گردد که بتوانند ۵ سال به صورت دائم و مداوم در کشور ترکیه زندگی کرده و اقامت این کشور را داشته باشند. بعد از این مدت افراد می‌ توانند اجازه کار دائم خود را از دولت ترکیه دریافت کنند. همچنین بدون هیچ مشکلی به کار کردن بپردازند.

اجازه کار با کارت فیروزه ای: غیر از اجازه کار دائم و موقت دولت ترکیه نوع دیگری اجازه کار را نیز به افراد اعطا می کند. به آن اجازه کار با کارت فیروزه‌ ای می گویند. کارت فیروزه ای به افرادی داده می شود که خارجی هستند. افرادی که تجربه بالایی در کارکردن دارند و دارای تحصیلات دانشگاهی بالا می باشند این کارت به آن ها تعلق می گیرد. افرادی که این کارت را دریافت می‌ کنند می‌ توانند از تمام مزایای اجازه کار دائمی نیز بهره‌ مند شوند. همچنین می‌ توانند از تمام حقوق شهروندان ترکی مانند بیمه های درمانی نیز استفاده کنند.

بهتر است بخوانید : 0 تا 100 ویزای تحصیلی ترکیه 2023

ویزای همراه در اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

ویزای همراه برای افرادی که می خواهند اقامت ترکیه از طریق کار را دریافت کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که مجوز یک ساله کار در کشور ترکیه را دارند می توانند ویزای همراه را در کنار آن نیز دریافت کنند.

افراد خارجی که ویزای یک ساله را از کشور ترکیه دریافت می‌ کنند می‌ توانند برای خانواده خود نیز درخواست داده و برای آن ها نیز اقامت را دریافت کنند. همسر و فرزندان تا سن ۱۸ سال می توانند شامل این نوع اقامت شوند. البته در بعضی کشورها همراه می تواند به صورت همزمان با شخصی که ویزای خود را از طریق کار دریافت کرده است وارد کشور شوند. افرادی که اقامت کاری از کشور ترکیه را دریافت می کنند فرزندان آن ها نیز در این کشور می توانند به تحصیل بپردازند. اما در نظر داشته باشید که کشور ترکیه از این قاعده مستثنا است.  همراهان نمی توانند همزمان با خود فرد وارد خاک این کشور شوند.

اقامت ترکیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه از طریق کار

افرادی که می‌ خواهند اقامت ترکیه از طریق کار را دریافت کنند باید مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنند. به این صورت می توانند از طریق این مدارک روند کاری خود را سریع تر نمایند. 

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت ترکیه از طریق کار:

مدارک هویتی، داشتن گواهی سلامت از پزشک معتبر، داشتن یک نسخه از اجاره اقامت به مدت حداقل ۶ ماه برای اهداف آموزشی، داشتن پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد، داشتن مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده و مهر و موم شده که به اداره امور مهاجرت تحویل داده می شود، پرینت حساب بانکی که می توانند نشان دهنده تمکن مالی مورد نیاز فرد برای مهاجرت باشند، داشتن نامه قرارداد کاری، اصل مجوز کاری و … جزو مدارکی می باشند که افراد برای درخواست اقامت کاری خود از کشور ترکیه باید آن ها را به صورت دقیق و درست ارائه دهند.

بهتر است بخوانید : اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

بررسی میزان حقوق در کشور ترکیه

افرادی که می‌ خواهند اقامت خود را از طریق کار از کشور ترکیه دریافت کنند باید میزان حقوق موجود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. 

میزان حقوق برای افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق کار را دارند یک نکته مهم و حائز اهمیت می باشد . در نظر داشته باشید در همه کشورها میزان درآمد و حقوق افراد با توجه به شغل و تخصص آن ها متغیر است. کشور ترکیه نیز از این قانون مستثنی نیست.

افراد با توجه به نوع تخصص و شغل خود می توانند میزان حقوق خود را نیز تغییر دهند. افرادی که دارای تخصص بالایی هستند و در رده های بالایی قرار دارند از حقوق بیشتری نیز برخوردار می باشند. اما افرادی که دارای تخصص خاصی نیستند و کارهای معمولی انجام می دهند دارای حقوق کمتری نسبت به نیروهای دیگر می باشند.

 در نظر داشته باشید که حداقل حقوق در کشور ترکیه توسط اداره کار مشخص می شود. همچنین شما باید از مشاغل و تخصص هایی که در این کشور مورد توجه هستند و طرفدار زیادی دارند نیز اطلاع پیدا کنید تا بتوانید تخصص و مهارت خود را در این زمینه افزایش داده و شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود داشته باشید. تعدادی از مهارت‌ ها در کشور ترکیه بسیار پرطرفدار می باشند. که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم‌ پرداخت. 

بررسی میزان حقوق در کشور ترکیه

مشاغل مورد نیاز در سال ۲۰۲۲ در کشور ترکیه

افرادی که می‌ خواهند اقامت ترکیه از طریق کار را دریافت کنند باید در رابطه با مشاغل مورد نیازی که در این کشور وجود دارند تحقیق و بررسی کنند. هر چقدر افراد بتوانند در رابطه با شغل های پردرآمد و پر متقاضی اطلاعات بیشتری کسب کنند می‌ توانند شانس خود را برای پیدا کردن شغل افزایش دهند.

یکی از نکات مهم برای گرفتن اقامت ترکیه از طریق کار افزایش این اطلاعات می باشد. افراد با اطلاع از شغل ها و مشاغل و زمینه‌ های شغلی که در این کشور وجود دارند می توانند شغل مورد نظر خود را به سرعت پیدا کنند.

 با دانستن اطلاعات شغل هایی که در کشور ترکیه مورد نیاز می باشند به سرعت و راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. در نظر داشته باشید بهتر است قبل از هر اقدامی تخصص و مهارت خود را در رابطه با کارهای مورد نظر و مورد نیاز در کشور ترکیه افزایش دهید تا بتوانید به این ترتیب شانس بیشتری برای استخدام شدن در شغل های پردرآمد داشته باشید.

یک سری از شغل ها در کشور ترکیه بسیار پرطرفدار می باشند. اولین شغل که در این کشور بسیار طرفدار دارد رشته مهندسی است. افرادی که درون رشته های مهندسی تحصیل کرده اند می‌ توانند امیدوار باشند که در کشور ترکیه شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

از جمله شغل هایی که در این کشور بازار کار بسیار خوبی دارند شغل آی تی و کامپیوتر، مدیریت زنجیره تامین، تورلیدری، مدیریت فروش، مشاغل مالی، سرمایه گذاری و دارایی و همچنین مدرس آموزش زبان انگلیسی می باشند. به عنوان مثال شخصی که درون کشور ایران به تدریس زبان انگلیسی پرداخته است، می‌ تواند امیدوار باشد که درون کشور ترکیه نیز این شغل را ادامه داده و از آن درآمد خوبی کسب‌ کند.

بهتر است بخوانید : مزایای شهروندی ترکیه برای ایرانیان

زبان انگلیسی جزو یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در بین مهاجرین و خود ترک زبان ها می باشد. تدریس این زبان سبب می‌ شود تا افراد بتوانند به سرعت و به راحت ترین شکل ممکن وارد بازار کار شوند. همچنین از کار مورد نظر و مهارت خود کسب درآمد کنند.

البته شغل های دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال آی تی و کامپیوتر نیز جز شغل هایی هستند که در کل دنیا بازار کار خوبی دارند. شما تنها با یک لپ تاپ می توانید از مهارت خود استفاده کنید. همچنین به کسب درآمد بسیار عالی در کشورهای خارجی بپردازید.

نحوه کاریابی

بررسی نحوه کاریابی در کشور ترکیه

افرادی که می خواهند اقامت ترکیه از طریق کار را دریافت کنند باید در رابطه با نحوه کاریابی در این کشور نیز اطلاعات بسیار خوبی داشته باشند. کاریابی در کشور ترکیه به دو صورت انجام می پذیرد. در روش اول فرد می تواند وارد خاک ترکیه شود و با مصاحبه بنگاه های جستجوی کار و همچنین ارسال رزومه تحصیلی و کاری خود کار مورد نظرش را پیدا کند.

همچنین می‌ تواند با کارفرما هایی که در شهرها و قسمت های مختلف کشور ترکیه وجود دارند مصاحبه کرده و در مورد توانمندی های خود صحبت کند و کار مورد نظر خود را به سرعت پیدا نماید.

افراد می‌ توانند از طریق ویزای توریستی وارد ترکیه شده و تمام این مراحل را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. روش دوم که افراد می‌ توانند از طریق آن در کشور ترکیه کار مورد نظر خود را پیدا کنند از طریق وب سایت های کاریابی می باشد.

درون این کشور وبسایت هایی وجود دارند که کارهای موجود درون آن ها قرار دارند. متقاضی باید رزومه کاری و تحصیلی خود را به صورت دقیق و کامل آماده کند، سپس از طریق اینترنت و این وب سایت‌ ها رزومه خود را ارسال نماید.

پس از بررسی رزومه کاری فرد موسسه با او تماس گرفته و شغل هایی که با توجه به نیاز و مهارت‌ های او موجود است را معرفی نماید. البته روش دیگری نیز وجود دارد که به صورت فیزیکی است و افراد می‌ توانند با وارد شدن به خاک ترکیه، به شرکت ها و موسساتی که به دنبال جذب نیروی کار هستند مراجعه نمایند و در صورت داشتن شرایط مناسب برای کار به استخدام شرکت ها در بیایند. در نظر داشته باشید در صورت بستن قرارداد شخص با موسسه های کاریابی فرد باید مبلغی از حقوق اولیه خود را به عنوان دستمزد به این موسسه ها بدهد.

یک سری از موسسات معتبر کاریابی در کشور ترکیه وجود دارند. افراد می‌ توانند با مراجعه به این موسسات و ارسال رزومه های خود شغل های مورد نیازشان را پیدا کنند‌. این موسسات دارای مزیت‌ های بسیار زیادی هستند.

اگر شما یک موسسه معتبر را انتخاب کنید می توانید از این مزایا بهره‌ مند شوید.

به عنوان مثال این موسسات کار فرد را در پیدا کردن شغل مورد نظرش راحت کرده اند. همچنین می توانند سرعت این کار را افزایش دهند‌ و افراد دیگر نگرانی در رابطه با پیدا کردن کار مورد نظر خود نداشته باشند و در سریعترین زمان ممکن کار مورد نظر خود را مطابق با خواسته و نیاز شان پیدا نمایند و در آنجا مشغول به کار شوند.

دریافت تابعیت ترکیه

دریافت تابعیت ترکیه از طریق اقامت کاری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید افرادی که اقامت ترکیه از طریق کار را دریافت می کنند بعد از مدتی می توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائمی تبدیل کنند. فرد خارجی باید به مدت ۸ سال در درون خاک ترکیه بدون وقفه و به صورت کامل زندگی کند و در آنجا به کار بپردازد.

بعد از گذشت هشت سال می تواند اقامت دائم خود را در کشور ترکیه دریافت کند. افرادی که اقامت دائم خود رااز کشور ترکیه دریافت کردند می‌ توانند برای دریافت تابعیت این کشور نیز درخواست داده و بعد از قبول شدن پاسپورت ترکیه خود را دریافت کنند. افراد بسیار زیادی پاسپورت کشور ترکیه را دریافت می کنند تا به واسطه این پاسپورت برای کشور های اروپایی و آمریکا اقدام کنند.

دریافت پاسپورت ترکیه یک نقطه پرتاب برای افرادی می‌‌ باشد که سودای مهاجرت به کشور های پیشرفته را در سر می پرورانند. افراد بسیار زیادی که به دنبال دریافت پاسپورت کشور ترکیه هستند و نمی خواهند مبالغ بسیار زیادی را به عنوان خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور بپردازند، می توانند از طریق اقامت کاری پاسپورت خود را بعد از گذشت هشت سال دریافت نمایند.

البته در نظر داشته باشید که یک شرط مهم و اصولی دریافت پاسپورت ترکیه بعد از گذشت هشت سال، این است که فرد بدون وقفه و به صورت کامل درون خاک ترکیه بماند و در آنجا کار کند.

به این صورت می تواند پاسپورت خود را از دولت ترکیه دریافت کرده و مانند یک شهروند ترک به زندگی خود در کشور ترکیه بپردازد. همچنین می تواند از مزیت های این پاسپورت بهره برده و مانند یک شهروند ترک زندگی کند.

دریافت تابعیت ترکیه از طریق اقامت کاری

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار یک امکان بسیار عالی برای افراد

در مطالب بالا سعی کردیم تا در رابطه با جزئیات مرتبط با اخذ اقامت ترکیه از طریق کار اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. همانطور که در مطالب بالا تر نیز عنوان کردیم، ترکیه جزو یکی از کشورهای بسیار پرطرفدار در زمینه مهاجرت می باشد. ایرانیان بسیار زیادی تمایل دارند که به این کشور خوش آب و هوا سفر کرده و زندگی کاری و تحصیلی خود را در آنجا شروع نمایند.

این کشور با داشتن امکانات بسیار خاص و بی نظیر توانسته است جزو یکی از مقصد های مهاجرتی برای ایرانیان به حساب بیاید. اگر شما نیز قصد رفتن به کشور ترکیه را دارید بهتر است در این زمینه تحقیقات لازم را انجام داده تا با دید باز و آگاهی این کار را انجام دهید. افرادی که قصد دریافت این نوع اقامت را از کشور ترکیه دارند باید یک روند کلی را طی نمایند. کار در کشور ترکیه به این صورت است که افراد باید از طریق یک کارفرما ترک پیشنهاد کاری داشته باشند.

در نظر داشته باشید که ثبت کردن شرکت در کشور ترکیه و کار کردن به عنوان کارفرما نیز سبب می‌ شود تا افراد اقامت ترکیه از طریق کار را بتوانند دریافت کنند. ایرانیان می توانند تا ۹۰ روز در کشور ترکیه بدون اقامت به دنبال کار بگردند. با ویزای توریستی خود ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند.

البته ایرانیان می توانند از طریق وبسایت هایی نیز در از داخل ایران کار مورد نظر خود را در کشور ترکیه پیدا کنند. بهترین روش این است که کارفرمای ترک شما را بپذیرد و تصمیم به استخدام شما بگیرد. شما تا ۱۰ روز وقت دارید که درخواست خود را در زمینه جذب نیرو خارجی در وزارت امنیت اجتماعی ترکیه و وزارت کار آنجا ثبت نمایید.

سپس تا ۹۰ روز شما فرصت دارید که درخواست خود را به همراه مدارک تان به کنسولگری ترکیه و سفارت این کشور برده و در آنجا ثبت نمایید. در نظر داشته باشید که شانس پیدا کردن کار در ترکیه برای افرادی که زبان ترکی می دانند بسیار بیشتر است.

پس بهتر است قبل از هرکاری زبان ترکی و انگلیسی خود را تکمیل نمایید. سپس اقدام به رفتن به کشور ترکیه کنید. زیرا زبان و ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد جزو یکی از نکته های بسیار مهم در هنگام مهاجرت می باشد.

بررسی مدارک مورد نیاز افرادی که برای اولین بار درخواست کار می دهند.

افرادی که می‌ خواهند برای اولین بار درخواست ویزای کاری از کشور ترکیه بدهند باید یک سری مدارک داشته باشند. اولین مدرک باید نشان دهنده مقطع تحصیلی متقاضی باشد. این مدرک باید با سایر مدارک ترکیه معادل سازی شود. مدرک بعدی ترجمه مدارک تحصیلی و تاییدیه آن می باشد. این مدارک باید به صورت درست و اصولی ترجمه شوند. همچنین تاییدیه های لازم برای آن گرفته شود. برای شرکت های گردشگری نامه های کار و یا همکاری آن ها با کشور ترکیه می باشد. همچنین ترجمه توصیه نامه ها به زبان ترکی نیز ضروری می باشند. افرادی که می‌ خواهند در بخش آموزش زبان ترکی کار کنند باید یک مدرک معادل در کشور خود دریافت کرده و آن را به سفارت ارائه دهند.

این مدارک مورد نیاز برای اولین درخواست کار افراد می باشد. در نظر داشته باشید هر چه مدارک شما کامل تر باشد شانس شما برای دریافت اقامت کاری افزایش پیدا می کند.

بررسی مدارک مورد نیاز افرادی که برای اولین بار درخواست کار می دهند.

جمع بندی در رابطه با اقامت ترکیه از طریق کار

در مطالب بالا سعی کردیم به صورت کامل و جامع به بررسی اقامت ترکیه از طریق کار بپردازیم. این کشور یک سکوی پرتاب بسیار عالی برای رفتن به کشورهای اروپایی و آمریکا می باشد. البته شما نیز می‌ توانید از ایران به این کشور مهاجرت کرده و از مزیت‌ های بسیار عالی کشور ترکیه بهره مند شوید. 

بسیاری از افرادی که اقامت کاری خود را در کشور ترکیه دریافت کرده اند، برای افزایش مدت زمان آن نوع اقامت کاری شان را تغییر می دهند. به این صورت اقامت کار شرکتی خود را می توانند به اقامت کار در منزل تبدیل کرده و مدت زمان آن را افزایش دهند. به  امید که با این مطالب توانسته باشید اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه اقامت ترکیه از طریق کار به دست آورید. همچنین اگر قصد انجام این کار را دارید بتوانید به سرعت و در سریعترین زمان ممکن اقامت خود را دریافت کرده و به کشور بسیار زیبا و رویایی ترکیه بروید و در آنجا زندگی کاری خود را شروع کنید.

سوالات متداول

تبدیل اقامت کار شرکتی به اقامت کار منزل به چه صورت است؟ برای این کار افراد باید اقامت کار شرکتی خود را به اقامت توریستی تبدیل کرده و بعد از آن اقامت توریستی را به اقامت کار منزل تبدیل نمایند.

آیا می شود اقامت کاری را به اقامت دائم تبدیل کرد؟ جواب این پرسش بله است. افراد می توانند بعد از‌گذشت ۸ سال اقامت کاری را به اقامت دائمی تبدیل کنند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

 
امتیازاین مطلب

نیاز به مشاوره دارید

فهرست مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *